Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk

Hejsan, jag fick min nyckel inatt. Jag undrar vart laddar jag ned klienten?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Skrivet av sway:

Hejsan, jag fick min nyckel inatt. Jag undrar vart laddar jag ned klienten?

Logga in på ditt battle.net konto, där kan du hitta klienter till alla blizzardspel.

Permalänk

En fråga till: får man behålla eventuella kort osv efter betan eller kommer de whipa när spelet går till öppen och sedan slutligen släpps?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sway:

En fråga till: får man behålla eventuella kort osv efter betan eller kommer de whipa när spelet går till öppen och sedan slutligen släpps?

Eftersom de kostar pengar att köpa redan nu lär de inte ta bort dem.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Nej precis vad jag tänkte, men samtidigt så vet man ju aldrig, dom kanske gör så att de som köpt kort får något speciellt när spelet slutligen släpps eller så. men att korten whipas. Ingen som läst något om detta?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sway:

Nej precis vad jag tänkte, men samtidigt så vet man ju aldrig, dom kanske gör så att de som köpt kort får något speciellt när spelet slutligen släpps eller så. men att korten whipas. Ingen som läst något om detta?

En reset skedde när betan gick från ett fåtal utvald personer till vanligt folk som skrivit upp sig, då fick alla tillbaka alla pengar de spenderat i form av guld. Det kommer inte komma fler resets, det sa blizzard i samband med den tidigare reseten och om det kommer en så kommer det bli ett väldigt liv och många inklusive jag kommer lägga spelet på hyllan innan det ens har släppts.

"Will the cards I earn or purchase in the beta test carry over into the live game? What happens if I purchased beta card packs for real money?
At this point in the closed beta, all purchases will exist in your game going forward. Also, as a thank you for testing out the in-game store during Hearthstone’s beta phase, everyone who purchased a card pack or entry into The Arena in the beta test will receive a Golden Legendary card, Gelbin Mekkatorque"

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Hur fungerar det med korten man drar, finns det Legendary kort osv. ? eller får man alla kort i en bestämd ordning när man öppnar ett pack?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sway:

Hur fungerar det med korten man drar, finns det Legendary kort osv. ? eller får man alla kort i en bestämd ordning när man öppnar ett pack?

Såklart blir du inte av med korten, som även posten ovanför skrev.

Du kan få precis vad som helst när du öppnar ett pack, alltid 1 rare dock.
Legendary är såklart lägst chans att få.

Men helt random vad du får (förutom som sagt alltid 1 rare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sway:

En fråga till: får man behålla eventuella kort osv efter betan eller kommer de whipa när spelet går till öppen och sedan slutligen släpps?

Dom har inte planerat att göra någon mer wipe, men om det all förmodan händer så får du guld motsvarande antalet packs/arenas du har köpt för riktiga pengar. Men som sagt, dom har inga planer på o göra en wipe om inget allvarligt händer som skulle kräva det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Såklart blir du inte av med korten, som även posten ovanför skrev.

Du kan få precis vad som helst när du öppnar ett pack, alltid 1 rare dock.
Legendary är såklart lägst chans att få.

Men helt random vad du får (förutom som sagt alltid 1 rare)

Alltid 1 rare eller bättre, men kan tex få ett epic och inget rare. Du kan även få tex 3 epic i ett o samma pack.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Jag som just har börjat lirat förstår inte riktigt upplägget men, vadå betala för arena?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Skrivet av sway:

Jag som just har börjat lirat förstår inte riktigt upplägget men, vadå betala för arena?

http://hearthstone.gamepedia.com/Arena

Permalänk
Medlem

fick med en... får väl ge det en test.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Jag fick min betakey igår, woot!
Kan någon tipsa om en bra nybörjarguide till spelets regler, t.ex. hur Arena osv. fungerar.
Helst en textversion (ej youtube) som jag kan läsa på jobbet idag :).

Läste nåt om att det inte blir fler resets och att man får behålla de kort man köpt?
Tänkte köpa mig 40 card packs för att komma igång lite...

Permalänk
Skrivet av At The Gates:

Tänkte köpa mig 40 card packs för att komma igång lite...

Flera som har frågat om detta nu, så jag tänkte att det kunde vara bäst att leta fram en källa på allvar.

http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/11100276/

http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/11859441/122-hearths... (blå kommentar från igår i diskussionen)

Så tl;dr ingen fler är planerad. Om det mot förmodan skulle bli av så återfår man alla riktiga pengar man spenderat i in-game guld

Jag har en annan fråga till er som spelar arena. Vad är max antal omgångar man kan gå innan det tar slut?
Har lyckats spela till 8 segrar en gång, men inte längre än så.

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats vinna hela två.. Jädra skitkort man får ibland

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktansvärd:

Flera som har frågat om detta nu, så jag tänkte att det kunde vara bäst att leta fram en källa på allvar.

http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/11100276/

http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/11859441/122-hearths... (blå kommentar från igår i diskussionen)

Så tl;dr ingen fler är planerad. Om det mot förmodan skulle bli av så återfår man alla riktiga pengar man spenderat i in-game guld

Jag har en annan fråga till er som spelar arena. Vad är max antal omgångar man kan gå innan det tar slut?
Har lyckats spela till 8 segrar en gång, men inte längre än så.

9 vinster är gränsen och ger max belöning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iBigs:

Jag har lyckats vinna hela två.. Jädra skitkort man får ibland

Jo spelet handlar mest om att dra rätt kort, har man otur och bara får höga i början och låga på slutet går det inte att vinna hur "skillad" man än är (om man inte möter ett riktigt blåbär då kanske)

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att jag fick en nyckel idag trots att jag tagit bort Hearthstone från mina beta preferenser i mitt battle.net konto.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jippie fick äntligen min beta key idag! Synd som fan att man jobbar nu dock :/

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk

Hur betalar man för arena matcher i betan då?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sway:

Hur betalar man för arena matcher i betan då?

Med guld eller riktiga pengar.

Permalänk
Medlem

för mig så är kort spel bara roliga om de är TCG inte CG. Tradingen gör spelet så mycket roligare för mig... I och med att det blir f2p så kanskie jag lägger en timme på det eller så. Men nja, tror det inte blir ngn hit för mig. Men blizzard kan inte göra fel. D3 var ju tydligen en stor "Success".

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Eftersom de kostar pengar att köpa redan nu lär de inte ta bort dem.

Skrivet av sway:

Nej precis vad jag tänkte, men samtidigt så vet man ju aldrig, dom kanske gör så att de som köpt kort får något speciellt när spelet slutligen släpps eller så. men att korten whipas. Ingen som läst något om detta?

Skrivet av sway:

En fråga till: får man behålla eventuella kort osv efter betan eller kommer de whipa när spelet går till öppen och sedan slutligen släpps?

Det blir en whipe och de som har betalt får ett Golden Legendary. Står i mailet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chokladtomten:

Det blir en whipe och de som har betalt får ett Golden Legendary. Står i mailet

Nej det blir ingen mer wipe.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Skrivet av chokladtomten:

Det blir en whipe och de som har betalt får ett Golden Legendary. Står i mailet

Den sista wipe:n har redan varit, så nej blir inga fler wipe:s enligt blizzards egna blå män.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Enligt Blizzard så stannar korten kvar nu.

Will the cards I earn or purchase in the beta test carry over into the live game? What happens if I purchased beta card packs for real money?

At this point in the closed beta, all purchases will exist in your game going forward. Also, as a thank you for testing out the in-game store during Hearthstone’s beta phase, everyone who purchased a card pack or entry into The Arena in the beta test will receive a Golden Legendary card, Gelbin Mekkatorque.

Dold text
Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Den sista wipe:n har redan varit, så nej blir inga fler wipe:s enligt blizzards egna blå män.

När var det om jag får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

När var det om jag får fråga?

Datum kan jag inte ge men det var när betan öppnades för fler än särskilt utvalda personer t.ex. folk på youtube, den var fortfarande bara för folk i USA i några veckor efter det.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Datum kan jag inte ge men det var när betan öppnades för fler än särskilt utvalda personer t.ex. folk på youtube, den var fortfarande bara för folk i USA i några veckor efter det.

Ok tack!

Phew.. Trodde den var för några dagar sen. Ville inte förlora mina legendaries.