Vad är det här för varningsskylt jag får på skrivbordet?

Permalänk
Medlem

Vad är det här för varningsskylt jag får på skrivbordet?

Som titeln säger, har dom senaste 3 dagarna fått fram denna varningen när jag startar om datorn eller sätter på den och den försvinner när jag klickar på den.
Vet någon vad det är för något?
CPU temp och grafikkort är bra och jag hittar inga virus.
Jag har f.ö ett Asus Maximus IV Gene-Z moderkort, Gigabyte GTX 770 2gb (windforce), i5 2500k (4,2ghz), 8 gb corsair ram.
Mvh

Permalänk

Tror snarare att det rör sig om trojaner eller skräp som har installerats i datorn. Prova och använd Malwarebytes Anti-Malware som inte kostar nånting och som hittar det mesta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delts:

Som titeln säger, har dom senaste 3 dagarna fått fram denna varningen när jag startar om datorn eller sätter på den och den försvinner när jag klickar på den.
Vet någon vad det är för något?
CPU temp och grafikkort är bra och jag hittar inga virus.
Jag har f.ö ett Asus Maximus IV Gene-Z moderkort, Gigabyte GTX 770 2gb (windforce), i5 2500k (4,2ghz), 8 gb corsair ram.
Mvh

har du instalerat mjukvaran (AI suit) för moderkortet?. har för mig att detta kan ge en massa mysiska medelanden. jag har aldrig instalerat mjukvaran på flera av mina asus maximus moderkort (har ägt 4 st i mina dagar) har för mig att jag fick sånna medelanden åxå.Då jag valde att instalera den. Men jag bara frågar

hade det varit antivirusprogrammet hade det kommit medelanden längst ner till höger istället

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Ser ut som AI Suite

Permalänk
Avstängd

Ser ut som Asus AI Suite har buggat sig lite, du kan antingen avinstallera eller uppdatera till en nyare version för att se om det hjälper.

Skrivet av Flexiblus:

Tror snarare att det rör sig om trojaner eller skräp som har installerats i datorn. Prova och använd Malwarebytes Anti-Malware som inte kostar nånting och som hittar det mesta.

Det är AI Suite och inget virus.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB