Samsung 46" 3D Smart LED-TV UE46F8005 Köpråd?

Permalänk
Medlem

Samsung 46" 3D Smart LED-TV UE46F8005 Köpråd?

Har nu under ett par dagar spanat in denna Samsung LED-TV som ska vara mer eller mindre "top of the line" och då den nu går för 9990 kronor istället för 22000 kronor som den kostade under våren så blir man ju rätt sugen.

Tänkte höra här om det är några användare som äger en sådan här apparat och kan berätta om den lever upp till förväntningarna, är den prisvärd och vilka fördelar och nackdelar finns det?

Jag är som ni förstår lite kluven och har grov beslutsångest, tycker ni att jag ska slå till?

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE46F8005XXE/samsung-46-3d-smart-led-tv-ue46f8005

Permalänk

Hej! Har denna tv...köpte den för 21k. Underbar på alla sätt, är verkligen jättenöjd med den här tvn.

säger bara köp köp köp!

Permalänk
Medlem

Får väl anses som prisvärd i dagsläget iaf 10-12k rabatt
Enda konkurrenten rakt av skulle väl vara en Sony W905, har en själv, löve it Eller en av de omtyckta plasmorna, Panasonic!

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem

Är foten något problem om man vill ha den mot väggen? Hört att den är rätt stor bakåt, hur nära väggen kan man få skärmen om du förstår vad jag menar?

(Tack för snabba svar förresten)

Permalänk
Medlem

700 serien likvärdig i bildkvalitet med 800 serien ?

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

Funderar också på denna, undrar hur den står sig vad gäller input lag? Någon som vet? Hört att den har en ganska snäv betraktningsvinkel dock.

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Funderar också på denna, undrar hur den står sig vad gäller input lag? Någon som vet? Hört att den har en ganska snäv betraktningsvinkel dock.

Väldigt fin bildkvalite och en input lag på runt 43/45ms (ok för "casual gamers"). Har inte denna TV, men blev impad av 3D'n som jag vanligtvist inte bryr mig om.

Sony's W905 står sig lika fin utmed med en betydligt snabbare input lag på 8/19ms (känns som en IPS datorskärm i svarstid, passar den som spelar ofta och kräver spelglädje med filmglädje i samma paket.

Båda har ok betraktningsvinkel, om du är efter en obruten vinkel i "divine nivå" med låg input lag och extrem filmkvalite, kolla in Panasonic's Plasmor GT60Y eller VT60Y