Permalänk
Medlem

Ärva dator, uppgraderingsbar?

Kära Sweclockare!

Behöver lite hjälp angående en dator som jag ska få ärva av en polare som flyttar utomlands. Tänkte kolla ifall det finns några som helst möjligheter att uppgradera datorn tex. grafikkortet till att kunna köra på low i BF4. Info som jag har fått av polaren är föjljande inga kanon speccs direkt

Skulle uppskatta om någon vet om det finns någon chans för burken eller måste jag köpa helt nytt paket.

Permalänk
Medlem

Klart du kan uppgradera.
Men tyvärr så är både grafikkort och CPU såpass gamla att dom måste bytas om du vill spela nyare spel.

Permalänk
Medlem

Hur ser moderkortet ut klarar det av ett x280 tex? skulle det isfall "flaska" processorn?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av BecaHa:

Hur ser moderkortet ut klarar det av ett x280 tex? skulle det isfall "flaska" processorn?

Det skulle flaska redan vid ett GTX 560ti eller 650ti eller HD 7850 utan tvekan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det skulle flaska redan vid ett GTX 560ti eller 650ti eller HD 7850 utan tvekan.

Aj då! Men är det värt att satsa på samma moderkort om jag ska byta ut proc/grafik vad är fördel med ett nytt kort? om nu moderkoretet klarar av just den processor samt grafikkort jag är ute efter.

Permalänk
Medlem

Dom mest intressanta frågorna här är hur kraftigt grafikkort klarar nätagget, och klarar även moderkortet av det nya grafikkortet.

Är nätagget för svagt kan det vara värt redan nu att uppgradera till 650w eller mer då du kan ta med agget till nästa maskin.
Både SSD och hårddiskar kan du ganska säkert trycka i redan nu på både 1 och 2 TB, antagligen större då dessa också kan tas med till nästa maskin.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd

den där duger på sin höjd att spela world of warcraft på. en billig surfburk du princip kan ge till morsan din. va hyfsat med hårdiskar på den så du kan ju behålla en av dom sen bygger du nytt . men snålar in på hårdisk :D.

vist du kan byta mobo o processor minnen åxå (för tidigt så jag har inte väckt hela hjärnan ännu hehe) eller? ja tror till o med nätagget måste bytas ut så frågan är är det värt det?

datorn är inte vidare upgraderbar då den sitter på gammalt am2 bord troligen kan du inte köra bättre prollar en högst x2 6000+ (vilket inte är lönt) samt ddr2 minne, så tacka din kompis för den men mer en så är den inte värd

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.