Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

För att det är ett mycket bra ljudkort?

Men om jag köper Logitech G430, som har ett eget ljudkort, då???......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Men om jag köper Logitech G430, som har ett eget ljudkort, då???......

Jadu. Jag har ingen aning om det är bra eller inte ;P

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Jadu. Jag har ingen aning om det är bra eller inte ;P

Ta reda på det då! Någon innan sa att det inte gjorde någon skillnad iaf, but maybe he lied to me!

Kanske blir ett ljudkort, någon annan dag

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, är Logitech Z323 bra?

Permalänk
Medlem

Kom just på en sak, om jag köper ett nytt moderkort behöver jag köpa windows med?

Permalänk
Hedersmedlem

För att slippa stänga tråden se till att använda redigeraknappen istället för att skriva ett nytt inlägg.

Jalle64

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Kom just på en sak, om jag köper ett nytt moderkort behöver jag köpa windows med?

Nej, de får du inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Nej, de får du inte..

Så jag behöver inte ominstallera windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Så jag behöver inte ominstallera windows?

Tror du att man måste köpa nytt Windows varje gång man formaterar och installerar det på nytt?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Så jag behöver inte ominstallera windows?

Jo, det måste du, rekommenderar det i alla fall. När man byter moderkort så är de rekommenderar att man om installerar Windows.

Skrivet av Rigor:

Tror du att man måste köpa nytt Windows varje gång man formaterar och installerar det på nytt?

Nä, har du en licens hemma som inte är OEM kan du installera om den när du byter ut datorn, så länge du avregistrerar den på gamla:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rigor:

Tror du att man måste köpa nytt Windows varje gång man formaterar och installerar det på nytt?

Skrivet av Hagge:

Jo, det måste du, rekommenderar det i alla fall. När man byter moderkort så är de rekommenderar att man om installerar Windows.

Nä, har du en licens hemma som inte är OEM kan du installera om den när du byter ut datorn, så länge du avregistrerar den på gamla:)

Får köpa en då, OEM eller Retail?

Permalänk
Medlem

Tittade på några reviews på Logitech G430. Flera tycker att dom inte är så bra. Har någon av er dom, och kan säga vad ni tycker eller kan ni rekommendera ett annat headset för ~1000kr?

Permalänk
Medlem

En fråga hur är BIOS på asrock kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Får köpa en då, OEM eller Retail?

Vad kör du på nu? nej du behöver inte köpa nytt. Tyvärr kan jag inte gå in på detaljerna (forumreglerna). Pm i så fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landro:

En fråga hur är BIOS på asrock kortet?

Vet inte hur det exakt på detta kort. Men tycker det är rätt trevligt, mindre rörigt än gigabyte´s i alla fall. ASUS är rätt ok med.

Kolla på youtube, så finns den en del videos med BIOS upplägget Eller var det annat du syfta på?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Tittade på några reviews på Logitech G430. Flera tycker att dom inte är så bra. Har någon av er dom, och kan säga vad ni tycker eller kan ni rekommendera ett annat headset för ~1000kr?

Tycker corsair vengeance 1300 är helt ok (har det själv, dock mest för röstchatt). spel låter rätt bra, det jag provat. Men sen är det upp till dig vilka som sitter bekvämt och du tycker låter bra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tycker corsair vengeance 1300 är helt ok (har det själv, dock mest för röstchatt). spel låter rätt bra, det jag provat. Men sen är det upp till dig vilka som sitter bekvämt och du tycker låter bra.

Ser helt OK ut, men vill kanske ha något mer high end. Kanske Vengeance 1500.

Permalänk
Medlem

Vad händer om jag råkar böja några pins på CPUen, och den inte funkar? Måste jag köpa ny eller går det på garantin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Ser helt OK ut, men vill kanske ha något mer high end. Kanske Vengeance 1500.

1500 är inte mer "high end" utan har USB i stället för vanliga 3,5 kontakter. Jag skulle rösta för 3.5mm , annars sitter du fast med ljudkortet på USB dongeln.

En polare har lite strul med ett par usb hörlurar från corsair (dock den trådlösa modellen).

Skrivet av Derphero:

Vad händer om jag råkar böja några pins på CPUen, och den inte funkar? Måste jag köpa ny eller går det på garantin?

Rekommenderar ej att du böjer några pinns (var försiktig). vet någon tillverkare (var nog två) som erbjuder garanti för den typen av olyckor, men tar man det lugnt och sansat går det bra. Lyft av plasten på cpu sockeln på moderkortet underifrån , är ett tips.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

1500 är inte mer "high end" utan har USB i stället för vanliga 3,5 kontakter. Jag skulle rösta för 3.5mm , annars sitter du fast med ljudkortet på USB dongeln.

En polare har lite strul med ett par usb hörlurar från corsair (dock den trådlösa modellen).

Rekommenderar ej att du böjer några pinns (var försiktig). vet någon tillverkare (var nog två) som erbjuder garanti för den typen av olyckor, men tar man det lugnt och sansat går det bra. Lyft av plasten på cpu sockeln på moderkortet underifrån , är ett tips.

