[WIKI/GUIDE/TIPS] DayZ Standalone

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man lätt ser hur mycket ammo man har i vapnet och hur mycket det finns i för tillfället? Har inte förstått mig på systemet ännu, verkar som man har både vapen, magasin och lösa kulor att hålla på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Någon som vet hur man lätt ser hur mycket ammo man har i vapnet och hur mycket det finns i för tillfället? Har inte förstått mig på systemet ännu, verkar som man har både vapen, magasin och lösa kulor att hålla på med.

Är rätt säker på att den "smidigaste" sättet att kolla är i inventoryn (vapen tab:en då dvs)
förövrigt så har man både vapen,manasin och lösa kulor precis som du skrev
(Du kan tex tömma 2st 20round mag och lägga i ett 40rpund mag osv)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Tackar!

Om någon har lust att komma med lite grejer som är bra för en ny (spelat ca 1 dag) så säg gärna till!

Någon speciell server som folk här brukar lira på? Gärna tips!
Vart brukar ni dra och loota på för ställen i början? Själv så brukar jag spawna vid Kamyshovo (Nära elektro), sedan drar jag runt där och kollar i husen (Kamyshovo) efter grejer. Har dock märkt att det är skit svårt att hitta vapen eller något där i hus, så fick tips av en polare att springa upp till något flygfält NW, nära Stary sobor där. Dock hittade jag en militärkamp på vägen dit (Mellan vybor och kabanino) så har börjat loota M4 och ammo till den där.

Men kanske finns smidigare sätt än detta att komma igång? Finns det några mer ställen än flygfältena och militärkamperna att hitta vapen och ryggsäckar?

Har även fått "Sick" på min gubbe. Har haft det i några timmar och vägrar försvinna. Har förstått man måste ha Charchoal* för det. Men vart kan man hitta det? Har endast sett det någon gång bara.

Hur brukar eran runda se ut när ni Respawnar? Vart drar ni och lootar för att hitta olika grejer och vad gör ni efteråt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Tackar!

Om någon har lust att komma med lite grejer som är bra för en ny (spelat ca 1 dag) så säg gärna till!

Någon speciell server som folk här brukar lira på? Gärna tips!
Vart brukar ni dra och loota på för ställen i början? Själv så brukar jag spawna vid Kamyshovo (Nära elektro), sedan drar jag runt där och kollar i husen (Kamyshovo) efter grejer. Har dock märkt att det är skit svårt att hitta vapen eller något där i hus, så fick tips av en polare att springa upp till något flygfält NW, nära Stary sobor där. Dock hittade jag en militärkamp på vägen dit (Mellan vybor och kabanino) så har börjat loota M4 och ammo till den där.

Men kanske finns smidigare sätt än detta att komma igång? Finns det några mer ställen än flygfältena och militärkamperna att hitta vapen och ryggsäckar?

Har även fått "Sick" på min gubbe. Har haft det i några timmar och vägrar försvinna. Har förstått man måste ha Charchoal* för det. Men vart kan man hitta det? Har endast sett det någon gång bara.

Hur brukar eran runda se ut när ni Respawnar? Vart drar ni och lootar för att hitta olika grejer och vad gör ni efteråt?

Har du någon idé vad du har blivit sjuk av?
Kolla här isf http://dayzdb.com/guide/11-standalone-status-effects

Jag brukar försöka spawna i cherno,balota eller komarovo

kollar barackerna och "fängelse husen" i balota för vapen, kläder och backpack
sen springer jag till tälten (andra sidan vägen) för att få attachments, ammo och eventuekllt lite kläder där också
Sen springer jag upp mot sjukhuset i nya delen av cherno (Ovanför balota)
Lootar det (springer ner i cherno om det är tomt där uppe)
sen kollar jag garagen i närheten av sjukhuset (är 10-15 garage i närheten)
efter det så brukar jag röra mig mot militär basen ovanför kamenka (finns ett sjukhus och fyra barracker där, många som bara "vet om" 2 eller 3 av dom)
Lootar det sen springer jag mot pavlovo för att hitta mat och dricka i brunnen (och fylla på flaskor)
sen springer jag mot zelenoigorsk och lootar militär basen, sen lootar jag resten av staden om jag saknar något viktigt
sen springer jag mot greenmountain, sen vidare till militär basen nära vybor, sen upp till södra barracken på airfieldet, sen springer jag till norra delen av airfieldetr där alla tält är, lootar det och har oftast fått ihop alla attachments till m4:an då)
sen springer jag och kollar hangarerna och baracken på norra sidan av airfieldet, sen springer jag till brandstationen och dör av någon som sitter och väntar på mig..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har du någon idé vad du har blivit sjuk av?
Kolla här isf http://dayzdb.com/guide/11-standalone-status-effects

Jag brukar försöka spawna i cherno,balota eller komarovo

kollar barackerna och "fängelse husen" i balota för vapen, kläder och backpack
sen springer jag till tälten (andra sidan vägen) för att få attachments, ammo och eventuekllt lite kläder där också
Sen springer jag upp mot sjukhuset i nya delen av cherno (Ovanför balota)
Lootar det (springer ner i cherno om det är tomt där uppe)
sen kollar jag garagen i närheten av sjukhuset (är 10-15 garage i närheten)
efter det så brukar jag röra mig mot militär basen ovanför kamenka (finns ett sjukhus och fyra barracker där, många som bara "vet om" 2 eller 3 av dom)
Lootar det sen springer jag mot pavlovo för att hitta mat och dricka i brunnen (och fylla på flaskor)
sen springer jag mot zelenoigorsk och lootar militär basen, sen lootar jag resten av staden om jag saknar något viktigt
sen springer jag mot greenmountain, sen vidare till militär basen nära vybor, sen upp till södra barracken på airfieldet, sen springer jag till norra delen av airfieldetr där alla tält är, lootar det och har oftast fått ihop alla attachments till m4:an då)
sen springer jag och kollar hangarerna och baracken på norra sidan av airfieldet, sen springer jag till brandstationen och dör av någon som sitter och väntar på mig..

Tackar för hjälpen! Känns skönt med det som ny. Tur ändå man är med från början nu, kan tänka mig allt nytt som lär komma inom ett år hehe

Jag är rätt säker på Mat/vatten förgiftning. Vet inte annars vad det kan vara. Började spy iallafall. Det kom precis efter att jag hade druckit lite för mycket vatten iallafall.

*Edit

Glömde även skriva att det ser ut som om att jag fått en "Gråare" bild. Har vart sjukt i ca ett par timmar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Tackar för hjälpen! Känns skönt med det som ny. Tur ändå man är med från början nu, kan tänka mig allt nytt som lär komma inom ett år hehe

Jag är rätt säker på Mat/vatten förgiftning. Vet inte annars vad det kan vara. Började spy iallafall. Det kom precis efter att jag hade druckit lite för mycket vatten iallafall.

*Edit

Glömde även skriva att det ser ut som om att jag fått en "Gråare" bild. Har vart sjukt i ca ett par timmar nu.

Du kan spy av att äta/dricka för mycket, har dock aldrig gjort det så kan inte säga om det är därför du är sjuk (makes no sense)
Hur som så förlorar du färg för att du är sjuk (mindre blod = svagare färger)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Du kan spy av att äta/dricka för mycket, har dock aldrig gjort det så kan inte säga om det är därför du är sjuk (makes no sense)
Hur som så förlorar du färg för att du är sjuk (mindre blod = svagare färger)

Antar jag måste få tag på Charcoal fortast då, antar det är att leta bland hus i byar.

Har letat ett tag efter pistolammo och det där gamla vapnet (Som inte är m4 ). Har märkt att det inte verkar spawnan något av dem vid militärkampen, vart är ett bra tips att leta efter dessa saker? Kan tänka mig att det är lite verkligt i det då militären säkerligen inte använder sådär gamla vapen (kommer inte på namnet tror ni vet vad jag menar dock). Varför jag dock inte hittar pistolammo har jag ingen aning om.

Permalänk

Någon annan som tycker att man blir mycket mer hungrig än man blir törstig? Har sprungit från NE Airfield till Krasnostav och har behövt äta ett flertal gånger men jag har inte behövt dricka en enda gång. Någon skum bug eller?

Sedan så har man själv lite brist på fantasi nu - vad ska man göra när man har det "bästa" av lootet man kan hitta? Brukar vanligtvis bygga bilar och så för att ha någonting att göra, men nu när det inte går vet jag inte riktigt vad jag ska göra förutom att leta för loot som är bättre :S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Antar jag måste få tag på Charcoal fortast då, antar det är att leta bland hus i byar.

Har letat ett tag efter pistolammo och det där gamla vapnet (Som inte är m4 ). Har märkt att det inte verkar spawnan något av dem vid militärkampen, vart är ett bra tips att leta efter dessa saker? Kan tänka mig att det är lite verkligt i det då militären säkerligen inte använder sådär gamla vapen (kommer inte på namnet tror ni vet vad jag menar dock). Varför jag dock inte hittar pistolammo har jag ingen aning om.

Charcoal hittar du i sjukhus men om jag har förstått det hela rätt så tar man charcoal i förebyggande syfte
Såhär har jag förstått det iallafall:
Tar du charcoal tabs blir du sjuk men charcoal tabsen gör dig bara "grad 1 sjuk"
så om vi säger att en rotten kiwi gör dig "grad 2 sjuk" så tror jag bara man kommer till grad 1 omn man har ätit charcoal tabs innan
Observera att jag säkert har fel dock

Förövrigt så spawnar mosin i vanliga hus (och kontor osv)
Trodde att alla items hade lika stor spawnrate överallt i husen men så verkar det inte vara (Kan ju vara "tur" osv men har aldrig hittat en tröja poå högsta taket, och har aldrig hittat en mosin under bänken i mitten på första våningen tex),
Vad jag har märkt så spawnar det extremt mycket mosins på 3:e våningen och uppe på högsta taket i det här kontorshuset iallafall

Dold text

Skule rekomendera att skita i pistol
Siktar du ner (ADS) och skjuter mot ett träd 15meter bort så kommer du missa i typ 99% av fallen)
Men pistol magasin brukar jag hitta i militär tält (balota, Norr om NW airfield osv)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadlyShockwave:

Någon annan som tycker att man blir mycket mer hungrig än man blir törstig? Har sprungit från NE Airfield till Krasnostav och har behövt äta ett flertal gånger men jag har inte behövt dricka en enda gång. Någon skum bug eller?

Sedan så har man själv lite brist på fantasi nu - vad ska man göra när man har det "bästa" av lootet man kan hitta? Brukar vanligtvis bygga bilar och så för att ha någonting att göra, men nu när det inte går vet jag inte riktigt vad jag ska göra förutom att leta för loot som är bättre :S.

Mer content kommer, det är bara en alpha trots allt (även om man inte kan tro det)
Jag har också det "bästa" (men att handcuffa folk är alltid lika roligt )

Förövrigt, dricker du tex 40 gånger i en brunn så kommer du inte bli törstig på väldigt lång tid

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Charcoal hittar du i sjukhus men om jag har förstått det hela rätt så tar man charcoal i förebyggande syfte
Såhär har jag förstått det iallafall:
Tar du charcoal tabs blir du sjuk men charcoal tabsen gör dig bara "grad 1 sjuk"
så om vi säger att en rotten kiwi gör dig "grad 2 sjuk" så tror jag bara man kommer till grad 1 omn man har ätit charcoal tabs innan
Observera att jag säkert har fel dock

Förövrigt så spawnar mosin i vanliga hus (och kontor osv)
Trodde att alla items hade lika stor spawnrate överallt i husen men så verkar det inte vara (Kan ju vara "tur" osv men har aldrig hittat en tröja poå högsta taket, och har aldrig hittat en mosin under bänken i mitten på första våningen tex),
Vad jag har märkt så spawnar det extremt mycket mosins på 3:e våningen och uppe på högsta taket i det här kontorshuset iallafall

Skule rekomendera att skita i pistol
Siktar du ner (ADS) och skjuter mot ett träd 15meter bort så kommer du missa i typ 99% av fallen)
Men pistol magasin brukar jag hitta i militär tält (balota, Norr om NW airfield osv)

Hittade varför jag blev sjuk! Var tydligen ett sår. Hittade att jag hade plockat upp en alchohol flaska. Tog och använde den en gång. Tog inte lång tid innan jag fick meddelande att ett sår jag hade började kännas bättre, och efter 10 min var det borta helt.

Frågan är nu hur lång tid det kommer ta innan allt grått försvinner, om man kan snabba upp det?

Permalänk
Medlem

Köpte precis, kommer nog bli riktigt roligt när det börjar närma sig en mer färdig version.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk

Tjena

Finns de nånstans man kan få tag på standalone på skiva ist för nerladdning? har begränsat internet.

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Hittade varför jag blev sjuk! Var tydligen ett sår. Hittade att jag hade plockat upp en alchohol flaska. Tog och använde den en gång. Tog inte lång tid innan jag fick meddelande att ett sår jag hade började kännas bättre, och efter 10 min var det borta helt.

Frågan är nu hur lång tid det kommer ta innan allt grått försvinner, om man kan snabba upp det?

Använder du en alkohol flaska när du inte har sår så står det också att såren känns renare ett par gånger och sen att dom är rena
Plus att man verkar bli sjuk av att använda den också (Kan ju vara samma som charcoal fast i efterhand, dvs att man blit "steg 1 sjuk" istället)

edit : Allt är grått PGA att du har lite blod, drick 20 gånger i en brunn och ät tills det står att du är mätt (my stomach feels stuffed osv)
Då kommer det stå healing i inventoryn.
Sen när du har fullt blod så kommer du regenerate:a HP (som jag inte vet hur det funkar)

edit 2: Det står healty när "healing" har fått dig till fullt blod

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tog precis reda på att min blodgrupp var O-
Be gentle with me...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Tog precis reda på att min blodgrupp var O-
Be gentle with me...

o- kan väll ge blod till alla iallafall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jupp alla kan använda 0-, därav om det kommer ut vem som har det kan blodtjuvar lätt se en som ett bra offer

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

I stedet for å vente på at en zombie kommer helt opp til deg og begynner å slå, så kan det være en ide å få framover med øksa og slå før den kommer fram og stopper. Med den største øksa skal det holde med et hugg.

"Flashlight attachment" kan festes til M4 rifle, hvis man først finner og setter på "stock" av en spesiell type (sort, som har en masse riller rundt håndtaket).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Precis som Ferrat sa.
Kan se det framför mig, om blodbanditerna får nys om mig så blir jag troligen deras tama nötkreatur.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Precis som Ferrat sa.
Kan se det framför mig, om blodbanditerna får nys om mig så blir jag troligen deras tama nötkreatur.

Dock är saline så bra att blod e typ värdelöst, hoppas de ändrar det så att att saline är ok och blod (om det är rätt) är det bästa.

De borde även lägga in direct transfusion kits, där blood bag inte behövs men man måste avsluta innan man tar för mycket ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Dock är saline så bra att blod e typ värdelöst, hoppas de ändrar det så att att saline är ok och blod (om det är rätt) är det bästa.

De borde även lägga in direct transfusion kits, där blood bag inte behövs men man måste avsluta innan man tar för mycket ^^

Aldrig testat Saline bags, vad gör de och hur använder man dem :)?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

En fråga jag råkade korkat nog dricka "Alcohol tincture" 1 gång, skulle tvätta mina sår efter en zombie fight, men råkade som sagt dricka 1 zip utav den, kommer jag dö utav detta. Vet att Charcoal hjälper emot detta men hittar ingen form utav sjukhus och tiden börjar rinna ut tror jag, då jag börjat få upp meddelanden om "i feeling faint" och "i feeling light headed" kommer karaktären dö? eller kan man klara sig utan charcoal tabletts?

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Precis som Ferrat sa.

I can smell your blood.....

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Aldrig testat Saline bags, vad gör de och hur använder man dem :)?

Saline bags ger dig fullt blod men inget HP, och det gör bloodbag också tror jag,

Den användsa på samma sätt som en bloodbag (dvs att en person håller den i handen och sen använder den på dig)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tips på någon bra server? Hatar att behöva sitta och reconnecta på olika militärbaser för att hitta vapen som inte är lootat.
Finns det någon bra där dem har restarts iallafall minst var 4e timma så man har chansen att få något innan andra tar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Tips på någon bra server? Hatar att behöva sitta och reconnecta på olika militärbaser för att hitta vapen som inte är lootat.
Finns det någon bra där dem har restarts iallafall minst var 4e timma så man har chansen att få något innan andra tar.

Dont be a douch och serverhoppa. Spela spelet som det är tänkt istället.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Carlj inte lätt när allt är plockat vart man än är.
Som sagt, någon som har en bra server där det är lite restarts på så man kan lira utan serverhoppa?

Permalänk
Medlem

Är det någon som listat ut varför man kan sätta batteri i rödpunktsiktet och vad skillnaden blir om man slår av/på det?
Samt om någon vet vad det är för skillnad på handguards/buttstocks? Förutom att MP buttstock ger bäst aim och RIS handguard tar emot weapon flashligt?
Springer man snabbare med Cqb stock + lätt handguard, eller är de ingen skillnad?

Har någon hittat nått till Mosin förutom Bipod, Bajonett, Pu sikte och Sniperscope? ska visst finnas andra pipor o shit, men inget som jag hittat :S
Kan man tejpa ihop två Stanag mag till ett dubbelt? Kan man tejpa ihop två mags på 40?
Man kan iallafall hitta dubbla Stanag, vet ej om man kan tillverka dem...
Hur fäktas man med bajonetten?
Detta säger inte mkt ang handguards, dock om buttstock, synd han inte testa alla:
http://r2.reddit.com/r/dayz/comments/1tel5c/i_did_some_accura...

Carlj: Prova spring från Kamenka genom alla militärgrejjer upp till NWAF.
Är det en server som varit igång ett tag kommer du hitta 5 m4or, inga magasin ( kanske några tomma) 5 pistoler (imga mags) och inte ett enda sikte till nått av vapnen..
Spelet funkar inte om man inte tar sig till ett militärställe och serverhoppar, och kanske har sån tur att man e först o loota så man kan hitta Acoc/Reddot.
O ne, det ska inte vara så men man har inget val. Looten spawnas ju inte om så när någon tagit de man vill ha så är man körd, tills restart eller att man skjuter personen i fråga.

Edit: Horspel!
Tog mig till Tälten i NWAF och blev skjuten i ryggen av en serverhoppare efter jag säkrat området.
4h och både long range samt CQB gear till m4an åt helvete.
Lägg till mer zombies så man inte vill skjuta alla men ser eller nått, fan vad jag hatar att alla skjuter varandra såfort dom får chansen... VoIp är inlagt av en fucking anledning...
Iofs gåre fort o kuta tillbaka men så jävla onödigt för att en p12 vart rädd när hen såg en annan spelare bland tälten...

Sen händer detta 5ggr till o jag blir lika lack och paranoid som alla andra, o börjar skjuta på ALLA, sen är den onda spiralen sluten, hur fan ska nya spelare lära sig hur spelet är tänkt o spelas när det är massa Cod14isar som fyller upp servrarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Är det någon som listat ut varför man kan sätta batteri i rödpunktsiktet och vad skillnaden blir om man slår av/på det?
Samt om någon vet vad det är för skillnad på handguards/buttstocks? Förutom att MP buttstock ger bäst aim och RIS handguard tar emot weapon flashligt?
Springer man snabbare med Cqb stock + lätt handguard, eller är de ingen skillnad?

Har någon hittat nått till Mosin förutom Bipod, Bajonett, Pu sikte och Sniperscope? ska visst finnas andra pipor o shit, men inget som jag hittat :S
Kan man tejpa ihop två Stanag mag till ett dubbelt? Kan man tejpa ihop två mags på 40?
Man kan iallafall hitta dubbla Stanag, vet ej om man kan tillverka dem...
Hur fäktas man med bajonetten?
Detta säger inte mkt ang handguards, dock om buttstock, synd han inte testa alla:
http://r2.reddit.com/r/dayz/comments/1tel5c/i_did_some_accura...

Carlj: Prova spring från Kamenka genom alla militärgrejjer upp till NWAF.
Är det en server som varit igång ett tag kommer du hitta 5 m4or, inga magasin ( kanske några tomma) 5 pistoler (imga mags) och inte ett enda sikte till nått av vapnen..
Spelet funkar inte om man inte tar sig till ett militärställe och serverhoppar, och kanske har sån tur att man e först o loota så man kan hitta Acoc/Reddot.
O ne, det ska inte vara så men man har inget val. Looten spawnas ju inte om så när någon tagit de man vill ha så är man körd, tills restart eller att man skjuter personen i fråga.

Edit: Horspel!
Tog mig till Tälten i NWAF och blev skjuten i ryggen av en serverhoppare efter jag säkrat området.
4h och både long range samt CQB gear till m4an åt helvete.
Lägg till mer zombies så man inte vill skjuta alla men ser eller nått, fan vad jag hatar att alla skjuter varandra såfort dom får chansen... VoIp är inlagt av en fucking anledning...
Iofs gåre fort o kuta tillbaka men så jävla onödigt för att en p12 vart rädd när hen såg en annan spelare bland tälten...

Sen händer detta 5ggr till o jag blir lika lack och paranoid som alla andra, o börjar skjuta på ALLA, sen är den onda spiralen sluten, hur fan ska nya spelare lära sig hur spelet är tänkt o spelas när det är massa Cod14isar som fyller upp servrarna?

siktena ska egentligen inte ha en prick i mitten om man inte har siktet på (med batteri i då)

Finns bara dom 4 attachmentsen till mosin

Du kan inte fäktas med bajonett atm (inte m91 eller den andra bajonetten)

Senare så kommer det vara delay när man byter servrar, men just nu så är det avstängt just för att man "ska" serverhoppas, för det går inte att hitta loot annars..

Ingen som helst idé att spela på en server där allt är lootat

restarts varje timme hade varit bra iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

TS skulle kunna lägga till att inte byta vapen i jakt/vakt torn (Under taben "GÖR EJ DETTA ifall du har livet kärt")

Visa signatur