Svart skärm 7990 dvi signal lost.

Permalänk
Medlem

Svart skärm 7990 dvi signal lost.

Hejsan!

Slog till på ett 7990 när Webhallen hade sin rea, men eftersom jag tyckte det lät som ett mindre kärnkraftverk så bestämde jag mig för att vattenkyla datorn, sagt å gjort, kör med en 360 xtx och en 120 xtx rad, cirka 44c på gpu 1 / 2, vrm ligger på 45-48 i load i BF4...men nu till problemet.

När jag spelar Bf4 så flyter allt på i cirka 10 minuter, sen får jag svart skärm å datorn fryser sig, dvi signal tappad säger skärmen, måste bryta strömmen på nätagget för att kunna starta datorn, då med bild direkt.
Inga problem med att sitta å lira Dota 2 i cirka 2 timmar, beror väl på att det inte är så krävande, så det jag var inne på är att det är någonting som går varmt, men vad?
För tillfället använder jag GPU-Z och Msi Afterburner för att kolla temperaturer på grafikkortet, Core Temp till cpu.
Körde ett par timmar med original kylare på 7990 och då funkade allt prima.

corsair hx 850w Silver+, ek block, xspc pump, 2600k @ 4,4 ghz 16gb 1600mhz ifall det kan vara till någon hjälp.

Någon som har några ideér om vad som kan vara felet?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av stokke:

Hejsan!

Slog till på ett 7990 när Webhallen hade sin rea, men eftersom jag tyckte det lät som ett mindre kärnkraftverk så bestämde jag mig för att vattenkyla datorn, sagt å gjort, kör med en 360 xtx och en 120 xtx rad, cirka 44c på gpu 1 / 2, vrm ligger på 45-48 i load i BF4...men nu till problemet.

När jag spelar Bf4 så flyter allt på i cirka 10 minuter, sen får jag svart skärm å datorn fryser sig, dvi signal tappad säger skärmen, måste bryta strömmen på nätagget för att kunna starta datorn, då med bild direkt.
Inga problem med att sitta å lira Dota 2 i cirka 2 timmar, beror väl på att det inte är så krävande, så det jag var inne på är att det är någonting som går varmt, men vad?
För tillfället använder jag GPU-Z och Msi Afterburner för att kolla temperaturer på grafikkortet, Core Temp till cpu.
Körde ett par timmar med original kylare på 7990 och då funkade allt prima.

ek block, xspc pump, 2600k @ 4,4 ghz 16gb 1600mhz ifall det kan vara till någon hjälp.

Någon som har några ideér om vad som kan vara felet?

Mvh

Vad har du för PSU? hur många watt?

Visa signatur

''Just doing what god commands me to do''

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooker90:

Vad har du för PSU? hur många watt?

Corsair HX 850w Silver + modulär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stokke:

Corsair HX 850w Silver + modulär.

Vad har du för TEMP när du lirar spel som BF4 och dylikt?

Visa signatur

''Just doing what god commands me to do''

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooker90:

Vad har du för TEMP när du lirar spel som BF4 och dylikt?

"cirka 44c på gpu 1 / 2, vrm ligger på 45-48 i load i BF4."
Cpu cirka 55.