Snabbtitt: Asrock M8 av BMW Designworks

Permalänk

ser inte bra ut imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Det är kontisgt då att BMWs bilar är de bilar är världen som köps mest för design och dessutom är BMW världens just nu mest lönsamma bilföretag. Men som sagt smaken är som baken. Säg vad du vill om BMW designs men jag gillar deras bilar mest, jag menar bara älskar F30 och speciellt den här:

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=878835

BMW är nog det bilmärke i världen som säljer mest på den status som märket ger ägaren. Kan absolut inte hålla med om att de lyckats speciellt bra med bildesignen på senare tid.

Personligen tycker jag att BMW peakade med E28 eller E30

Vet inte vad jag ska tycka om chassit som diskuteras, 4 poäng av 10 kanske. Sticker absolut ut, men inte något jag skulle vilja ha hemma

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Shit vilket kraftigt omständligt shassi, och inte vart det vackert precis.

Ser ut som en treåring varit inne och ryckt och dragit i alla sladdar som finns i "den där"

Fattar inte hur BMW vill förknippas med "detta" det stämmer liksom inte.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

BMW är nog det bilmärke i världen som säljer mest på den status som märket ger ägaren. Kan absolut inte hålla med om att de lyckats speciellt bra med bildesignen på senare tid.

Personligen tycker jag att BMW peakade med E28 eller E30

Vet inte vad jag ska tycka om chassit som diskuteras, 4 poäng av 10 kanske. Sticker absolut ut, men inte något jag skulle vilja ha hemma

Vad är skillnaden mellan en BMW och en snigel?
Snigeln har slemmet på utsidan...(Badoumm Tisch!)

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Shit vilket kraftigt omständligt shassi, och inte vart det vackert precis.

Ser ut som en treåring varit inne och ryckt och dragit i alla sladdar som finns i "den där"

Fattar inte hur BMW vill förknippas med "detta" det stämmer liksom inte.

Skrivet av ZAIZAI:

Vad är skillnaden mellan en BMW och en snigel?
Snigeln har slemmet på utsidan...(Badoumm Tisch!)

slemmet på insidan stämmer bra på vissa modeller men inte alla.
Har ni ägt en BMW? eller kört den längre sträckor? Visst fan så "floppar" vissa modellgenerationer men det är ju inte unikt för BMW, det gäller alla märken.
Jag måste säga att den nya 3 serien är riktigt trevlig och rolig att köra. Har bara haft tyska märken och det är en viss kvalitèskänsla jämför med andra märken (inte alla).
Och nej... jag kör ingen slemmig upphottad version... har barn så det får bli kombi.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

slemmet på insidan stämmer bra på vissa modeller men inte alla.
Har ni ägt en BMW? eller kört den längre sträckor? Visst fan så "floppar" vissa modellgenerationer men det är ju inte unikt för BMW, det gäller alla märken.
Jag måste säga att den nya 3 serien är riktigt trevlig och rolig att köra. Har bara haft tyska märken och det är en viss kvalitèskänsla jämför med andra märken (inte alla).
Och nej... jag kör ingen slemmig upphottad version... har barn så det får bli kombi.

Jag tror inte att skämtet antyder till att det är själva BMWn som har slem, utan att det är föraren som är slemmet....

Permalänk
Medlem

För fult för att ha i TV-bänken hemma hos mig i alla fall.

Permalänk
Entusiast

Men den är ju ful så att det stör. BMW, håll er till det ni kan.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag trodde Chris Bangle var ute från all BMW-design sedan några år, där han tidigare bl a var med och förstörde designen på E60. Tydligen inte eftersom den här lådan är bland det fulaste jag sett.

Nä BMW, titta på vad ni gjorde under Claus Luthe och Ercole Spada. På den tiden kunde BMW design, även om nya F10 är ett steg i rätt riktning, sedan Bangle slutade.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag tror inte att skämtet antyder till att det är själva BMWn som har slem, utan att det är föraren som är slemmet....

jo jag hajade men jag uttryckte mig lite dåligt såg jag. Menade att slemmen inte är intresserad av att köra en kombi

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Transformers?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Vilket J*vla åbäke.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag trodde Chris Bangle var ute från all BMW-design sedan några år, där han tidigare bl a var med och förstörde designen på E60. Tydligen inte eftersom den här lådan är bland det fulaste jag sett.

