Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Märkte inte att jag hade 2 musmattor där Om jag köper det i affär blir det lite dyrare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprullen:

Jag tycker som många andra att det är helt ovärt att du ska byta ut processorn och moderkortet. Du kommer inte att uppleva någon egentligen skillnad. Att du vill byta ut chassi och processorfläkt för att sänka oljudet från datorn kan jag helt och hållet förstå. Det är ju någonting som faktiskt ger något

Ett ordentligt tangentbord, hörlurar, mus och skärm kommer förmodligen att ge betydligt mer till din spel och datorupplevelse.

Du kan även trycka upp ditt minne till 16 GB, om du kör något av de föreslagna programmen för att ta reda på vilket moderkort du har så kan vi ge dig råd om vilka minnen du ska välja.

Vet att det inte blir mycket skillnad, men många har sagt tidigare att borde köpa ny CPU. Tangentbord och mus har jag. Headset ska jag köpa, och min skärm är en AOC 23,6", vet inte mycket om den. På CPU-Z Står det bara märket på kortet, inte namnet, men hittade det här: http://www.pc-specs.com/mobo/Acer/Acer_Predator_G3610/563

Edit: Tror att jag hittade den, acer ipisb-vr rev 1.01. http://www.findlaptopdriver.com/acer-ipisb-vr-rev-1-01/.

Permalänk
Medlem

Borde jag köpa CPU? Alla säger olika...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Borde jag köpa CPU? Alla säger olika...

Köp ze CPU

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Köp ze CPU

Nu blir det så då, no matter what

Permalänk
Medlem

det har inte gått att skriva in Windows 7 nyckeln sen jag installerade Windows 7 på min SSD. Innan jag gjorde det sa flera att jag skulle använda en keyfinder, gjorde det. Men körde igenom den automatiska aktiveringen idag, sen pratade jga med en från deras support. Han sa att nyckeln var fel, att det ska vara ett klistemärke på datan. Men har tittat igenom hela datan, utan att ha hittat något. Då sa han i supporten att jag skulle ringa och klaga där jag köpte den. Men jag köper nog hellre en helt ny windows då. Borde jag köpa Windows 7 eller Windows 8? Tror att 8 är 50-150 dyrare. Vad tycker ni?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Derphero:

det har inte gått att skriva in Windows 7 nyckeln sen jag installerade Windows 7 på min SSD. Innan jag gjorde det sa flera att jag skulle använda en keyfinder, gjorde det. Men körde igenom den automatiska aktiveringen idag, sen pratade jga med en från deras support. Han sa att nyckeln var fel, att det ska vara ett klistemärke på datan. Men har tittat igenom hela datan, utan att ha hittat något. Då sa han i supporten att jag skulle ringa och klaga där jag köpte den. Men jag köper nog hellre en helt ny windows då. Borde jag köpa Windows 7 eller Windows 8? Tror att 8 är 50-150 dyrare. Vad tycker ni?

Då borde du inte köpa 7 eller 8:an utan 8.1 då barnsjukdomarna har försvunnit iom denna uppdatering.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Då borde du inte köpa 7 eller 8:an utan 8.1 då barnsjukdomarna har försvunnit iom denna uppdatering.

Vad är det för skillnad mellan 8.1 och 8?

Permalänk
Medlem

varför inte köpa ett till grafikkort istället.. Det lär öka prestandan mer än något annat.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

varför inte köpa ett till grafikkort istället.. Det lär öka prestandan mer än något annat.

Men för det behöver jag nytt chassi, nytt moderkort och nog större nätagg. Blir ~6k http://www.inet.se/kundvagn/visa/4189683/2013-11-27

Men tanken va bra

Edit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/4189689/2013-11-27 "Gamla" moderkortet kunde inte ha SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Men för det behöver jag nytt chassi, nytt moderkort och nog större nätagg. Blir ~6k http://www.inet.se/kundvagn/visa/4189683/2013-11-27

Men tanken va bra

Edit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/4189689/2013-11-27 "Gamla" moderkortet kunde inte ha SLI

Skrivet av Derphero:

Men för det behöver jag nytt chassi, nytt moderkort och nog större nätagg. Blir ~6k http://www.inet.se/kundvagn/visa/4189683/2013-11-27

Men tanken va bra

Edit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/4189689/2013-11-27 "Gamla" moderkortet kunde inte ha SLI

CDON har ett 770 för 2.5
http://cdon.se/hemelektronik/msi/msi-geforce-gtx-770-oc-2gb-d...

