Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fractal define R4 vs cooler master stryker

Permalänk

Fractal define R4 vs cooler master stryker

Vilken är bäst till gaming? många använder båda, Tänkte använda den till gaming http://www.inet.se/kundvagn/visa/4188022/2013-11-26 detta är min dator

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Skrivet av Piloticus:

Vilken är bäst till gaming? många använder båda, Tänkte använda den till gaming http://www.inet.se/kundvagn/visa/4188022/2013-11-26 detta är min dator

Ska ochså skaffa corsair h100i efteråt

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Avstängd

Tror du seriöst ett chassi kommer påverka din "gaming" förmåga på nått jävla sätt ?
Välj den du tycker bäst om...jesus tapdancing christ...

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Tror du seriöst ett chassi kommer påverka din "gaming" förmåga på nått jävla sätt ?
Välj den du tycker bäst om...jesus tapdancing christ...

Ja, ett chassi kan påverka. Troligen genom luftflöde ^^

Ont: Jag tror att stryker är bättre om du vill klocka och inte bryr dig om ljud, men att R4 är (enligt mig) snyggare och mer tyst.

Permalänk
Medlem

Du får mer FPS med Stryker men mer GHz med R4... Jag hade själv valt R4 för mer GHz.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem

Vad är detta för tips lol?
Spelar ingen roll vilket chassi du har, och luftflödet oavsett vad så kommer du inte känna av det.
Chassit påverkar datorns prestanda så oerhört lite att du kan försumma det, däremot hur bekvämt det är att bygga din dator i chassit och hur bra luftflödet är och hur mycket den dämpar ljudet är vad man ska tänka på. Har frontpanelen det du önskar? t.ex ingångar för USB thunderbolt, mikrofon och ljud ingång osv osv.

Håller lacken? Är det bra utrymme för kablage? Kan jag använda chassit ett lång tag framöver för framtida byggen?

Gå ut efter detta, prestandan kommer inte påverkas alls så välj det du tycker är bäst för dig. R4:an dämpar ljudet bra, tillräckligt bra luftflöde, tillräckligt bra frontpanel (USB, mic, ljud etc)och dessutom är den minimalistisk samt 2 fläktar medföljer. Det är vad jag rekommenderar.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piloticus:

Vilken är bäst till gaming? många använder båda, Tänkte använda den till gaming http://www.inet.se/kundvagn/visa/4188022/2013-11-26 detta är min dator

Define R4 lätt, in o kolla på min Galleri

Visa signatur

Case: Lian Li O11 Dynamic XL ROG CPU: Intel Core i7 12700KF Mobo: Asus Rog Strix Z690-E GPU Asus Rog Strix RTX 3080 OC Ram: Corsair Dominator Platinum DDR5 6200Mhz 32GB PSU: Corsair RM 1000W HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Monitor: LG 34'' UltraGear 34GP950G Tangentbord: Razer Huntsman Mini Mus: Razer Naga Epic Pro Kylning: Corsair iCUE H150i Elite LCD Fläkt: 12x Lian Li UNI FAN AL120 RBG PWM Annat: Waveshare 7inch QLED i chassit, Lian Li Strimmer Plus

Permalänk

R4 jag blev pro direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan125:

R4 jag blev pro direkt

Tänka sig, det vart jag å Asså med rätt chassi är det lätt att bli progamer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WongFeiHung:

Tror du seriöst ett chassi kommer påverka din "gaming" förmåga på nått jävla sätt ?
Välj den du tycker bäst om...jesus tapdancing christ...

Sämre luftflöde = Sämre prestanda genom högre temperaturer helt enkelt.

Dessutom verkar Stryker inte dyka upp i deras lager på över två månader.

2014-02-21 för att vara exakt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Självklart påverkar chassi till viss del hur mycket man kan klocka vissa komponenter, vilket i sig påverkar gaming märkbart om man ligger på gränsen i FPS där. Det är skillnad på att ha chassits temperatur i rumstemperatur än att ha det i 40+ pga dåligt eller inget luftflöde.

Sedan är ju frågan om man vill att datorn ska låta som en dammsugare men med väldigt bra luftflöde och bästa förutsättningar för överklockning eller om du vill ha den hyfsat tyst men med lite sämre luftflöde? Personligen tycker jag båda verkar vara i toppklass där man kan välja om man vill ha bra luftflöde eller tysthet så slå till på vad du känner blir bäst.

Visa signatur

MSI Geforce GTX 1080 - Intel Core i5 9600K@ 5.0 GHz - Corsair Hydro 115i Platinum RGB - Phanteks Evolv X - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3000 MHz - ASUS Rog Strix Z390-E Gaming - Corsair RM750X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piloticus:

Vilken är bäst till gaming? många använder båda, Tänkte använda den till gaming http://www.inet.se/kundvagn/visa/4188022/2013-11-26 detta är min dator

Vad prioriterar du tystnad eller kylning?
Jag hade valt stryker

Permalänk
Medlem

Kör ett R4 sedan i somras. Är kanonnöjd.
Har tilläggsisolerat sidorna lite och klämt in en fet 280-radiator i fronten och en 120 baktill.
Finns gott om plats för kylning och fläktar, så temperaturer ska du inte behöva vara rädd för.

Välj det du tycker verkar ha bäst finesser för dig och som du tycker är snyggast.
Mest bara ett sparkskydd ändå

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water