Permalänk
Inet
Skrivet av anon25463:

Hejsan kära Inet.
Måste bara fråga om det har blivit fel, eller om det verkligen stämmer..
Beställde för någon dag sedan lite produkter från er och i dag fick jag min faktura som består av ett mail "E-faktura". Självklart uppskattar jag e-faktura då man slipper alla papper hemma.
MEN det märkliga är att ni fortfarande tar ut en faktureringsavgift på 39:-, trots e-faktura.

Det är väl just detta som e-faktura ska kompensera? Att slippa faktureringsavgiften?
Har i hela mitt liv beställt varor över internet, och har aldrig varit med om ett företag som gör samma sak.

Skrivet av Torach:

Tror inte att det är INET som tar ut den utan KLARNA som sköter den biten.

Det stämmer som Torach skriver att vi använder oss av Klarna för att kunna erbjuda faktura till privatpersoner. Tyvärr är det så att dom tar ut en avgift på 39kr för denna tjänst. I vår bransch med tuffa marginaler så har vi inte möjlighet att stå för den kostnaden själva men är noga att det står tydligt i kassan när du väljer betalningsalternativet i kassan.

Om det är så att du har missat att det tas ut en avgift på 39kr får du gärna komma med feedback hur vi gör det tydligare i kassan.

Skrivet av Xelithium:

Är priset på Rampage IV Black Edition "set in stone"? Eller är det bara preliminärt?

Och när kommer ni få in 780 Ti ACX i lager?

Priser är alltid "preliminära" så pass att det baseras på många olika faktorer, t ex valutakurs och vi kan inte garantera att en prissättning kommer att hålla i sig. Kortfattat kan man säga att priset är "set in stone" så till vidare att vi just nu inte vet om någon planerad prisförändring men förutsättningarna kan ändras i princip när som helst.

Kollar angående 780 Ti ACX och återkommer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Xelithium:

Är priset på Rampage IV Black Edition "set in stone"? Eller är det bara preliminärt?

Och när kommer ni få in 780 Ti ACX i lager?

Ska landa i veckan!

http://www.inet.se/produkt/5411049/evga-geforce-gtx-780-ti-3g...

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Logitech G600

Hejsan. Var inne på eran hemsida och skulle kolla efter en ny mus.
Jag kollade på Logitechs G600. Dock märkte jag att det fanns två olika. Den ena kostade 599 medan den andra kostade 799. Vad är skillnaden? Verkar inte kunna hitta någon i beskrivningen.

Tack på förhand! Emil

Permalänk
Inet
Skrivet av pr0nz4:

Hejsan. Var inne på eran hemsida och skulle kolla efter en ny mus.
Jag kollade på Logitechs G600. Dock märkte jag att det fanns två olika. Den ena kostade 599 medan den andra kostade 799. Vad är skillnaden? Verkar inte kunna hitta någon i beskrivningen.

Tack på förhand! Emil

Den billigare varianten är gamla "versionen" som kommer att utgå när det sålt slut. Logitech lanserade sin G-serie för ett tid sedan och kör nu ett mer enhetligt utseende på alla sina gamingprodukter och med en del nyheter och uppdateringar till specifikationerna på produkterna. En del produkter fick enbart en utseendemässig uppdatering så på G600 är det faktiskt bara förpackningen som skiljer sig så bara att passa på att köpa medan det fortfarande finns kvar!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Luras inet?

Kolla in här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=946255
Där står att inet å webhallen tar 1990:-

Så, när jag klickar på inet-länken å hamnar hos dom så har priset rusat up till 2099:-
Se själv: http://www.inet.se/produkt/2206856/dell-ultrasharp-24-u2412m-...

Kommer inte att rösta på inet så länge de e på detta viset....

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Luras inet?

Så, när jag klickar på inet-länken å hamnar hos dom så har priset rusat up till 2099:-

Ändra till Webbshop så kommer den kosta 1990:-, du har butikspris framme.

Permalänk
Medlem

Inet är 50% dyrare på fläktar än vissa av konkurrenterna.

Det har definitivt varit bättre...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Imorgon ska jag besöka Inet fysiskt för första gången. Stockholm och Hötorget se upp!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Luras inet?

Btikspriset är 2099:-, webbpriset är 1990:-
Så nej dom luras inte

Edit. Ska självklart vara 1990:-

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inet
Skrivet av jookeer:

Luras inet?

Skrivet av Batman:

Btikspriset är 2099:-, webbpriset är 19900:-
Så nej dom luras inte

Skrivet av Fredmannen:

Som både Batman och Makorov påpekar så är du troligen inne och kollar butikspriser, växla till webshopen uppe till höger så ska priset stämma!

Skrivet av scienta:

Inet är 50% dyrare på fläktar än vissa av konkurrenterna.