HX650 ska räcka för GTX770 sli..
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4094?k=cde8b9b0f97d2...

Genom detta behöver du endast ett nytt moderkort, sen vet jag inte om CPUn kommer flaska med gtx770 sli

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Vet, men hur mycket?

Kanske inte något i spel, men när du renderar så kommer du märka ganska stor skillnad, samt att I7 an har 4 och 8-ht trådar. Jag kör min 3770k på 4,6Ghz och märker stor skillnad när jag renderar filmer.

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

CDON har ett 770 för 2.5
http://cdon.se/hemelektronik/msi/msi-geforce-gtx-770-oc-2gb-d...

HX650 ska räcka för GTX770 sli..
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4094?k=cde8b9b0f97d2...

Genom detta behöver du endast ett nytt moderkort, sen vet jag inte om CPUn kommer flaska med gtx770 sli

Går det bra att köra MSI 770 och Gigabyte 770? Googlat lite, och flera säger att man behöver 850watt minst. Och nytt chassi vill jag nog ha för att det blir redan varmt i mitt chassi nu. Finns nog en chans att den kan flaska med

Skrivet av mecke96:

Kanske inte något i spel, men när du renderar så kommer du märka ganska stor skillnad, samt att I7 an har 4 och 8-ht trådar. Jag kör min 3770k på 4,6Ghz och märker stor skillnad när jag renderar filmer.

Som som sagt så renderar jag bara ibland, oftast spelar så en i7:a är nog inte värd att köpa för mig .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Går det bra att köra MSI 770 och Gigabyte 770? Googlat lite, och flera säger att man behöver 850watt minst. Och nytt chassi vill jag nog ha för att det blir redan varmt i mitt chassi nu. Finns nog en chans att den kan flaska med

Som som sagt så renderar jag bara ibland, oftast spelar så en i7:a är nog inte värd att köpa för mig .

Grafen är från sweclockers egna test, och prollen var törstigare än din, så nog ska det gå med ditt agg.

SLI funkar utmärkt med olika tillverkare så länge det är likadana kort. Chassi bör du köpa nytt ja, särskilt vid sli.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Märkte inte att jag hade 2 musmattor där Om jag köper det i affär blir det lite dyrare?

Ja det blir det. går att på hemsidan se prisökningen med (högra hörnet ändra till butikspriser).

Skrivet av Derphero:

det har inte gått att skriva in Windows 7 nyckeln sen jag installerade Windows 7 på min SSD. Innan jag gjorde det sa flera att jag skulle använda en keyfinder, gjorde det. Men körde igenom den automatiska aktiveringen idag, sen pratade jga med en från deras support. Han sa att nyckeln var fel, att det ska vara ett klistemärke på datan. Men har tittat igenom hela datan, utan att ha hittat något. Då sa han i supporten att jag skulle ringa och klaga där jag köpte den. Men jag köper nog hellre en helt ny windows då. Borde jag köpa Windows 7 eller Windows 8? Tror att 8 är 50-150 dyrare. Vad tycker ni?

Vad för dator hade du förut? bärbar/stationär? Ska stå antingen på sida/bak (på stationär dator) och laptop under.

Personligen gillar jag win 7 bättre och win 8,1 har en del barnsjukdomar med (vissa spel inte fungerar 100%) och några år äldre spel fungerar rätt dåligt på win 8 speciellt 8,1 tydligen.

Sen har dom rört till ordentligt i logiken i os:et. TVå ställen för inställningar t.ex, många har skaffat en tredjepart startmeny.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Grafen är från sweclockers egna test, och prollen var törstigare än din, så nog ska det gå med ditt agg.

SLI funkar utmärkt med olika tillverkare så länge det är likadana kort. Chassi bör du köpa nytt ja, särskilt vid sli.

Skrivet av Broken-arrow:

Ja det blir det. går att på hemsidan se prisökningen med (högra hörnet ändra till butikspriser).

Kanske kör på det då, säker på att det inte flaskar?

Vad för dator hade du förut? bärbar/stationär? Ska stå antingen på sida/bak (på stationär dator) och laptop under.

Personligen gillar jag win 7 bättre och win 8,1 har en del barnsjukdomar med (vissa spel inte fungerar 100%) och några år äldre spel fungerar rätt dåligt på win 8 speciellt 8,1 tydligen.

Sen har dom rört till ordentligt i logiken i os:et. TVå ställen för inställningar t.ex, många har skaffat en tredjepart startmeny.

Stationär, men här tittat väldigt många gånger, noggrant på datan, hittar inte något klistermärke :/ Aldrig provad Windows 8, men den har ju fått väldigt negativ kritik iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Stationär, men här tittat väldigt många gånger, noggrant på datan, hittar inte något klistermärke :/ Aldrig provad Windows 8, men den har ju fått väldigt negativ kritik iaf.

ooo ja, med rätt. Vist den är en förbättring under huven. Men vad hjälper det när ui:t är helt handikappat. Finns två ställen för program och den så kallade nya startmenyn är mest i vägen (även om det är lite bättre i 8,1). Det folk kallar startmeny, är egentligen mobil os och det fungerar där efter.

Kommer stanna kvar vid win 7 och se vad som kommer efter 8 i stället. skumt, ligger inte med skivan då? för det ska ju finnas med en dator man köper.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

ooo ja, med rätt. Vist den är en förbättring under huven. Men vad hjälper det när ui:t är helt handikappat. Finns två ställen för program och den så kallade nya startmenyn är mest i vägen (även om det är lite bättre i 8,1). Det folk kallar startmeny, är egentligen mobil os och det fungerar där efter.

Kommer stanna kvar vid win 7 och se vad som kommer efter 8 i stället. skumt, ligger inte med skivan då? för det ska ju finnas med en dator man köper.

Inte skiva eller klistermärke. Ingenting...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Inte skiva eller klistermärke. Ingenting...

Vad var det för märke på datorn och vad hete den?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad var det för märke på datorn och vad hete den?

Acer G3610

Permalänk
Medlem

Några här har sagt att jag ska köpa Ram, några CPU, och andra har sagt GPU. Står mellan dom 3, men jag ska iaf köpa Steelseries QcK Heavy, Corsair vengeance 1500 och Fractal design R4.

GPU

Ram

CPU

Vilken kundvagn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Acer G3610

http://www.tomshardware.co.uk/forum/67758-63-reset-acer-discs... Ska tydligen finnas under datorn

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Några här har sagt att jag ska köpa Ram, några CPU, och andra har sagt GPU. Står mellan dom 3, men jag ska iaf köpa Steelseries QcK Heavy, Corsair vengeance 1500 och Fractal design R4.

GPU

Ram

CPU

Vilken kundvagn?

Hur mycket ram har du nu? Var det 8 GB? du behöver då bara köpa till 8 GB

Att köra dubbla kort kan bli en huvudvärk. Allt som oftast får man en 80% boost i spel. Men då kan cpu:n börja flaska i vissa titlar när man kör två grafikkort (gpu:erna ligger på 70/80% och tuggar, cpu:n på 100%). Då hade det varit bra om man kunde klocka.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Under datorn finns bara ett 26 siffrigt nummer, 22 siffrigt nummer. Inget annat

Skrivet av Broken-arrow:

Hur mycket ram har du nu? Var det 8 GB? du behöver då bara köpa till 8 GB

Att köra dubbla kort kan bli en huvudvärk. Allt som oftast får man en 80% boost i spel. Men då kan cpu:n börja flaska i vissa titlar när man kör två grafikkort (gpu:erna ligger på 70/80% och tuggar, cpu:n på 100%). Då hade det varit bra om man kunde klocka.

Har bara 6gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Under datorn finns bara ett 26 siffrigt nummer, 22 siffrigt nummer. Inget annat

Har bara 6gb

Ser det ut så här xxxxx-W3C2V-D46GW-P722P-xxxxx?

6 Gb hur många ramminnen?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ser det ut så här xxxxx-W3C2V-D46GW-P722P-xxxxx?

6 Gb hur många ramminnen?

Ser inte ut så, är 1 4gb och 1 2gb.

Permalänk
Medlem

Får ta och köpa windows, inget annat val. Får nog blir Win 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Ser inte ut så, är 1 4gb och 1 2gb.

okej, du kan i et senare skede kanske skaffa nya minnen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Behöver så många som möjligt här Behöver få reda på om jag ska köpa Cpu, Ram eller Gpu. Vote!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Behöver så många som möjligt här Behöver få reda på om jag ska köpa Cpu, Ram eller Gpu. Vote!

I sista ändan är det du som bestämmer

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar