Bilder och filmer från NAS till iPad och iPhone

Permalänk
Medlem

Bilder och filmer från NAS till iPad och iPhone

Hej!

Jag vill kunna se mina filmer/bilder som är lagrade på min NAS (Synology 212j) på min IPad/iPhone. Hör gör jag detta smidigast? jag har även en Boxxe box om det kan vara till ngn nytta..
Jag vill både komma åt filmerna när jag är inom mitt hemmanätverk, men kan man även ordna så att man kommer åt filmerna när man inte är hemma?

Har alltså ingen bra koll på varken datorer eller system så hjälp behövs

Tack på förhand!
/Magnus

Permalänk
Medlem

Testa goodplayer, är sjukt nöjd med den appen. Hur det är med fjärråtkomst vet jag där emot inte.

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem

Inte helt nöjd med Goodplayer... Någon som har annan Apple som ni tycker är bra?

Permalänk
Medlem

Går det inte att installera Plex Media Server på din NAS? I sånna fall är det ju bara att kicka igång en sån confa den med dina bilder, filmer, musik och sedan installera Plex-appen på din iPhone/iPad och bara streama.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Jag kör med Oplayer från min iPad pch iPhone. Jag streamar över samba och det fungerar perfekt för mig. De har även en gratisversion som du kan testa. Den versionen har reklam, men utöver det så har den alla funktioner.

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem

Installera Synologys appar. Det finns för bild, video, audio nu. Bara tuta och köra.

Edit: DS Audio, DS Video, DS Photo är namnet.

Edit2: Ok, riktigt bara tuta och köra är det inte, du måste använda guiden EZ-internet via admingränssnittet på nasen för att komma åt den utanför ditt hemmanätverk.

Permalänk
Medlem

Jag använder AirVideo på min iPad för att stream:a film från min Synology NAS. Det fungerar helt ok.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GodZilly:

Jag använder AirVideo på min iPad för att stream:a film från min Synology NAS. Det fungerar helt ok.

har du airvideo server på en dator då som är kopplad till nasen eller för det finns väl ingen airvideo server app till Synology? Jag har en ds212 men kan inte hitta en sådan app.

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har nu hämtat hem apparna DS File och DS Photo men får det inte att fungera.. Vad exakt måste jag även ställa in i min Diskstation?

I appen frågas efter Adress, jag trycker på den blå pilen och min Diskstation hittas. Men sedan ska man ange lösenord, vilket kan det vara. Har provat det jag har för admin i Synology Assistant men det funkar inte.

Som ni märker har jag typ noll koll på datorer så extremt tacksam om någon vänlig person kan guida mig "hela vägen" så att jag får detta att fungera.

Tack,
Magnus

Permalänk
Medlem

Webbläsare

Vad använder man för webbläsare/browser i iMac för att komma åt DSMgränsnittet i NAS/Synology för att kunna styra den??

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Skrivet av GodZilly:

Jag använder AirVideo på min iPad för att stream:a film från min Synology NAS. Det fungerar helt ok.

Det här är väl enklate løsningen. Installera AirVideo server på din dator, dela din NAS i airvideo server, installera app på ipad, profit. TOM min 2 åring streamer sina täcknade serier via airvideo

Du måste bara mappa din folder på nasen som en disk
http://www.sevenforums.com/tutorials/49517-map-network-drive....

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av larryd:

Vad använder man för webbläsare/browser i iMac för att komma åt DSMgränsnittet i NAS/Synology för att kunna styra den??

nog för att det är en ett år gammal tråd, men vilken webbläsare som helst i princip.