Det har definitivt varit bättre...

Meddela oss gärna mer exakt vilka fläktar vi ligger fel på så kan vi kolla på det!

Skrivet av Hattifnatten:

Imorgon ska jag besöka Inet fysiskt för första gången. Stockholm och Hötorget se upp!

Du är välkommen!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Stämmer bra det - kanske sidan kunde göras TYDLIGARE i detta avseende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Meddela oss gärna mer exakt vilka fläktar vi ligger fel på så kan vi kolla på det!

Era: http://www.inet.se/produkt/6308785/scythe-120mm-glide-stream-...
CDON: http://cdon.se/hemelektronik/scythe/scythe-glide-stream-120-1...

Även Fractal-fläktarna 120mm är dyrare. Med CDON säljer OEM, så jag antar att de inte kommer med tillbehör? Närmare 50% dyrare är rätt mycket ändå.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det har ju nu kommit fram att Dustins säkerhet kring användarnas lösenord är riktigt dålig.

Så måste fråga hur ser den biten ut hos Inet?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Om jag köper detta nätagget och har problem med att det är högljutt eller hör coil whine ljud.
http://www.inet.se/produkt/6911686/corsair-rm-1000w-80-gold-m...
Kan jag då returnera det och få pengarna tillbaka?

Permalänk
Medlem

Jag är i behov av ett trålöst headset då jag är less på kablarna till mina HiFi-lurar och lös mic.
Kollade upp vilka produkter som verkar vettiga och bestämde mig för att kika på Corsairs uppdaterade version Vengeance 2100.

Jag knallade in i butiken vid hötorget då jag sett att ni har Corsair Vengeance 2100 i lager där.
Jag letade efter ett par i hyllorna men fann inget.
Frågade därefter personalen, han slog i datorn och konstaterade att dom har några par på lager i butiken -"Bra" säger jag och ber att få testa ett par...
Då säger den flinande biträdet -"Nej det går inte, du kan få titta på kartongen"

Jag: -"Va sa du?"
Biträdet: jo du förstår att vi har några par men du får inte öppna en kartong och testa dom, men du kan få titta på kartongen...

Jag förklarar då vänligt att jag köper inte hörlurar utan att ens fått prova dem på skallen.
Jag avböjer ett köp och jag och min bror lämnar butiken.

Va*an är det här för sätt?
Jag är en trogen kund hos inet sedan ganska många år, men det här var uselt och jag tror inte jag kommer att handla hos er igen.
imorgon skall jag åka förbi webhallen och dom kommer mest troligt att få leverera datautrustning till mig framöver.

Är det såhär man ska bemöta sina kunder?

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Inet
Skrivet av jookeer:

Stämmer bra det - kanske sidan kunde göras TYDLIGARE i detta avseende.

Vi kommer under nästa år gå igenom användarvänligheten på hemsidan och förhoppningsvis komma med förbättringar på den här fronten.

Tack för feedbacken.

Skrivet av scienta:

Era: http://www.inet.se/produkt/6308785/scythe-120mm-glide-stream-...
CDON: http://cdon.se/hemelektronik/scythe/scythe-glide-stream-120-1...

Även Fractal-fläktarna 120mm är dyrare. Med CDON säljer OEM, så jag antar att de inte kommer med tillbehör? Närmare 50% dyrare är rätt mycket ändå.

Är CDON som har prissatt dessa väldigt aggressivt och vi har inte möjligt att matcha deras pris. Vårt mål är att alltid ha bra priser samtidigt som vi fortsätter upprätthålla vår höga nivå på service och kundtjänst. Det gör att vi tyvärr inte alltid kan matcha och vara billigast.

Skrivet av grizzly666:

Det har ju nu kommit fram att Dustins säkerhet kring användarnas lösenord är riktigt dålig.

Så måste fråga hur ser den biten ut hos Inet?

Vi vill inte gå in i detalj hur vår kryptering ser ut men det vi kan säga är att vi inte sparar några lösenord i klartext och det finns inget sätt som vi själva kan se vad för lösenord en kund har satt utan har kund glömt sitt lösenord så får vi manuellt sätta ett nytt eller generera ett temporärt till kunden.

Skrivet av atego:

Hej Inet!

Om jag köper detta nätagget och har problem med att det är högljutt eller hör coil whine ljud.
http://www.inet.se/produkt/6911686/corsair-rm-1000w-80-gold-m...
Kan jag då returnera det och få pengarna tillbaka?

Det går inte riktigt att ge något konkret svar på din fråga utan upplever du att nätaggregatet är onormalt högljudd så är det något som vi får ta in och göra en bedömning på för man upplever ljud väldigt olika och är olika till fall till fall.

Skrivet av Gr8t:

Jag är i behov av ett trålöst headset då jag är less på kablarna till mina HiFi-lurar och lös mic.
Kollade upp vilka produkter som verkar vettiga och bestämde mig för att kika på Corsairs uppdaterade version Vengeance 2100.

Jag knallade in i butiken vid hötorget då jag sett att ni har Corsair Vengeance 2100 i lager där.
Jag letade efter ett par i hyllorna men fann inget.
Frågade därefter personalen, han slog i datorn och konstaterade att dom har några par på lager i butiken -"Bra" säger jag och ber att få testa ett par...
Då säger den flinande biträdet -"Nej det går inte, du kan få titta på kartongen"

Jag: -"Va sa du?"
Biträdet: jo du förstår att vi har några par men du får inte öppna en kartong och testa dom, men du kan få titta på kartongen...

Jag förklarar då vänligt att jag köper inte hörlurar utan att ens fått prova dem på skallen.
Jag avböjer ett köp och jag och min bror lämnar butiken.

Va*an är det här för sätt?
Jag är en trogen kund hos inet sedan ganska många år, men det här var uselt och jag tror inte jag kommer att handla hos er igen.
imorgon skall jag åka förbi webhallen och dom kommer mest troligt att få leverera datautrustning till mig framöver.

Är det såhär man ska bemöta sina kunder?

Får be hemskt mycket om ursäkt. Här är det något som har brustit i kommunikationen antingen med dig som kund eller internt med information gällande sån här form av service för givetvis ska du få packa upp och inspektera ett par hörlurar innan du köper hos oss.

Varför vår rådgivare har sagt att detta inte varit möjligt i ditt fall kan jag inte svara på men har en dialog nu med butikschefen och berörd personal för att gå igenom våra rutiner och riktlinjer angående det här.

Skicka oss ett PM så kan vi boka upp ett par till dig direkt som du givetvis kommer att få testa i butiken innan du köper och kan även kolla om vi kan göra något på priset och hoppas att du kan återfå ditt förtroende för oss.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Funderar på att beställa en Blue Snowball mic och vill självklart köpa från er då ni oftast har bäst support. Men mikrofonen kostar ~30% mer hos er en hos Apple.

Så jag undrar varför ni är så mycket dyrare?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=166706

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hej Inet!

Jag var med och vann i en sommartävling ni hade på Facebook och fick häromdagen mina priser.
Dessvärre vill jag bara informera att det inte går att lösa in spelkoden, trots att den inte går ut förrens om några dagar (30'e nov).

Jag har mailat Geforce och frågat, och inlösen för detta spel är stängd, trots att koden gäller i några dagar till. (??)

http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/assassins-...

Kan ni ordna ett annat spel eller alternativt sätt att lösa in koden på?

MVH
Andreas

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kom på en rolig sak jag var med om när jag ringde inet. Detta var precis innan BF4 releasen och jag ville ha ett nytt GTX 780 Twin Frozr. Såg att det var slut på hemsidan så jag ringde och frågade när det skulle komma in. Då säger kundtjänst medarbetaren att det är oklart när dessa kommer in då de skickas från "chuta heiti". Skrattade ganska ordenligt efter samtalet och undrade om jag verkligen ringt inet. I samtalet så lovades även att GTX 780 Twin Frozr skulle stanna på priset 3990 kronor och inte ändras, såg sedan senare på kvällen att det låg på 4490 kronor.

Så fick bli ett GTX 780 Gigababyte rev 2.0 från er istället!

Aja, gillar inet. Beställer alltid från er när jag ska köpa något

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 EVO B3 . Procssoer: Intel Core i7 2600k @ 4.5 Ghz . Grafikkort: Gigabyte GTX 780 WF rev 2.0 StockBIOS [Core Boost: 1267 Mhz & Minne: 6930] . Minnen: Vengance 1600Mhz 1.5V . Nätagg: Corsairs TX650w . SSD1: OCZ Vertex 3 120Gb . SSD2: ADATA Pro 256Gb . Skärmar: Primär: BenQ 24" XL2420T 120Hz . Sekundär: Acer 22" . Kringutrustning: Ducky Shine 2 tangentbord . Razer Deathadder Black & SteelSeries Frostatglas .

Permalänk

KOmmer ni beställa in Nya Sennheiser game ONE och game ZERO som släpps den 4e Dec?
Och isf ha dom den 4e?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Inaktiv

Att fiska röster till omröstningen för årets datorbutik via mail känns inte riktigt okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Att fiska röster till omröstningen för årets datorbutik via mail känns inte riktigt okej.

Så farligt var det inte, det känns mer som ett sätt att påminna eller uppmärksamma folk att det faktiskt finns en omröstning

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BennyZ:

Så farligt var det inte, det känns mer som ett sätt att påminna eller uppmärksamma folk att det faktiskt finns en omröstning

Håller inte med riktigt.
Rubriken på mailet var "Din röst räknas!"
Bilden: http://www.inet.se/gfx/ext/2013-dinrostraknas_01.jpg
Står inte bokstavligt att man ska rösta på Inet, men det hade det nästan lika gärna kunnat gjort.

Permalänk
Inet
Skrivet av andreas_dock:

Hej Inet!

Jag var med och vann i en sommartävling ni hade på Facebook och fick häromdagen mina priser.
Dessvärre vill jag bara informera att det inte går att lösa in spelkoden, trots att den inte går ut förrens om några dagar (30'e nov).

Jag har mailat Geforce och frågat, och inlösen för detta spel är stängd, trots att koden gäller i några dagar till. (??)

http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/assassins-...

Kan ni ordna ett annat spel eller alternativt sätt att lösa in koden på?

MVH
Andreas

Gör så att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se så får vi kolla på det! Vi löser givetvis ny kod/kupong till dig om det skulle behövas.

Skrivet av tgadler:

Funderar på att beställa en Blue Snowball mic och vill självklart köpa från er då ni oftast har bäst support. Men mikrofonen kostar ~30% mer hos er en hos Apple.

Så jag undrar varför ni är så mycket dyrare?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=166706

Vi har tyvärr inte bättre priser så kan inte matcha Apples Store. Skicka oss ett PM här på Sweclockers så kan vi se vad vi kan göra på priset för dig.

Skrivet av znorlaxvbg:

KOmmer ni beställa in Nya Sennheiser game ONE och game ZERO som släpps den 4e Dec?
Och isf ha dom den 4e?

Vi kollar på detta och återkommer!

Skrivet av anon42512:

Misstänker att du syftar på nyhetsmailet som vi skickade ut igår/inatt där vi uppmanade våra kunder att rösta på Årets Nätbutik 2013 hos Prisjakt.se. Att uppmärksamma våra kunder på att en omröstning hålls ser vi inte riktigt som fiskande då vi varken har specialerbjudanden för kunder som röstar eller ens ber om att rösten ska hamna på oss.

Självklart så vill och hoppas vi på att vårt hårda jobb det senaste året lönat sig och att vi kommer få rösten, men det är upp till våra kunder att bestämma om vi har förtjänat det eller inte.

Skrivet av tayfox:

Kom på en rolig sak jag var med om när jag ringde inet Detta var precis innan BF4 releasen och jag ville ha ett nytt GTX 780 Twin Frozr. Såg att det var slut på hemsidan så jag ringde och frågade när det skulle komma in. Då säger kundtjänst medarbetaren att det är oklart när dessa kommer in då de skickas från "chuta heiti". Skrattade ganska ordenligt efter samtalet och undrade om jag verkligen ringt inet. I samtalet så lovades även att GTX 780 Twin Frozr skulle stanna på priset 3990 kronor och inte ändras, såg sedan senare på kvällen att det låg på 4490 kronor.

Så fick bli ett GTX 780 Gigababyte rev 2.0 från er istället!

Aja, gillar inet. Beställer alltid från er när jag ska köpa något

Lite olyckligt att vår medarbetade "lovade" att priset skulle stanna där. Generellt så är det väldigt svårt för oss att lova något och prisförändringar kommer ibland med väldigt kort varsel. Just Nvidias prissänkning som du hänvisar till var i synnerhet en hel del förvirring och vi hade fått felaktiga priser som justerades flera gånger i efterhand.

Får tacka för din beställning och att du har fortsatt förtroende för oss dock!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av znorlaxvbg:

Och isf ha dom den 4e?

Tyvärr kommer vi inte få någon tilldelning av första leveransen utan kommer preliminärt få in första i början på 2014.

Vi har kollat med EK och tyvärr är det obekräftat i dagsläget. Så gissningsvis är det åtminstone 3-4 veckor bort om du lägger en order idag.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Hej,

finns det planer på att ta in Thunderbolt produkter från Caldigit? Mer specifikt http://www.caldigit.com/thunderboltstation/spec.asp

Permalänk
Medlem

Har du någon aning om när ni får in Corsair h80i och gigabyte g1 sniper m5?

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk

Hej! Undrade om ni hade tänkt ha någon jul/mellandagsrea och isåfall när den eller de är planerade.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk

Lite sent, men måste tacka för den snabba felsökningen och reparationen på den dator jag skickade in för ungefär lite mer än månad sen och fick tillbaka två veckor efter. Alltid trevligt med utomordentlig service och kunnig personal som gör sitt bästa.
En väldigt nöjd kund, även om priserna på produkterna kanske inte alltid är billigast så känner jag mig alltid säker när jag handlar hos inet.