Har Vengeance 1300 2.1 ljud, hur funkar micen på den, och om jag köper ett 5.1 ljudkort, är det fortfarande 2.1 på headsetet då?

Permalänk
Medlem

Snabb off topic fråga. För några månader sen köpte jag ett gtx 770 från webhallen. När jag skulle koppla in strömkablarna, så jag dom inte i. Det sitter "en clip" som håller fast dom, men clipet var i vägen. Det var för lite mellanrum mellan där man koppla in dom och heatsinken. Brydde mig inte först riktigt, bara klippte av dom. Men kablarna har åkt ut några gånger, är det något som kan gå på garanti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet inte hur det exakt på detta kort. Men tycker det är rätt trevligt, mindre rörigt än gigabyte´s i alla fall. ASUS är rätt ok med.

Kolla på youtube, så finns den en del videos med BIOS upplägget Eller var det annat du syfta på?

Hittar inte Extreme3 kortet, bara Extreme4 och Extreme 6.

Permalänk
Medlem

Kan någon länka en video med ASRock Extreme3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Snabb off topic fråga. För några månader sen köpte jag ett gtx 770 från webhallen. När jag skulle koppla in strömkablarna, så jag dom inte i. Det sitter "en clip" som håller fast dom, men clipet var i vägen. Det var för lite mellanrum mellan där man koppla in dom och heatsinken. Brydde mig inte först riktigt, bara klippte av dom. Men kablarna har åkt ut några gånger, är det något som kan gå på garanti?

Låter som om du inte tryckte nog hårt, clipen på hankontakten ska antagligen bara fästa över en låsning som finns på motsvarande position på honkontakten. Att du klippt av dem går definitivt inte på garantin.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Har Vengeance 1300 2.1 ljud, hur funkar micen på den, och om jag köper ett 5.1 ljudkort, är det fortfarande 2.1 på headsetet då?

Ärligt så behövs inte mer än det på hörlurar. alla 5,1/7,1 är simulerat ljud. 5,1 ljudkort är bäst om du ska ha högtalare runt dig (tror inte alla ljudkort kan fixa 5,1 och 7,1 till hörlurarna genom en kanal eller ja simulerat). Är inte helt inne i det, men så mycket vet ja att det är bättre med ett bra par 2,1 i stället för 5,1 och högre. Du kan få samma tjännsla med 2,1 hörlurar, vad jag vet. Jag hör t.ex vart folk skjuter ifrån och hör fotsteg (sen är det en tränings sak att vända sig exakt där ljudet kom ifrån).

Håller inte på med så mycket FPS spel, så jag har inte provat hörlurarna så mycket.

Skrivet av Landro:

Hittar inte Extreme3 kortet, bara Extreme4 och Extreme 6.

Är det inte liknande bios på alla tre?

I alla fall trean http://www.bit-tech.net/hardware/2013/08/02/asrock-z87-extrem... och 4 http://www.vortez.net/articles_pages/asrock_z87_extreme4_revi...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Låter som om du inte tryckte nog hårt, clipen på hankontakten ska antagligen bara fästa över en låsning som finns på motsvarande position på honkontakten. Att du klippt av dem går definitivt inte på garantin.

Tryckte väldigt hårt, dom gick inte in. Var nästan inget mellanrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ärligt så behövs inte mer än det på hörlurar. alla 5,1/7,1 är simulerat ljud. 5,1 ljudkort är bäst om du ska ha högtalare runt dig (tror inte alla ljudkort kan fixa 5,1 och 7,1 till hörlurarna genom en kanal eller ja simulerat). Är inte helt inne i det, men så mycket vet ja att det är bättre med ett bra par 2,1 i stället för 5,1 och högre. Du kan få samma tjännsla med 2,1 hörlurar, vad jag vet. Jag hör t.ex vart folk skjuter ifrån och hör fotsteg (sen är det en tränings sak att vända sig exakt där ljudet kom ifrån).

Håller inte på med så mycket FPS spel, så jag har inte provat hörlurarna så mycket.

Blir nog 1300 eller 1500 då. Tack!

Permalänk
Medlem

Som det ser ut nu kommer jag skaffa detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/4187704/derphero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Som det ser ut ny kommer jag skaffa detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/4187704/derphero

Behöver du två musmattor?

Glöm inte:
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jag tycker som många andra att det är helt ovärt att du ska byta ut processorn och moderkortet. Du kommer inte att uppleva någon egentligen skillnad. Att du vill byta ut chassi och processorfläkt för att sänka oljudet från datorn kan jag helt och hållet förstå. Det är ju någonting som faktiskt ger något

Ett ordentligt tangentbord, hörlurar, mus och skärm kommer förmodligen att ge betydligt mer till din spel och datorupplevelse.

Du kan även trycka upp ditt minne till 16 GB, om du kör något av de föreslagna programmen för att ta reda på vilket moderkort du har så kan vi ge dig råd om vilka minnen du ska välja.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!