Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hemsk sugen på Steelseries Rival, någon som spelat med den?

Permalänk
Avstängd

Hemsk sugen på Steelseries Rival, någon som spelat med den?

Lite orolig för att den just är optisk men annars verkar den perfekt. Greppade den nyliga på MediaMarkt och den kändes som det hörde hemma där.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

jag har också faktiskt bara hållt i den och den kändes rätt bra!
för min del spelar det ingen roll om den är optisk, så länge den är precise så kör bara! Har själv steelseries ikari optical och den är rågrym. Har full tillit för Steel och att dom gör bra skit!

Permalänk
Medlem

Fattar dock inte varför den inte har en braided cable. Den kostar fan mer än Sensei RAW som har en braided cable.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

Bytte nyss från en Ikari till en Rival, är väldigt nöjd

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Hur kan du vara orolig över att den är optisk?
Det är ju klart pålitligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Hur kan du vara orolig över att den är optisk?
Det är ju klart pålitligare.

Beror på vad du har för underlag. Stämmer inte alls att en mus är pålitligare för att den är optisk, på samma sätt som den inte heller behöver vara direkt sämre.

Har 99,86% full combo på den här banan och det får man inte med en opålitlig mus. Dom där 0,14% var inga missar som berodde på en "opålitlig" mus utan på grund av min dåliga taktkänsla.

Permalänk
Medlem

Vad är problemet med optisk? Vad skulle det vara istället, laser? Jag tycker laser är kasst, de är så känsliga att det inte går att dubbelklicka utan att markören fladdrar runt... Kanske går att ställa ner känsligheten för att råda bot på det förvisso men annars funkar optisk kanon.

Eller var det en kulmus du helst ville ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Beror på vad du har för underlag. Stämmer inte alls att en mus är pålitligare för att den är optisk, på samma sätt som den inte heller behöver vara direkt sämre.

Har 99,86% full combo på den här banan och det får man inte med en opålitlig mus. Dom där 0,14% var inga missar som berodde på en "opålitlig" mus utan på grund av min dåliga taktkänsla.

http://www.youtube.com/watch?v=UrCcFqI3-2k

Vad folk får för score i X spel har absolut 0 betydelse.

Sen nej du har rätt att den inte behöver vara automatiskt bättre bara för den är "optisk".
Däremot saknar den acceleration som lasermöss har, och därav blir den mer precis än ex en avago9500 mus.

Alltid lika komiskt med folk som säger att X mus är bra och länkar sin score i X spel ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Fattar dock inte varför den inte har en braided cable. Den kostar fan mer än Sensei RAW som har en braided cable.

Dom ville få den mer rörlig, braided är oftare styvare i kabeln.

Braided kabel är bara en standard som är korkad. Ger kanske lite mer "lyx" känsla men medför inget vettigt, kabelbrott är sällsynt idag och sker det så sker det i kontakten till kortet dvs braided eller inte spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av Rivalen, inte för att min 518 fungerar dåligt utan för att jag får abstinens om jag inte vet att något snart kommer på posten... är dock riktigt orolig att jag aldrig kommer kunna byta till någon annan form då lillfingret aldrig släpar på musmattan. Jag vet att det finns många möss så som 5K, Ikari och Naos men de är så breda och dessutom så känns det som att de är optimerade för palmgrip vilket jag inte använder när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt en SteelSeries Rival, från en Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 som pajjade. Riktigt nöjd, dock blir det ibland sånär jag spelar och siktar att den för en sekund inte fattar att jag rör musen, blir som om att man lyfter upp musen lite. Detta orsakar naturligtvis fruktansvärd frustration.

Har kontrollerat att Enhance Pointer Precision är avstängd i Win7 och det är den. Raw Mouse Input är ON i BF4 (enda jag spelar fnv.)

