Permalänk

Ny mus - röd dag, återupptar beställning?

Kanske lite lurig titel, men skall fatta mig kort!

Så vitt jag vet så om man beställer en vara så liten som en mus(i alla fall när det gäller inet) så skickas den direkt till brevlådan. Jag beställde en Razer Naga Molten i onsdags, men som ni säkert vet så är både det och den 26:e en röd dag, så jag kunde inte få posten på någon av dem.

Vad jag undrar är: om man får ett sms som säger att ordern inte längre kan avbrytas, betyder det att oddsen att man får varan idag är ganska låg, då de antagligen precis börjat jobba med den? Undrar detta för att annars kommer jag antagligen få vänta tills måndag!

Tack på förhand,
Eran discoboll

Permalänk
Medlem

Jag får meddelanden till min email kolla där! Jag tror inte du får ett mess om det kommer direkt till postlådan, bara om varan finns att hämta vid närmaste postkontor alternativt får du ett brev om du inte har angivit ett nummer.

Permalänk

Tack för svar!

Rackarns, mailen som är inskriven är min fars, så jag får vänta tills han har tid helt enkelt!

Allt jag kan göra är väl att vänta ett par timmar sen kolla i brevlådan min och hoppas på att musen har kommit.

Permalänk
Medlem

Man får ingen avi/sms om ett brev/paket levereras direkt till lådan.
MEN om det går direkt heller till ombud beror ju på hur stort/tungt paketet blir samt hur företaget i fråga väljer att skicka det.
En del mus förpackningar är ju ganska stora så vilket det blir vet i fan.

Sen har vi ju tex inet som ofta skickar ett cd fodral i ett av deras ihopvikta paket som är rejält stora och går då till ombudet se detta inlägg #14199619

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Då förstår jag!

Har dock fått ett nytt dilemma. När jag spårade försändelse-id:t så hade det uppdaterats:

Försändelsen transporteras

Posten Varubrev 1:a-klass inom Sverige delas normalt ut av brevbärare i postlåda en dag efter att avsändaren har lämnat in det till Posten. Hämtas annars efter avisering hos ombud. För leveransinformation till övriga länder, se "Landsinfo" 1:a-klassbrev på www.posten.se.

Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse

2013-12-27 20:55 Göteborg Inlämnad till Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud

^ Denna lilla raringen. Det jag undrar är, kan man hämta ut musen hos vårt lokala postkontor, eller är det bara att vänta tills på måndag?

- Discobollen

Permalänk
Medlem

Det är bara att vänta tills måndag.

Permalänk

Alright, synd. Tack för snabbt svar dock.

Db

Permalänk
Medlem

Det "ska" komma i brevlådan när det står så.
MEN det beror dels på om brevet/paketet går ner i lådan men även om brevbäraren orkar släpa med sig brevet/paketet (för dom kan ju alltid säga att det var för stort trots att det hade fått plats).

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Det "ska" komma i brevlådan när det står så.
MEN det beror dels på om brevet/paketet går ner i lådan men även om brevbäraren orkar släpa med sig brevet/paketet (för dom kan ju alltid säga att det var för stort trots att det hade fått plats).

Hm, våran brevlåda är rätt enorm. Får hoppas att man inte får en lat brevbärare. XD

Permalänk
Medlem

Yep!

Visa signatur

Permalänk

Usch, måste hämta den trots allt! Tur att farsan ändå skulle ut. x)

Permalänk
Medlem

Patience, young padawan

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discobollen:

Usch, måste hämta den trots allt! Tur att farsan ändå skulle ut. x)

Fick åka och hämta min Rival, kom i ett absurt enormt paket. Var typ minst 20 cm tom kartong från vardera sida om musens kartong... da fak inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Fick åka och hämta min Rival, kom i ett absurt enormt paket. Var typ minst 20 cm tom kartong från vardera sida om musens kartong... da fak inet

Helt offtopic , är rival värd pengarna?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Helt offtopic , är rival värd pengarna?

Tycker jag nog. Kostar inte mer än de andra mössen med samma funktioner.