Permalänk
Skrivet av SKab:

Nej då får du skaffa en mooncoins wallet. Du kan ju byta dina mooncoins mot bitcoin och sen till DogeCoin så får du allt på samma ställe.
https://www.cryptsy.com/
https://www.coins-e.com/
Har jag använt mig av för att växla olika coins till bitcoin.

Tack, det var mycket användbara länkar, men tror jag väntar lite med att flytta coins då jag inte hunnit sätta in mig i valutornas värde etc.
such useful. very thanks. wow.

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Medlem

Kör 2 st 780 nu istället oklockade.... får ut runt 460khash då /kort "yay" (men oj vad det låter med fläktarna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uhivra:

Kör 2 st 780 nu istället oklockade.... får ut runt 460khash då /kort "yay" (men oj vad det låter med fläktarna)

tips: ha inte fläktarna över 70%.
Mina blev helt slitna och började föra konstiga oväsen efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

tips: ha inte fläktarna över 70%.
Mina blev helt slitna och började föra konstiga oväsen efter ett tag.

men hur varmt ska jag låta dom gå då?
edit 80% fläkt så ligger ena kortet runt 80 grader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uhivra:

men hur varmt ska jag låta dom gå då?
edit 80% fläkt så ligger ena kortet runt 80 grader

Permalänk
Medlem

du kör ju inte samma kort och sen dessutom bara ett, hur hjälper den bilden mig? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uhivra:

du kör ju inte samma kort och sen dessutom bara ett, hur hjälper den bilden mig? :S

Bara input om hur jag kör mitt kort.

Permalänk

Någon som vill köpa en sommarstuga för 500M Doge, finns uppenbarligen en till salu
http://www.reddit.com/r/dogemarket/comments/1u4tk7/sg_3_bdrm_...

Permalänk
Skrivet av Chrisse_1:

Någon som vill köpa en sommarstuga för 500M Doge, finns uppenbarligen en till salu
http://www.reddit.com/r/dogemarket/comments/1u4tk7/sg_3_bdrm_...

Jäävlar vad najs! Han som säljer stugan är dessutom smart. Värdet på de DOGE han har fått för att ha sålt huset kommer ju öka tackvare exponering i media

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av tazk3n:

Det gör jag! :S
Säker att du fick över 300 med 680? känns alldeles för högt

Settings:
cudaminer.exe -o stratum+tcp://dogehouse.org:3333 -u xxxxxx -p xxxxxx
pause

Orginal bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Har också ett 680
Settings:
-H 1 -C 2 -m 1 -d 0 -l K16x16 -i 1
Får nog ut 10 khash/s till om man sätter interactive (i) till 0.

Permalänk

Någon som vet hur det är med plånböcker? Sparas min nuvarande balance i min wallet fil eller någonstans på internet så att jag kan ha flera plånböcker aktiva? T.ex. en för mobiltelefonen samtidigt som det körs en på datorn.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HElephant:

Någon som vet hur det är med plånböcker? Sparas min nuvarande balance i min wallet fil eller någonstans på internet så att jag kan ha flera plånböcker aktiva? T.ex. en för mobiltelefonen samtidigt som det körs en på datorn.

wallet.dat är en nyckel för att komma åt adresserna som har värden på sig.

Värdet ligger låst i blockkedjan och lagras i molnet offentligt.
Nyckeln kommer åt detta värde antigen genom en lokalt lagrad blockkedja eller möjligen via internet polling. (inte säker på om man kan hämta blockkedjeinfo via internet utan att ladda hem kedjan själv).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

wallet.dat är en nyckel för att komma åt adresserna som har värden på sig.

Värdet ligger låst i blockkedjan och lagras i molnet offentligt.
Nyckeln kommer åt detta värde antigen genom en lokalt lagrad blockkedja eller möjligen via internet polling. (inte säker på om man kan hämta blockkedjeinfo via internet utan att ladda hem kedjan själv).

Om jag förstått det rätt så kan jag alltså ha min wallet på datorn och telefonen samtidigt?

Mvh,
Emil

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Om jag förstått det rätt så kan jag alltså ha min wallet på datorn och telefonen samtidigt?

Mvh,
Emil

Ja, men om det är samma wallet du vill ha tillgång till så kan det bli lite konstigt. Om du gör en ny adress på telefonen för att ta emot doge så kommer den inte finnas på datorn. Du måste konstant ha en backup om du vill att det ska vara likadant på båda dina devices

Permalänk
Skrivet av Kuumaa:

Ja, men om det är samma wallet du vill ha tillgång till så kan det bli lite konstigt. Om du gör en ny adress på telefonen för att ta emot doge så kommer den inte finnas på datorn. Du måste konstant ha en backup om du vill att det ska vara likadant på båda dina devices

Jaha, jo, det är samma wallet jag vill ha på båda enheter. Hmm, lite småjobbigt.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Initiativ

Runt om i världen tas initiativ för att sprida DogeCoin. För att förhoppningsvis få lite uppmärksamhet i Sverige skickade jag följande tips till nedanstående redaktioner.

Något stort är på gång. Det tidigare ganska svåråtkomliga begreppet kryptovaluta har börjat bli folkligt via DogeCoin som skapades i början av december 2013.

En trendspaning för 2014. Kommer Dogecoin bli den folkliga kryptovalutan, då BitCoin tenderar att intressera finansvalpar och datanördar.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=361813.0

http://www.reddit.com/r/dogecoin

Dold text
  • PP3

  • Morgonpasset P3

  • Svt Nyheter

  • Sweclockers redaktion

  • NyTeknik

  • Aftonbladet

  • DN

  • Sydsvenskan

  • GP

  • SVD

  • IDG

  • DI

Har ni fler idéer/initiativ hur vi kan få allmänhetens uppmärksamhet? "Ju fler som känner till DogeCoin, desto roligare".

-------------------------------------
Doge Wallet: DLn2fbPmQjSEjrkXv45gFDmRwpJMr21EdQ

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Skrivet av Oneoff:

[...] DogeCoin [...]

... För att vara petnoga så ska inte ordet "coin" skrivas med C-versal utan gemener.

wow
much serious
amaze

https://github.com/dogecoin/dogecoin/pull/82

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducktales:

... För att vara petnoga så ska inte ordet "coin" skrivas med C-versal utan gemener.

wow
much serious
amaze

https://github.com/dogecoin/dogecoin/pull/82

Shush.

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem

Linus från LinusTechTips sågar Dogecoins någonstans mitt i deras förra WAN-Show http://youtu.be/PyItbPA-J3w
Tycker han har helt rätt dessutom.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Linus från LinusTechTips sågar Dogecoins någonstans mitt i deras förra WAN-Show http://youtu.be/PyItbPA-J3w
Tycker han har helt rätt dessutom.

Fanboys brukar hålla med

Linus har blivit en fjantig sellout som bara attraherar <20 åringar.

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Linus från LinusTechTips sågar Dogecoins någonstans mitt i deras förra WAN-Show http://youtu.be/PyItbPA-J3w
Tycker han har helt rätt dessutom.

Sågar haha... att dogecoin är en skämt valuta visste alla från början.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Känns f.ö jävligt stabilt att värdet sjunkit nästan 50% sedan man började mina för 4 dagar sen...
Kör på multipool, men de lutar åt att det blir LTC istället, den är bra mycket stabilare känns det som rent spontant.

Permalänk

Nej det känns inte allt bra, men man får ha lite is i magen.

Har ni uppdaterat till den nya Walleten ännu? V 1.3

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Känns f.ö jävligt stabilt att värdet sjunkit nästan 50% sedan man började mina för 4 dagar sen...
Kör på multipool, men de lutar åt att det blir LTC istället, den är bra mycket stabilare känns det som rent spontant.

Det har säkert redan nämnts i tråden men Dogecoin kommer fortsätta rasa i värde eftersom det minas en halv miljon mynt varje minut, efterfrågan täcker inte den överflödiga marknaden. Dessutom värderas Doge efter BTC som just nu stiger i fiatvärde, därför måste doge sjunka i BTC-värde. När blockrewarden halveras kan vi möjligen börja se ett uppswing på marknaden.

En intressant aspekt i valutan är att efter 600k block är en mindre inflation på 5% förprogrammerad, så det är inget tak på 100 miljarder mynt just nu. Detta eftersom nya block måste byggas för att transaktionerna ska kunna vidarebefodras till rätt adresser samt förhindra 51%-attacker.

Men det är till communityn att avgöra om det är en fråga om att ha en femprocentig inflation eller öka transaktionsavgifterna, Dogecoin är väldigt demokratiskt och styrs inte av elaka bitcoinlobbyister. Kanske är Dogecoin redan så stark vid 600k block att nuvarande transaktionsavgifter räcker för minarna att få betalt. Only time will tell!

Permalänk

Vad händer med vårat coin, det har försvunnit 10Ghs totalt på 1 timme..

Båda mina riggar gick precis ner, hoppas det bara är min pool som spökar.

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Skrivet av Meller127:

Vad händer med vårat coin, det har försvunnit 10Ghs totalt på 1 timme..

Båda mina riggar gick precis ner, hoppas det bara är min pool som spökar.

Svårighetsgraden går ner, det är mycket bra nyheter faktiskt! De som pump-n-dumpar med enorma scryptriggar börjar gå tillbaka till LTC då det inte är värt att mina Doge längre. Därför ser vi en minskning. Mer mynt för oss vanliga shibes!

Permalänk

Vad händer egentligen med DogeCoin, ser ju ut som den bara tappat värde de senare veckorna? Vad är anledningen till det, och tror ni den återigen kommer öka i värde(d.v.s är det värt att investera/mina) eller kommer den antagligen bara krascha helt?

Läste igenom sista sidan i tråden fort, så jag får be om ursäkt ifall mina frågor besvarats tidigare!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk

BTC stiger ($803) så det är därför dom sjunker har jag förstått det som.

Edit: Ditt nick är ruskigt likt en worker som hittade ett block på Dogehouse.org för en stund sen

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Alltså, vad tror ni? Har ni aldrig hört talas om utbud och efterfrågan? Utbudet ökar i takt med att fler coins minas fram, men efterfrågan ökar inte eftersom ingen accepterar dem som betalning. Därav ett sjunkande värde.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080