Jag misstänker att musmattan kan vara boven. Det är en SteelSeries 4HD och ytan är ungefär som fint sandpapper. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smoker1984:

Jag har precis köpt en SteelSeries Rival, från en Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 som pajjade. Riktigt nöjd, dock blir det ibland sånär jag spelar och siktar att den för en sekund inte fattar att jag rör musen, blir som om att man lyfter upp musen lite. Detta orsakar naturligtvis fruktansvärd frustration.

Har kontrollerat att Enhance Pointer Precision är avstängd i Win7 och det är den. Raw Mouse Input är ON i BF4 (enda jag spelar fnv.)

Jag misstänker att musmattan kan vara boven. Det är en SteelSeries 4HD och ytan är ungefär som fint sandpapper. Vad tror ni?

Som sagt, prova med annat underlag. Direkt på skrivbordet ex.
Jag har en 9HD och den har absolut inga problem med Rival.

Vad du skriver så sker detta random och inte när du ex lyfter musen (för då handlar det ju om LOD)

Har du uppdaterat firmwaren i musen?
Laddat ner steelseries engine 3 så ska du få upp att det finns ny firmware.

Permalänk
Medlem

Det ska vara optisk mus om man tänker spela CS eller liknande som CoD för att få 0 acceleration, i Bf4 är det dock mindre viktigt. Varför skulle man vara orolig för att den är optisk? Av min erfarenhet att döma är optiska möss mer pålitliga än laser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Som sagt, prova med annat underlag. Direkt på skrivbordet ex.
Jag har en 9HD och den har absolut inga problem med Rival.

Vad du skriver så sker detta random och inte när du ex lyfter musen (för då handlar det ju om LOD)

Har du uppdaterat firmwaren i musen?
Laddat ner steelseries engine 3 så ska du få upp att det finns ny firmware.

Jo jag passade på att installera om hela datorn så jag tog ner den senaste firmwaren. Det jag beskriver kan hända helt slumpmässigt och den klarar av att jag lyfter musen lite utan att tappa vad jag håller på med. För att ytterligare beskriva problemet så är det så att t.ex när jag ibland ska sikta upp emot skärmens högra hörn så tar den förflyttningen i sidled mej ej i höjden. Det var bara ett exempel. Ungefär som när man hade lasermus och det låg hår i vägen.

Har som sagt inte provat någon annan musmatta ännu. Skrivbordet är inte så bra då det är ett gammalt skrovligt träbord. Enligt SteelSeries hemsida så är HD-musmattorna "optimized for performance with laser mice." så jag kanske ska prova något ur deras QCK-serie, eller vilken tygmatta som helst.

Bara jag får bukt med detta problem så känns det som en riktigt nice mus. Har alltid kör MS Intellimouse 3.0 innan så var lite orolig hur det skulle gå med ny mus, men denna känns ungefär som MS i passform, iallafall i min hand

EDIT - Köpte en tygmatta (SteelSeries QCK) istället för plastmatta 4HD, nu fungerar det perfekt! Bästa musen jag nånsing provat

Permalänk
Medlem

Har nu beställt en, kunde inte låta bli. Kommer en liten "first impressions" på tisdag!

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

Vad är problemet med optisk? Vad skulle det vara istället, laser? Jag tycker laser är kasst, de är så känsliga att det inte går att dubbelklicka utan att markören fladdrar runt... Kanske går att ställa ner känsligheten för att råda bot på det förvisso men annars funkar optisk kanon.

Eller var det en kulmus du helst ville ha?

Jag håller med. Jag tar en optisk mus över en med laser alla dagar i veckan.

Edit: jag gick senast från en death adder respawn till zowie ec1 och nu till en zowie fk. Sjuuukt stor skillnad från razern till de senare. Jag har testat andra laser också och kan bara säga att optisk framförallt med sensorn avago 3090 och senare är klart de bästa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem

Köpte rival idag och den är grym,jag hade intelimouse 3.0. Innan det enda som är nackdel för mig är att rivalen är några mm större vilket gör att jag inte når fram till den så kallade swetspoten på knapparna !men jag är grymt nöjd med den känns som jag träffar där jag siktar nu;)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fogger:

Har nu beställt en, kunde inte låta bli. Kommer en liten "first impressions" på tisdag!

Låter trevligt, vill höra! Säg gärna vilken dpi och Hz du använde, osv.

Skrivet av smoker1984:

Jag har precis köpt en SteelSeries Rival, från en Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 som pajjade. Riktigt nöjd, dock blir det ibland sånär jag spelar och siktar att den för en sekund inte fattar att jag rör musen, blir som om att man lyfter upp musen lite. Detta orsakar naturligtvis fruktansvärd frustration.

Har kontrollerat att Enhance Pointer Precision är avstängd i Win7 och det är den. Raw Mouse Input är ON i BF4 (enda jag spelar fnv.)

Jag misstänker att musmattan kan vara boven. Det är en SteelSeries 4HD och ytan är ungefär som fint sandpapper. Vad tror ni?

Bara för att vara tråkig ska jag säga en sak jag tror jag kommer köra på från och med nu. När jag beställer en sak per post som krånglar eller har ett fel, ska jag bara automatiskt anta att den är trasig och skicka tillbaka, har slösat så mycket tid i mina dagar på forum och tänkandes, installerandes, testandes, osv. Varan är trasig, fine, skicka tillbaka, man får ju en ny, tror knappast dom gör några tester ibland, vill man ha en lika vara så varför skulle dom tro man luras? För man vill ha en annan färg? Då har man ju bytesrätt ändå. Bara skicka tillbaka den, jag har nyligen suttit i flera veckor och försökt fått ett grafikkort att fungera när jag bara borde insett att det var paj sen första början. Lång text blev det, men ville bara säga det en gång för alla, för min skull också, från och med nu kommer jag skicka tillbaka allt trasigt! Varor kan ju gå sönder hur lätt som helst på lager, i lastbilar, postbilar, paketen kastas fram och tillbaka, tappas, etc.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Mionix avior 7000 har samma sensor som denna mus.
Verkar va bättre för dem som föredrar claw grip.

Permalänk

köpte min precis och den är helt klart ett upköp från min tidigare Deathadder V2.
vikten tycker jag är jättebra, den känns som en kvalitétsmus även fast den är gjord av plast för det mesta, LED'sen är jättebra och lyser starkt och mjukvaran fungerar klockrent än så länge.
mer än så kan jag inte säga eftersom jag har haft den så kort men enligt mig är det absolut värd pengarna iallafall!

Permalänk
Avstängd

Har köpt en Rival nu, något slog mig just precis, den ser i formen väldigt ut som den där gamla Windows musen alla använder. Tyvärr stämde det, optisk är inte min grej, tyvärr, och greppet funkade inte riktigt för mig, hade för stora händer för den tror jag, får någon slags kramp av att böja ihop handen. Om man gillar optiska mös däremot är den nog kanon, jämfört med mina andra gamla optiska möss jag haft är denna mycket bättre. Men tyvärr, pålitliga eller ej, tycker bara dom inte har samma precision som laser mössen! Min gamla Sensei Raw är trasig, samt min gamla Sensei Pro, min Sensei Fnatic funkar men då är glidzen helt förstörda då jag försökte ta mig in i den och samtidigt har den världens sämsta material att greppa på sidorna, lite knivigt. Kan man lämna tillbaka en mus man använt i ett par dagar?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Köpte en idag och har jätteproblem med den :/

Permalänk

@milddg: Hej vad har du för problem? Jag köpte en i går och är helnöjd var bara lada ner programvaran sen ställa in allt.

Visa signatur

MSI Z87 MPOWER Socket-1150 - Intel Core i7-4770K Socket-LGA1150 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8-8-8-24
Noctua NH-U12S CPU Kylare - Intel® SSD 530 Series 180GB 2.5 - Corsair AF140 140mm Fläkt - Windows 10 Home Premium.
fractal designe define R5.