Nä BMW, titta på vad ni gjorde under Claus Luthe och Ercole Spada. På den tiden kunde BMW design, även om nya F10 är ett steg i rätt riktning, sedan Bangle slutade.

Håller väl nästan med Du har helt rätt i med Chris Bangle rotade till det för BMW ett bra tag. Fulare modeller får man leta efter i deras katalog
Claus och Ercole.... nja... Claus gjorde många fina modeller som passade helt rätt i sin tid.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Inaktiv

Tragiskt. Sådan prislapp och skit PSU. Sedan är det riktigt trevligt att det går köra liggande förutom att det går inte ställa en skärm på den då för att plasten kommer gå sönder. Helt genial design måste jag säga.

Vissa detaljer ser intressanta ut men helheten verkar mest vara ännu ett design chasi utan speciellt mycket tanke på hur den ska användas.

Permalänk
Medlem

Tyckte att det såg ut som en projektor först..

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Det är kontisgt då att BMWs bilar är de bilar är världen som köps mest för design och dessutom är BMW världens just nu mest lönsamma bilföretag. Men som sagt smaken är som baken. Säg vad du vill om BMW designs men jag gillar deras bilar mest, jag menar bara älskar F30 och speciellt den här:

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=878835

Nja. Visst har de en del snygga modeller, men det finns det andra tillverkare som också har.
BMW's framgång handlar mycket om att de lyckats bygga upp ett starkt varumärke.
(Apple och Audi är andra exempel på framgångsrika varumärkesbyggare)

Att de är lönsamma är ett tecken på just det - de kan ta mer betalt än vad produkten kostar att tillverka - jämfört med många andra märken.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Ända sedan jag kikade på den här Drive dokumentären på youtube så har jag önskat att någon chassitillverkare skulle flörta med Koenigsegg och få dem att designa ett chassi och inte bara någon ful logotype licensering likt ferrari..

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Förstår inte varför BMWs design team fortsätter försöka, dom kan inte designa något.
Inte ens deras bilar är ju fina

Det var nog fan det värsta jag hört på länge "inte ens deras bilar blir fina" herregud.

BMW har ju bland dem snyggaste bilarna idagens länge medans dem andras ser exakt likadana ut bara märket som skiljer.

Men visst chassit var väl inte det snyggaste.

Permalänk
Medlem

Trodde det skulle va en recension av en ny HD projekton

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

BMW är nog det bilmärke i världen som säljer mest på den status som märket ger ägaren. Kan absolut inte hålla med om att de lyckats speciellt bra med bildesignen på senare tid.

Personligen tycker jag att BMW peakade med E28 eller E30

Vet inte vad jag ska tycka om chassit som diskuteras, 4 poäng av 10 kanske. Sticker absolut ut, men inte något jag skulle vilja ha hemma

E30 är lätt den snyggaste bilen BMW har gjort

Dold text
Skrivet av Dr.Spike:

Förstår inte varför BMWs design team fortsätter försöka, dom kan inte designa något.
Inte ens deras nya bilar är ju fina

Rättade dig lite där

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att BMW har satt sig lite i skiten med en så dåligt designad (men jävligt snygg) låda. Den är till för entusiaster men klarar inte av att leverera kraften som dem vill ha.

MEN, den som köper ett barebone torn för ca 5k bör också kunna fixa någon typ av custom loop till den och på så sätt sänka värmeutvecklingen ganska brutalt.

Kommer bli kul att se olika lösningar med den här datorn i fokus!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

E30 E36 snyggaste.. sedan kom en jädrans ful serie ett tag som top gear kallade nya 5 serien bmugly! kan bara hålla med.. men m3 m1 m5 är grymma.. och deras nya kombi är ju så sjukt snygg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Det är kontisgt då att BMWs bilar är de bilar är världen som köps mest för design och dessutom är BMW världens just nu mest lönsamma bilföretag. Men som sagt smaken är som baken. Säg vad du vill om BMW designs men jag gillar deras bilar mest, jag menar bara älskar F30 och speciellt den här:

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=878835

Jag var nog lite otydlig.
Varje gång BMWs design team försöker göra något utanför det "normala" så blir det extremt fult och dåligt.

Skrivet av Danmyr:

Nä alla vet ju att Citroen/Kia/Mazda/Iveco är det som gäller, tyska tillverkare och deras ingenjörer är inget annat än skräp, trots att dem totalt dominerar marknaden, jag menar tänk på alla priser och utmärkelser de mottagit, måste ha varit mutor inblandat!

Nu drog du ju upp massa bilmärke som gör fula bilar, du ska inte slänga in Volvo där också eller?
BWM har bra motor och är väldigt välbyggda och bra kvalite.
Men deras exklusiva bilar är inte fina, men smaken är som baken :).

Sedan rättade jag mig, med hur jag menade, var lite otydlig och såg flera hakade upp sig på mina ord

Jag är nog en av dom få som ansera att BMW i bilvärlden är som Alienware i dator världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Jag var nog lite otydlig.
Varje gång BMWs design team försöker göra något utanför det "normala" så blir det extremt fult och dåligt.

Nu drog du ju upp massa bilmärke som gör fula bilar, du ska inte slänga in Volvo där också eller?
BWM har bra motor och är väldigt välbyggda och bra kvalite.
Men deras exklusiva bilar är inte fina, men smaken är som baken :).

Sedan rättade jag mig, med hur jag menade, var lite otydlig och såg flera hakade upp sig på mina ord

Jag är nog en av dom få som ansera att BMW i bilvärlden är som Alienware i dator världen

Håller med dig, tycker detta chassi var otroligt ful. :/

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Den var ju ful som stryk...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Men surgubbar! (Och tanter)

Tycker jag att den är snygg? Nej.

Men jag gillar fortfarande vissa designaspekter. Pci-risern är ju fenomenalt sexig jämfört med traditionella risers. Oled displayen är också finurlig. Visserligen finns det stora brister i designen, men man bör alltid uppskatta nya idéer i chassimarknaden. (Som jag anser är ganska seg)

Tänk en Oled display som även fungerar som en 5.25" fläkt/pumpstyrning så man sparar lite plats. Och att tillverkare vågar ge sig på Pci risers för att komma på fler lösningar.

#framtiden

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superdupernemo:

Men surgubbar! (Och tanter)

Tycker jag att den är snygg? Nej.

Men jag gillar fortfarande vissa designaspekter. Pci-risern är ju fenomenalt sexig jämfört med traditionella risers. Oled displayen är också finurlig. Visserligen finns det stora brister i designen, men man bör alltid uppskatta nya idéer i chassimarknaden. (Som jag anser är ganska seg)

Tänk en Oled display som även fungerar som en 5.25" fläkt/pumpstyrning så man sparar lite plats. Och att tillverkare vågar ge sig på Pci risers för att komma på fler lösningar.

#framtiden

Display på chassit är skräp. Man kollar kanske på den ett par gånger den första dagen man skaffat chassit och sen tittar man inte på den mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Men surgubbar! (Och tanter)

Tycker jag att den är snygg? Nej.

Men jag gillar fortfarande vissa designaspekter. Pci-risern är ju fenomenalt sexig jämfört med traditionella risers. Oled displayen är också finurlig. Visserligen finns det stora brister i designen, men man bör alltid uppskatta nya idéer i chassimarknaden. (Som jag anser är ganska seg)

Tänk en Oled display som även fungerar som en 5.25" fläkt/pumpstyrning så man sparar lite plats. Och att tillverkare vågar ge sig på Pci risers för att komma på fler lösningar.

#framtiden

Jag skulle kunna uppskatta de små detaljerna, om chassit var hyfsat okej i överlag, men detta är ju bara gräsligt, tyvärr.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Håller med väldigt många andra här, inte var det fint inte :/

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Gillar den faktiskt. Men värmeproblemen och prislappen sätter stopp. Vem kom på iden att dumpa värme från agget direkt in i fläkten på grafikkkortet?

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover