Grinchen (webhallen) tappar bort varor på lagret och erbjuder ersättning som inte finns

Permalänk
Inaktiv

Grinchen (webhallen) tappar bort varor på lagret och erbjuder ersättning som inte finns

Tänkte bara rekommendera folk att inte köpa julklappar på webhallen nästa år det misstaget gör man bara en gång.
Vi beställde en nexus 7 efter en lång tids väntan så ringer vi och kollar vart den tagit vägen då svarar dom att dom slarvat bort den på lagret och istället erbjuder en som är öppnad men det kommer senare under dagen fram att dom inte ens har den längre? så nu står vi här med en julklapp mindre.
Så det enda vi kan säga om webhallen är att dom känns rätt värdelösa som företag och är riktiga julförstörare som inte har någon som helst koll på sin verksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Tänkte bara rekommendera folk att inte köpa julklappar på webhallen nästa år det misstaget gör man bara en gång.
Vi beställde en nexus 7 efter en lång tids väntan så ringer vi och kollar vart den tagit vägen då svarar dom att dom slarvat bort den på lagret och istället erbjuder en som är öppnad men det kommer senare under dagen fram att dom inte ens har den längre? så nu står vi här med en julklapp mindre.
Så det enda vi kan säga om webhallen är att dom känns rätt värdelösa som företag och är riktiga julförstörare som inte har någon som helst koll på sin verksamhet.

Var ute i mer god tid nästa år istället. Det är väl antagligen en individ som gjort något fel där på lagret vilket är mänskligt. Att smutskasta hela företaget pga detta känns rätt omoget.

Dessutom är det flera dagar kvar till julafton. Måste ju finnas butiker i närheten av där du bor som säljer Nexus 7?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av antepannte:

Var ute i mer god tid nästa år istället. Det är väl antagligen en individ som gjort något fel där på lagret vilket är mänskligt. Att smutskasta hela företaget pga detta känns rätt omoget.

Dessutom är det flera dagar kvar till julafton. Måste ju finnas butiker i närheten av där du bor som säljer Nexus 7?

Var i god tid du kanske ska kolla upp lite innan du skriver men som synes är mognaden på dig antagligen rätt låg den med

Permalänk

Webhallen har väldigt bra koll på sin verksamhet. Jag handlar en del där och har aldrig haft problem med vare sig leveranser eller returer. Senast igår skickade jag tillbaka en mus på garanti. Jag fick fraktsedel för returen cirka 2 dagar efter inledande mailkontakt.

Och uttryckte sig Webhallen faktiskt så som du gör: "Vi har tyvärr slarvat bort den på lagret" känns inte som något Webhallen skulle säga.

Berätta gärna sakligt när ni har problem med företag men att hänga ut en organisation som "värdelös" pga en lagermiss känns inte rimligt. Det är av den här anledningen jag börjar tröttna på konsumentrådgivningen här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Vad vill du diskutera då?

Det är bara att acceptera att världen inte är perfekt, och att man oftast har med puckon att göra

Själv sitter jag med 2 finfina ärenden för tillfället, det första är en RMA där företaget efter 2 veckor (när jag blev lovad max 1 veckas handläggningstid) lyckades med konststycket att skicka ersättningsprodukten till en annan kund!

Nästa strul är ett företag som aviserade "hemleverans kvällstid" men nu har lyckats skicka med ett fraktbolag som enbart levererar dagtid, väldigt nice när det är mot min hemadress...

Så jag vetefasiken vart jag vill komma? Köper man skit över intörnet så får man räkna med att prispressen som skett generellt över alla branscher gjort att kvalitén / servicen är katastrofal, finns inga pengar i verksamheterna...

Men det är bara gilla läget för mig, utgår inte från att saker ska fungera, då blir det så mycket enklare.
Har man "kritiska" saker som "måste fungera" så är min rekommendation att ta det via andra kanaler än distanshandel...

Permalänk
Medlem

Jag förstår din poäng med tråden men... ändå inte. Du är oturligt någon av dom som inte får sitt paket, men måste det betyda att ALLA INTE får beställa från Webhallen? Jag menar jag har beställt från många olika nätbutiker och visst, någon gör en tabbe men det är inte så att jag skapar en tråd,smutskastar och knappar in min frustration över ett forum?

Svälj stoltheten och beställ från något annat ställe? Eller kliv in i någon annan butik?

Och dessutom är din attytid otroligt otrevlig... Vad är det man brukar säga? "Dumma barn får inga julklappar" verkar stämma in på dig just nu efter läst dina svar till andras inlägg..

Permalänk
Medlem

Vad jag vill ha sagt är - alla kan göra misstag, och tillåter du inte företag att göra misstag så kommer du till slut inte kunna köpa från någon!

Permalänk
Medlem

Så länge de inte fifflar med pengar osv så tycker jag inte man skall klaga.
Var det dessutom en nexus 7 av äldre modell så kan det ju vara fil i lagersaldo osv.

Meningslöst gnäll leder bara till onödiga diskussioner

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst*

Bristande diskussionsvärde.

Anmäl gärna inlägg istället för att kommentera och själv göra ett onödigt inlägg.