Friskyttarna - Svenskt onlinespels community

Permalänk
Medlem

Friskyttarna - Svenskt onlinespels community

| Guild Wars 2 | LotRO | SWTOR | ESO | World of tanks | World of Warcraft | Black Desert |

Guildnamn: Friskyttarna
Språk: Svenska
Voip: Mumble
Hemsida: http://friskyttarna.eu

Friskyttarna är ett svenskt onlinespelscommunity som är inriktat på PvX, alltså PvP, PvE eller en kombination av de båda enligt eget tycke och smak. Vi kommunicerar på svenska och att kunna uttrycka sig på svenska i tal & skrift blir med andra ord ett krav när du ansöker till oss. Communityt startade som ett kinship i Lord of the Rings Online för nära 4 år sedan. Vi har sedan dess expanderat till att inkludera andra spel vilket gjort att vi nu finns representerade med aktiva sektioner i LotRO, SWTOR, WoT, Rift, FFXIV, ESO, Guild Wars 2, Skyforge och World of Warcraft.

Vi har en avslappnad, LFF (looking for fun) attityd till spelande och förstår att verkliga livet kommer i första hand. Eftersom vi är ett moget community (åldrar mellan 18-40+ med en medelålder runt nedre 30) förväntar vi oss att medlemmarna agerar därefter. En portion humor uppskattas och den gyllene regeln är att individen bakom tangentbordet är viktigare än den digitala karaktär de representerar.

Vi försöker alltid vara aktiva inom både PvE och PvP, alltifrån raider via arena-pvp till annat kul. Det arrangeras både organiserade och spontana events av och för våra medlemmar. Som nämnts ovan så spelar vi för att ha kul tillsammans och hjälper varandra på ett konstruktivt sätt. Oavsett om du är en veteran sedan US-betan i WoW eller helt ny till MMO-genren så tror jag att vi kan ge dig en rolig upplevelse, guilddemografin innefattar redan i dagsläget de allra flesta typer av spelare och vi i ledningen samlar tillsammans en ansenlig tid MMO-erfarenhet.

Ansökningar till samtliga sektioner postas på vår hemsida (http://friskyttarna.eu) och frågor kan antingen ställas där eller i denna tråd.

Rekryteringsvideo

Uppdatering av text
Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Vill bara tillägga att även om vårt Neverwinter gille ännu inte har en egen forumsektion på vår sajt, saknas absolut inte aktivitet. Situationen är snarare tvärtom och i skrivande stund har gillet ungefär 55-60 medlemmar.

Letar du efter en hel Svensk Neverwinter gemenskap, är du välkommen att annonsera ditt intresse via följande tråd: http://friskyttarna.eu/forum/andra-spel/neverwinter/

Permalänk

Den 12 juni lanseras Rift F2P.

Friskyttarna kommer att vara på plats i Telara. Faktum är att ett 15-tal av oss redan börjat spela Rift och väntar spänt på att få uppleva F2P lanseringen. Händelsen till ära har vi åter öppnat upp vår dedikerade Rift sektion.

Väl mött i Telara!

Permalänk

Vi har haft möjlighet att ställa frågor Bill "Daglar" Fisher på Trion Worlds rörande Rift F2P. Hela intervjun kan ni läsa på: http://friskyttarna.eu/2013/06/26/rift-intervju-med-bill-fish...

Permalänk
Medlem

Har gjort klart min WvW Guardian Guide. Finns tillgänglig både i skrift och video. Om ni föredrar den skriva versionen kika här > http://intothemists.com/guides/351-wvw_ahguardian_video_guide...

Här kommer videon!
http://youtu.be/H4HJ1IjrE1Q

Gameplay börjar vid 27 min och där kan ni se hur vi Friskyttar behandlar våra motståndare ute på slagfältet!

Permalänk

För er som gillar World of Tanks har vi haft möjlighet att intervjua Michael JivetcWargaming och fått en del intressanta svar. Vad sägs exempelvis om Svenska stridsvagnar och dynamiskt väder?

Intervjun finner ni på http://friskyttarna.eu/2013/08/02/friskyttarna-intervju-med-m...

Permalänk

Friskyttarna var på Gamescom och hade bl.a möjligheten att få provspela både ESO och Wildstar. Vi har publicerat flera artiklar om våra upplevelser på mässan. Ni finner artiklarna i vårt nyhetsflöde.

Mycket nöje!

Permalänk
Medlem

Fruskyttarna verkar vara en trevligt ställe.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30 🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix QG ⌨️Razer Huntsman V3 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 📹 Elgato Facecam + Elgato Key Light Air x2 , GoXLR, StreamDeckXL+mer

Permalänk
Skrivet av TheWolfbane:

Fruskyttarna verkar vara en trevligt ställe.

Tack, jag kan bara hålla med. Men jag är ganska partisk å andra sidan.

Permalänk

Friskyttarna finns numera representerade i Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Server: Cerberus

Välkomna!

Permalänk

Vår Community har nyligen lanserat en helt ny hemsida. Alla nyfikna är varmt välkomna att kika runt på sajten.

Permalänk
Medlem

Efter att servrar slogs ihop i Europa så finns Friskyttarna nu på servern Gelidra i RIFT.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Idag öppnades dörrarna till Friskyttarnas Wildstar-sektion. Efter mycket intresse i alla andra sektioner lär vi bli ett bra gäng som landar på Nexus. Välkommen du också!

http://friskyttarna.eu/forum/nyheter/wildtstar-sektion-oppnad

Visa signatur

LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Vi har fått en exklusiv intervju med Hanna Foell producer på LotRO.

De intresserade kan läsa interjun på http://friskyttarna.eu/2013/12/20/exklusiv-intervju-med-hanna...

Permalänk
Medlem

Vi har precis beslutat oss för att spela Dominion i Wildstar, serverval och liknande kommer dock närmare release.

Jag vill även passa på att påminna om släppet av ESO som nu är ganska precis 4 månader bort (4/4/14). Är ni intresserade av att spela med oss där är ni varmt välkomna med en ansökan på vårt forum. Vilket allians vi kommer att spela är inte bestämt ännu men kommer att beslutas inom de närmsta månaderna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag lirade lite med LOTRO gillet när det startades, minns att det var mycket trevligt...
Jag funderar på att ta upp SWTOR igen, nu när det är gratis. Eftersom jag studerar på KTH kommer jag inte ha tid att spela dagligen. Det blir mer som ett avslappnande på helger/vissa kvällar. Trotts detta vore det trevligt med lite sällskap. Frågan är, söker ni mer seriösa spelare kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Jag lirade lite med LOTRO gillet när det startades, minns att det var mycket trevligt...
Jag funderar på att ta upp SWTOR igen, nu när det är gratis. Eftersom jag studerar på KTH kommer jag inte ha tid att spela dagligen. Det blir mer som ett avslappnande på helger/vissa kvällar. Trotts detta vore det trevligt med lite sällskap. Frågan är, söker ni mer seriösa spelare kanske?

Det är absolut ok! Själva grundtanken med Friskyttarna är att IRL går före och att vi ska erbjuda en kul upplevelse oavsett hur många timmar man har att lägga in game.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Åh kul och se kollat mkt på wildstar och det ser intressant ut vart länge sedan man spelade ngt mmo sedan man slutade med swtor. Ska absolut spana in er sida och kika lite närmare på den när wildstar börjar närma sig release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Åh kul och se kollat mkt på wildstar och det ser intressant ut vart länge sedan man spelade ngt mmo sedan man slutade med swtor. Ska absolut spana in er sida och kika lite närmare på den när wildstar börjar närma sig release.

Du är varmt välkommen!

Känns som att många gör MMO-comeback i Wildstar.

Visa signatur

Permalänk

Vilken sida är friskyttarna på i rift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrhenius:

Vilken sida är friskyttarna på i rift?

Majoriteten är Guardians, men eftersom gillet är på en PvE-server så går det sedan patch 1.10 att köra grupper, raids, instant adventures, zone events och vara i samma gille oavsett vilken sida man tillhör.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Kul att ni kommer spela Wildstar! Jag kanske skickar iväg en ansökan

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Skrivet av Vym:

Majoriteten är Guardians, men eftersom gillet är på en PvE-server så går det sedan patch 1.10 att köra grupper, raids, instant adventures, zone events och vara i samma gille oavsett vilken sida man tillhör.

Tack då vet jag. Ska testa spelet och se vad de är för något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Du är varmt välkommen tillbaka till LotRO också, om du skulle känna för det.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Angående Rift, Blightweild är ju död vad jag förstått. Vart tog ni vägen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Angående Rift, Blightweild är ju död vad jag förstått. Vart tog ni vägen?

Står på sidan.

Gelidra finns vi på.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Står på sidan.

Gelidra finns vi på.

Ah på er hemsida Rekommenderar dock att första posten på denna tråd uppdateras.

Ska logga in och se om jag fortfarande är medlem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ah på er hemsida Rekommenderar dock att första posten på denna tråd uppdateras.

Ska logga in och se om jag fortfarande är medlem.

Åtgärdat! Har för mig att Blightweald mergades för en stund sedan men missade helt att uppdatera denna. Får tacka för påminnelsen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Åtgärdat! Har för mig att Blightweald mergades för en stund sedan men missade helt att uppdatera denna. Får tacka för påminnelsen.

Kul, var fortfarande medlem i guilden Lite OT dock men ser att spelet fortfarande är ooptimerat vilket är trist. Sprang runt i Kingdom of Pelldane (stavning?) och FPSen sjönk ofta under 60. Stängde av Supersampling vilket hjälpte lite men även med Edge Smoothing hackade det tillräckligt ofta för att det skall vara jobbigt. Ultra settings @ 1920x1200.

Visa signatur

Permalänk

För er som är intresserade av The Elder Scrolls Online, har vi precis publicerat en preview baserat på en vecka i media/press betan av spelet.

http://friskyttarna.eu/2014/02/07/the-elder-scrolls-online-pr...