PS4 förbokning Webhallen

Permalänk
Medlem

Som jag trodde.. ligger i Umeå men kommer inte skickas vidare förrän Måndag. GG :/

Permalänk
Medlem

Jag bokade den 17 augusti och fick nyss ett email om att min enhet är skickad. Den ska vara framme idag. Jag bor i Stockholmsområdet. Vågar man verkligen hoppas på att jag kommer få en på release? Fick ett mail om att jag inte skulle få den till release för ca 3 veckor sedan.

*** EDIT ***

Dubbelkollade just med webhallen. Den är verkligen på väg. En glad överraskning! De ville väl hålla mig på halster genom att skrämmas lite!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ciremo:

Som jag trodde.. ligger i Umeå men kommer inte skickas vidare förrän Måndag. GG :/

Samma här, väntat då man skickar en dag innan release!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tommme84:

Samma här, väntat då man skickar en dag innan release!

Min skickades igår från Komplett och jag hade PS4an i handen 10.30 idag. Brukar gå relativt snabbt. Kanske beror på vart man bor i landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Min skickades igår från Komplett och jag hade PS4an i handen 10.30 idag. Brukar gå relativt snabbt. Kanske beror på vart man bor i landet.

Ja, en tumregel är om man bor Norr om Ånge. Då tar det en extra dag. Det finns en anledning till att nedläggningen av Ånge postterminal var en glädjens dag för alla norrlänningar. MEN tyvärr var det bara en chimär och den här extra dagen stjäls fortfarande från alla förtappade själar som befinner sig i det mörka Norrland.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Undrar om någon kommer köpa den nuvarande priset på ps4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Min skickades igår från Komplett och jag hade PS4an i handen 10.30 idag. Brukar gå relativt snabbt. Kanske beror på vart man bor i landet.

helt klart men webhallen borde ha koll på att det tar 2 dagar för paket alltid, kan ju knappast vara ensam som har beställt från norr, får sitta och titta på mina ps4 spel och vänta tills måndag !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tommme84:

helt klart men webhallen borde ha koll på att det tar 2 dagar för paket alltid, kan ju knappast vara ensam som har beställt från norr, får sitta och titta på mina ps4 spel och vänta tills måndag !

Jo det håller jag absolut med om. Vet man att det tar 2 leveransdagar borde de ha skickat tidigare. Och om det mot förmodan skulle komma 1 dag för tidigt är väl inte det hela världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommme84:

helt klart men webhallen borde ha koll på att det tar 2 dagar för paket alltid, kan ju knappast vara ensam som har beställt från norr, får sitta och titta på mina ps4 spel och vänta tills måndag !

Vad ska de göra åt saken? De får skicka paketet dan innan. Du bör rikta ditt klagomål till posten i sådant fall.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Vad ska de göra åt saken? De får skicka paketet dan innan. Du bör rikta ditt klagomål till posten i sådant fall.

nja posten gör ju sitt , men är det så att webhallen inte fick skicka ut dom förrns igår är det ju inget att göra åt , går ju fortare nu då dom har lagt ner ånge i alla fall !

Permalänk

Fick min idag iaf så Ich am happy

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikSultan:

Fick min idag iaf så Ich am happy

lite avis är man sitter själv och dricker och tittar på killzone och kameran

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar fått in några ex..min är skickad nu. Beställde 21 augusti.:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senilen:

Webhallen verkar fått in några ex..min är skickad nu. Beställde 21 augusti.:)

Beställde innan det datumet. Har såklart inte fått den heller...

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Borttaget.

Permalänk
Medlem

De som bokade och fick till release hade fyra dagar på sig att hämta ut. De som inte hämtades fick idag vidare i kön. Hämtas inte dessa, och så vidare.

Värt att tänka på är att Webhallen sagt att man inte skickar konsoler mellan butikerna, så om nån affär betar av sin kö släpps de sedan till försäljning. Sickla hade idag på eftermiddagen ca 15 maskiner som inte var uthämtade (som jag såg fysiskt, kan finas fler på lager).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totopez:

De som bokade och fick till release hade fyra dagar på sig att hämta ut. De som inte hämtades fick idag vidare i kön. Hämtas inte dessa, och så vidare.

Värt att tänka på är att Webhallen sagt att man inte skickar konsoler mellan butikerna, så om nån affär betar av sin kö släpps de sedan till försäljning. Sickla hade idag på eftermiddagen ca 15 maskiner som inte var uthämtade (som jag såg fysiskt, kan finas fler på lager).

Dock så tog webhallen tillbaka det om att dem inte skickar mellan butikerna. För det gör dem.

Skrivet av "Webhallen" i en annan tråd:

Jag ber om ursäkt för tidigare information:
Tydligen gäller fortfarande det generella kösystemet, det går ej per butik som jag tidigare skrivit.

Det generella kösystemet gäller fortfarande. Anledning att vissa som bokat senare ute i butik kan få hämta tidigare är för att en massa konsoler är på väg tillbaka från butikerna till postorderlagret för att skickas ut enligt köordning. (Dvs så fort de anländer så kommer de skickas ut till er som bokat tidigare än dessa som nu redan kunnat hämta sina i butik, det kanske sticker i ögonen på någon men alla kommer få sina enligt rätt bokningsordning bara att de som kan hämta sina redan nu får göra det.)

Kort sagt så hade jag helt fel i mina första kommentarer.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur ni andra känner att Webhallen har hanterat era ordrar, men jag har tycker att jag har blivit fruktansvärt dåligt behandlad av Webhallen. Jag blev utlovad en enhet vid den andra leveransen i december som skulle hämtas i deras butik i Sisjön. Då jag inte var hemma var jag tydligen med att jag skulle hämta ut den några dagar senare än sista uthämtningsdag, vilket gick alldeles utmärkt enligt kundtjänst. Samma dag som skulle åka och hämta konsolen blir jag varse om att min order annullerats. De har då aktivt tagit bort min order, trots att jag hade fått löfte om att kunna hämta ut på just det datumet.

Är riktigt besviken på Webhallen, vilket är första gången. De har skött sig exemplariskt alla tidigare gånger jag har handlat där. Får hoppas att detta är mer av ett undantag än regel. Annars får jag se mig om efter bättre ställen att handla på.