Nya gaming headset - Sennheiser G4ME ZERO & G4ME ONE

Permalänk
Fyndjägare

Nya gaming headset - Sennheiser G4ME ZERO & G4ME ONE

G4ME Zero - Sluten konstruktion, läderimitation?, hoppfällbar och inkl förvaringsväska

G4ME One - Öppen konstruktion och velour

Sennheiser lanserar danskutvecklade G4ME ZERO™ och G4ME™ ONE: Kom närmare spelet än någonsin förr!
Sennheisers två nya, exklusiva gaming-hörlurar - G4ME™ ZERO och G4ME™ ONE – som är utvecklade i Danmark, säkerställer fantastiska ljudupplevelser som de var tänkta av spelutvecklarna. Sennheiser har nämligen ingått en unik allians med Io-Interactive, en av världens ledande spelutvecklare med säte i Danmark, som använder Sennheisers utrustning när de skapar sina fantastiska ljuduniversum.

Upplev perfekt spelljud som det var tänkt, är texten på baksidan av Sennheisers två nya gaming-hörlurar – G4ME™ ZERO og G4ME™ ONE, som är utvecklade i Danmark hos Sennheiser Communications. De exklusiva hörlurarna är gjorda för att säkra en exakt återgivning av det ljuduniversum som spelutvecklarna skapat. Genom en unik allians med det danska spelföretaget Io-Interactive, som är en av världens ledande spelutvecklare med succéer som Hitman och Kane & Lynch-serien, blir Sennheisers ljudutrustning använd för att utveckla och finputsa det viktiga spelljudet – senast i spelet Hitman Absolution.

»Sennheisers utrustning får våra spel att låta bättre – både i studion och för spelaren. Det ger en fantastisk och mycket konsekvent ljudupplevelse, att Sennheisers utrustning blir använd hela vägen från spelutveckling hos oss till upplevelsen framför datorn i hemmet,« säger Frans Galschiøt Quaade, Lead Sound Designer för Io-Interactive, som ligger bakom spelsuccéer som Hitman- och Kane & Lynch-serien.

Komplexa och realistiska ljudscenarion är en viktig del av spelet och därför är återgivningen särskilt viktig, säger Christian Ern, Director Product Management för Sennheiser:

»Ju mindre som avgränsar spelaren från spelet, desto bättre. Vi sätter därför en stor ära i att skapa den högsta graden av akustisk kvalitet och detaljrikedom, så man får den upplevelse spelutvecklarna har önskat. Samtidigt har vi säkrat att hörlurarna är så behagliga att ha på att de inte besvärar, inte ens efter många timmars användning.«

G4ME™ ZERO och G4ME™ ONE bygger på Sennheisers 70 åriga erfarenhet som ledande i att leverera sublim ljudkvalitet. Som enda producent av gaming-hörlurar står Sennheiser själv för utvecklingen av spolen som möjliggör den extremt precisa återgivningen. Top-of-the-line utrustningen säkerställer bästa dämpning av omgivningsljud och ergonomin är gjord med omtanke, det är enkelt att justera ljudet på själva hörluren och mikrofonen kan lätt kopplas ur genom att lyfta bommen.

G4ME™ ZERO – marknadens bästa slutna gaminghörlurar. Tveklöst.
Designade att vara de mest komfortabla slutna hörlurarna på marknaden med bästa ljudegenskaper. Med de nydesignade dynorna är det möjligt att fördjupa sig i spelet utan att störa omvärlden. Den speciella mixen av stoppning och skum gör G4ME™ ZERO till Sennheisers mest slutna gaming-hörlur till dags dato utan att kompromissa med en endaste detalj i ljudbilden. G4ME™ ZERO är smidig att ha med sig, de kan transporteras i den medföljande hårda väskan.

G4ME™ ONE – Fokusera på spelet, inte hörlurarna
Med exceptionellt naturlig och precis ljudkvalitet är G4ME™ ONE de ultimata hörlurarna för att skapa den helt perfekta spelupplevelsen. De öppna hörlurarna ger hi-fi-ljud precis som det var tänkt av spelutvecklarna och tillåter luftgenomströmning så öronen har det bra även efter många timmars spel. Dynorna i XXL-storlek, en stoppad bygel och lättviktsdesign säkerställer en fantastisk komfort.

G4ME Zero
COLOR white
WEARING STYLE Headband
IMPEDANCE Headphones: 150 Ω
CONNECTOR 2 x 3.5 mm for desktop/laptop
FREQUENCY RESPONSE (MICROPHONE) Microphone: 50 Hz - 16,000 Hz
FREQUENCY RESPONSE (HEADPHONES) Headphones: 10 Hz – 26.000 Hz
SOUND PRESSURE LEVEL (SPL) Headphones: 108 dB
THD, TOTAL HARMONIC DISTORTION Headphones: < 0.1%
EAR COUPLING Headphones: around-the-ear, closed acoustic design
CABLE LENGTH 3 m
WEIGHT 312g
PICK-UP PATTERN Microphone: Noise Cancelling
SENSITIVITY Microphone: -38 dBV at 94 dBSPL
249€

G4ME One
COLOR white
WEARING STYLE Headband
IMPEDANCE Headphones: 50 Ω
CONNECTOR 2 x 3.5 mm for desktop/laptop
FREQUENCY RESPONSE (MICROPHONE) Microphone: 50-16,000Hz
FREQUENCY RESPONSE (HEADPHONES) Headphone: 15-28,000 Hz
SOUND PRESSURE LEVEL (SPL) Headphone: 116dB
EAR COUPLING Headphones: around-the-ear, open acoustic design
CABLE LENGTH 3 m
WEIGHT 300 g
PICK-UP PATTERN Microphone: Noise Cancelling
SENSITIVITY Microphone: -38 dBV at 94 dBSPL
229€

http://en-de.sennheiser.com/news-sennheiser-gaming-the-sound-...

http://www.ecoustics.com/products/sennheiser-g4me-gaming-head...

http://www.digitaltrends.com/gaming/sennheiser-introduces-g4m...

G4ME Zero

G4ME One

(Edit: Klickbara länkar funkar gick inte att skapa från mobilen. Fixat nu.)

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Gör klickbara länkar är du snäll.

Kommer dom vara bättre än PC360 tro? Jag har mitt hjärta hos sennheiser så dessa lurar kommer definitivt vara ett alternativ nästa gång man köper hörlurar

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Fyndjägare

Ser ut som prisbild över 2000kr. Verkar vara lite premium med alu istället för plast.

G4me Zero har riktpris 199£. G4me One ska vara lite billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Vad är det för tomtar på marknadsföringssidan som tycker att G4ame Zero och G4me One är vettiga namn? Försöker man faktiskt sälja 200-250€ headset åt 12-åringar?

Förövrigt så ser de ju bra ut, skulle vara interssant att få veta vilka element de använder.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Wh1sp:

Vad är det för tomtar på marknadsföringssidan som tycker att G4ame Zero och G4me One är vettiga namn? Försöker man faktiskt sälja 200-250€ headset åt 12-åringar?

Förövrigt så ser de ju bra ut, skulle vara interssant att få veta vilka element de använder.

Säkert samma driver som suttit i sen 555 hehe

Visa signatur

Permalänk
Fyndjägare

Dessa har nu Sverigepriser på 2270kr resp 2080kr, verkar vara Webhallen och Elgiganten som får första batch. Det börjar även dyka upp recensioner online.

Sennheiser lanserar danskutvecklade G4ME ZERO™ och G4ME™ ONE: Kom närmare spelet än någonsin förr!

G4ME One NZ Gamer Review

G4ME Zero PC Gamer Review

G4ME Zero PC Goodgearguide Review

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som har klämt på dom?
Det kan inte vara samma element som sitter i Momentum?

Permalänk
Medlem

Har inte Sennheiser några mer "påkostade" hörlurar, alltså utan mic än de där för 2-500kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Har inte Sennheiser några mer "påkostade" hörlurar, alltså utan mic än de där för 2-500kr?

Massor. HD 598, HD 650 samt HD 800 är populära i sina prisklasser. HD 800 anses av många vara en av de ultimata referens hörlurarna.

Angående samma element som i Momentum, det är högst otroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Massor. HD 598, HD 650 samt HD 800 är populära i sina prisklasser. HD 800 anses av många vara en av de ultimata referens hörlurarna.

Du glömde HD700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

http://www.sennheiser.ca/live/senn/groupe/en/14/1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Oh fan va najs, tackar

Antar att jag ska titta på fler butiker än Inet ...

HD598 eller HD650 ser väldigt intressant ut, undrar dock om man får dubbelt så bra ljud med HD650 mot HD598, rätt stor prisskillnad. De andra lurarna är lite väl över min budget:D

Permalänk
Medlem

Köpte ett par i helgen, riktigt bra ljud och komfort. Dock får jag inte micen att funka med ps4, har testat med två olika 2x3.5mm->1x3.5mm adaptrar utan resultat. Vet att sennheiser säljer en adapter för mac/ps4 men inte hittat den i butik i sverige, någon som har nån ide? Annars blir det att gå tillbaka med dom tyvärr.

Visa signatur

7800X3D | RTX 5080 | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Jag är på g att köpa nya lurar.

Valet står dock mellan 363D eller Zero.

Kan tillägga att jag är barnsligt förtjust i usb-ljudkorten men lyssnar gärna på råd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5700X3D Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Sapphire 7800XT
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Jag är på g att köpa nya lurar.

Valet står dock mellan 363D eller Zero.

Kan tillägga att jag är barnsligt förtjust i usb-ljudkorten men lyssnar gärna på råd.

363D är ju "öppna" lurar medans Zero är "slutna" så du kanske borde bestämma dig vilket du vill ha.

363D har ju virtuellt 7.1 också vilket Game zero inte har, alla förståsigpåare säger ju dock att virtuellt 7.1 suger.

Vet inte känns som det är 2 helt olika lurar så svårt att jämföra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amaxi:

363D är ju "öppna" lurar medans Zero är "slutna" så du kanske borde bestämma dig vilket du vill ha.

363D har ju virtuellt 7.1 också vilket Game zero inte har, alla förståsigpåare säger ju dock att virtuellt 7.1 suger.

Vet inte känns som det är 2 helt olika lurar så svårt att jämföra..

Då blir det nog 363d.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Då blir det nog 363d.

Ok, du har ju "Game One" också som också är en "öppen" variant.

Skulle säga att "game" lurarna är mer för gaming medans 363d är bättre allaround lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amaxi:

Ok, du har ju "Game One" också som också är en "öppen" variant.

Skulle säga att "game" lurarna är mer för gaming medans 363d är bättre allaround lurar.

Ok Fast det är inte usb-ljudkort på dom va? Det var därför jag var inne på 363d mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

oooh, Zero modellen ser riktigt intressant ut Någon ljudkunnig som vet hur de står sig mot Qpad qh-1339? liknande ljudkvalité eller?

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Teval:

Köpte ett par i helgen, riktigt bra ljud och komfort. Dock får jag inte micen att funka med ps4, har testat med två olika 2x3.5mm->1x3.5mm adaptrar utan resultat. Vet att sennheiser säljer en adapter för mac/ps4 men inte hittat den i butik i sverige, någon som har nån ide? Annars blir det att gå tillbaka med dom tyvärr.

Surt om det bara fungerar med Sennheisers adapter?
http://www.slashgear.com/sennheiser-g4me-one-gaming-headset-r...

Men Amazon UK skickar denna till PC360
http://www.amazon.co.uk/Startech-com-3-5mm-Headset-Splitter-A...
http://www.amazon.co.uk/Sennheiser-Open-back-Cancelling-Micro...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Ok Fast det är inte usb-ljudkort på dom va? Det var därför jag var inne på 363d mer.

Nej "game" modellerna har inte usb-ljudkort. Går ju att köpa ett usb ljudkort separat om man vill.
Men vill du inte det så är väl 363D ett bättre val.

Permalänk
Medlem

Jag sitter i tankar på ett par 360 men kan det vara värt dom extra kronorna för någon av dessa istället?
eller är det onödiga pengar?

Permalänk
Medlem

Har ett par 363D som jag är super nöjd med, lyckades pricka in en höstkampanj på Webhallen så jag betalade "bara" 1500:- Det som följer med 363D är ett fristående usb 7.1 ljudkort som är smidigt att få igång men det är inget måste. Lurarna har 3,5 mm plugg som fungerar med vilket annat ljudkort som helst.

Till skillnad från 360 har 363D "sleevad" kabel samt annan kåpa för hörlurarna i övrigt är dom rätt lika.
Man kan se det som att det man betalar extra för är ljudkortet.

Hur som, jag är jäkligt nöjd!

För de som behöver 3,5mm adapter till PS4 så finnns det på t.ex teknikmagasinet för 40 spänn: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem

Tycker det är skit svårt att bestämma sig. Är ju rätt mycket pengar ändå. Får man så mycket sämre om man går ner närmare 1000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Tycker det är skit svårt att bestämma sig. Är ju rätt mycket pengar ändå. Får man så mycket sämre om man går ner närmare 1000kr?

Det är ju snart julafton, det är bara att önska ett litet bidrag så slipper du stå för hela kalaset själv
Om det inte är superakut och du absolut vill ha Sennheiser så kan du ju alltid vänta en månad till för att spara ihop lite till.

Du kommer inte att bli besviken på lurarna om jag säger så

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem

Någon som vet, eller har någon information om, hur de står sig mot HD598?
Misstänker att ONE versionen är väldigt snarlik HD598 ljudmässigt och att det är svårt att motivera ett inköp. Även om det kliar i inköpsfingret :).

Visa signatur

Titta pappa, vatten.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Sennheiser PC360 G4ME som jag är ruskigt nöjd med (Sweclockers också). Dock börjar dom bli lite slitna. De nya G4ME ONE verkar ju dock ännu dyrare, någon som har koll på skillnaderna och som kanske testat båda?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Har införskaffat mig ett par Sennheiser G4ME Zero och är jävligt missnöjd.

Total avsaknad av bas trots stängda lurar, hade förväntat mig mycket bättre av ett par lurar för 2300:-.

Har ett Xonar Essence STX ljudkort.

14 dagars retur, ja tack Hejdå föralltid Sennheiser

Permalänk
Avstängd

Är det någon som vet om det överhuvudtaget är någon skillnad mellan dessa och PC360 G4ME - PC350SE?

Det ser ut som exakt samma modeller i annan förpackning.

Skrivet av stn1337:

Har införskaffat mig ett par Sennheiser G4ME Zero och är jävligt missnöjd.

Total avsaknad av bas trots stängda lurar, hade förväntat mig mycket bättre av ett par lurar för 2300:-.

Har ett Xonar Essence STX ljudkort.

14 dagars retur, ja tack Hejdå föralltid Sennheiser

Däremot så förvirrar detta mig lite såvida du inte har missat något.
Om det nu är samma modell i annan förpackning så borde Zero vara 350 SE, och 350 SE har riktigt bra bas.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Ah sladd är så föråldrat trådlöst ska det va,min röst ligger på g930:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift