Permalänk
Medlem

Paniklösning blev permanent

Dvd:en i vardagsrummet pajade dagen innan regnovädret skulle dra in med obligatorisk filmdag som följd.
Så första tanken var att slänga in en gammal dator i tv-bänken som skulle lösa problemet temporärt. Men väl ute i förrådet så vandrade tankarna iväg och varför inte slänga ihop en platsbyggd htpc av gamla datordelar som ändå låg och skräpade istället. Sagt som gjort som var bygget igång.
Nu såhär i efterhand hade det garanterat varit enklare att vänta tills närmaste elektronikaffär öppnade och köpt en ny... Men alltid lite för kul att bygga själv

Tyvärr inga kort på själva byggskedet då jag slängde ihop denna en sen kväll/ natt för att bli klar till filmdagen.

Enjoy!

Komponenter:
Chassi: Slaktat gammalt Chieftech
Moderkort: MSI K9N Neo NForce 3
Cpu: Athlon 64 X2 Dual core 6000+ Boxad
HDD: Kingston SSD 120 GB, Seagate Barracuda 500GB, Samsung 250 GB
Nätagg: Antec Trupower trio 430w
Minne Corsair xms2 - 6400 2GB
Grafikort Sapphire Radeon x1950 pro

Ja lite mer minne skulle allt göra gott. Nån som vill bli av med något

Paniklösning blev permanent

Permalänk
Medlem

Kalas fint,hade dock gärna sett fler bilder på själva bygget.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tackar! Ja tyvärr blev det inga bilder då jag byggde pga att bygget var inte planerat o jag tänkte att det kunde vara nice att visa ändå.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte var några bygg-bilder, men resultatet lev ju riktigt läckert!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snyggt!

Tror jag har RAM liggandes hemma, men däremot så är det nog DDR3, stödjer ditt moderkort DDR3? Isf. skicka ett PM så ordnar jag något

Visa signatur

What comes around goes around.