Permalänk
Medlem

Projektlogg "Green horse"

Tjena alla sweclockare

Dags för ett nytt och betydligt lättare projekt än mitt första plexi bygge.
Bakgrunden till detta bygge är att när jag uppgraderar och gör min dator snygg så vill ju sambon givetvis också uppgradera och snygga till sin dator.
Hon älskar djur i allmänhet men främst hästar och hennes favorit färg är grönt där av namnet på projektet.
Tanken är att jag skall montera ett plexi fönster på sidan av hennes silverstone chassi och på plexit skall det sprayas ett hästhuvud. I lådan kommer det vara gröna ledfläktar, grön ledslinga och PSU:n, fläktar, sata m.m skall sleevas grönted inslag av mörk brun. Slutligen skall kablarna dras så att dem syns så lite som möjligt.

Komponenter samt en liten uppdate kommer imorgon.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

God kväll.
här kommer en liten förhandstitt på Plexit samt nätagget dock blev det inte jätte bra bilder på sleeven tyvärr men håll tillgoda så kommer det bättre förhoppningsvis under veckan

Komponenterna som skall vara i bygget är:
CHASSI: Silverstone PS04B
MB: AsRock 3N78D
CPU: AMD Phenom II x6 1100t
MEM: Corsair 12 GB 1333MHz CL9
GPU: Powercooler 7970
SSD: Kingston SSD V300
HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
PSU: Corsair Power Supply 600W CX M, Modular

Kylning
2 x CoolerMaster 120MM Sickle Flow Grön
CoolerMaster Hyper 212 EVO eller Arctic Cooling Freezer A30

Belysning
1 x NZXT Sleeved LED Kit Cable 2M Green

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Jaa tänk den som ändå hade en så pass dator intresserad sambo, så att denne tillochmed ville ha en egen design på sin dator. Tänk vilka LAN kvällar man skulle kunna ha, Age of Empires II... Borderlands... Gamla Duke Nukem 3D... suck! Drömma kan man ju, men enda gången hon blir intresserad av datorer är ju när man ska köpa nya delar och hon undrar varför man inte tar det billigare kortet istället. SUCK...

Men det blir nog snyggt bygge dedär! Se till att visa bild när det är klart bara, så kanske man skulle kunna lura på sambon ett litet intresse för datorer iallafall..

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk

Vad ska du ha 12 GB minne till?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Jaa tänk den som ändå hade en så pass dator intresserad sambo, så att denne tillochmed ville ha en egen design på sin dator. Tänk vilka LAN kvällar man skulle kunna ha, Age of Empires II... Borderlands... Gamla Duke Nukem 3D... suck! Drömma kan man ju, men enda gången hon blir intresserad av datorer är ju när man ska köpa nya delar och hon undrar varför man inte tar det billigare kortet istället. SUCK...

Men det blir nog snyggt bygge dedär! Se till att visa bild när det är klart bara, så kanske man skulle kunna lura på sambon ett litet intresse för datorer iallafall..

Hehe vi har inte riktigt samma spel som vi spelar. Hon spelar mest The Sims 3 och jag spelar Starcraft och World Of Tanks. Men skall iväg till en polare för ett "mini dreamhack" till helgen och då ska vi försöka lära henne SC II och WOT då hon tycker det är kul att kolla på.
Hon är en extrem perfectionist så de skall nog bli bra tror jag den stora funderingen just nu är hur vi skall slipa ner kanterna mellan färg och plexi på sidopanelen men de löser sig på ett eller annat sätt.

Skrivet av GoldenFan:

Vad ska du ha 12 GB minne till?

Har som det ser ut idag 12GB minne i hennes dator och det är dem som kommer följa med elelr om ajg slår på stort och kastar över 8 från min gamla så hon får 16. va de ska va bra för de vet jag egentligen inte men har man de redan så blir det ju ingen extra kostnad...

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Då har man slängt in det mesta i chassit har ledslinga och lite kabeldragning kvar sen blir det lite bilder. Sen får vi se när man har tid att fixa plexit.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Då kommer lite bilder på hur det ser ut för tilfället.
det som återstår är då som sagt ledslingan samt plexit.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser väldigt stökigt ut! Finns inget sätt att göra finare kabeldragning, till exempel bakom HDD burarna??

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Jag tycker att det ser väldigt stökigt ut! Finns inget sätt att göra finare kabeldragning, till exempel bakom HDD burarna??

Det ser rörigare ut än vad det är. Tyvärr är chassit väldigt smalt så fins inte mycket plats bakom men ska experimentera lite efter helgen prio ett var att få den klar till idag efter som vi ska på lan.
Min nödlösning är att göra en plåt som täcker nedre delen där kablarna är.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Skall ta mig en titt på kabeldragningen imorgon samt fixa det sista i chassit så det som kommer att återstå är det jag bestämmer mig för att ändra/lägga till imorgon samt fönstret som kommer till helgen om allt går som det skall.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

har nu monterat plexit pa sidopanelen och det var pa milimetern att det fick plats.
har kapat en plexibit samt lackat ena sidan svart och skall montera den for att dolja kablarna under morgondagen och i samma veva gora om kabeldragningen lite granna., Ljusslingan skall in och windows skall installeras sa att jag kan kora lite temp kollar osv.
ber om ursakt for stavningen da plattan vagrar anvanda svenska alfabetet.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Då var ledslingan monterad kablarna om dragna och allt monterat tror jag.

så ser det ut i mörker våran kamera har jätte svårt att få fokus och jag är usel med manuelt fokus.
Blev en plexi skiva som skiljer av mellan psu och resterande delar. skall fotta mer på kabeldragning osv när jag är ledig på söndag.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

detta var en kort Projekt tråd..elr har man missat nått?..man ser saker som ska in genom text och så visar du lite gröna sladdar..sen var datorn klar?? vart tog "Green horse" vägen?..ser en svart dator och inget som tyder på häst

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

detta var en kort Projekt tråd..elr har man missat nått?..man ser saker som ska in genom text och så visar du lite gröna sladdar..sen var datorn klar?? vart tog "Green horse" vägen?..ser en svart dator och inget som tyder på häst

Mycket riktigt ett kort projekt men om du inte ser vad det är som är Hästen så tycker jag du skall ta och titta en gång till på Sidopanelen. dock så håller jag med dig och att man inte ser den så tydligt på den sista bilden och detta är något jag sitter och klurar på hur det skall bli tydligare så är inte helt 100% klar.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit