Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

I en Nexus 5 dessutom...

Han påstår också att gorillaglas är bättre/reptåligare än gorillaglas..

http://www.corninggorillaglass.com/products-with-gorilla/HTC/...
http://www.corninggorillaglass.com/products-with-gorilla/lg
Även Apple använder gorillaglas, fast de vill inte synas på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Han påstår också att gorillaglas är bättre/reptåligare än gorillaglas..

http://www.corninggorillaglass.com/products-with-gorilla/HTC/...
http://www.corninggorillaglass.com/products-with-gorilla/lg
Även Apple använder gorillaglas, fast de vill inte synas på deras hemsida.

Vad jag har hört så används inte gorillaglas på 5/5S men på 4/4S så gör den det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad jag har hört så används inte gorillaglas på 5/5S men på 4/4S så gör den det

http://blogs.marketwatch.com/thetell/2013/11/05/apples-sapphi...

Nov2013
Apple Inc. secured a deal for supply of sapphire material for use in its iPhone and iPad, which has left some analysts wondering about the company’s future with Corning’s famous Gorilla Glass product.

Investors registered some concern on the matter on Tuesday morning, sending shares of Corning GLW down more than 3% in morning trades.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde samma val i förrgår.
Såhär tänkte jag.

Likvärdig hårdvara: LGG2 och Z1
Likvärdigt pris: LGG2 och Nexus5.
Kvalitetskänsla: 1) Z1. 2) Nexus5. 3) LGG2

Vill man ha bästa hårdvara och kvalitetskänsla: Z1, helt tveklöst.
Bästa kvalitetskänsla till budgetpris: Nexus5
Bästa hårdvara till budgetpris: LGG2

Jag körde på G2, men det var inte alls ett självklart val. Alla tre är fina, men jag tyckte att de 1500kr som skilde z1 och g2 inte var värt det bara för att få en telefon som var finare att se på. Nexus5 gick bort pga att den har nästan 30% mindre batteri än G2 och bara halva minnet trots samma pris. Den känns dock riktigt gedigen i handen.

Det enda tråkiga med G2 är att den är plastig på samma nivå som samsung galaxy S4, en telefon jag tidigare valt bort pga plastigheten. Dock var G2 betydligt attraktivare prissatt så jag kunde leva med det.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Z1 har ju en typisk iPhone design med fram- och baksida i glas. Den enda telefonen som är vattentät och en av få som kan ha minneskort. Sonys launcher är snabb också.
LG G2 avskydde jag. Seriöst, knappen på baksidan? Kräkreflex....
Nexus 5 - sjukt nice design imo. Jag gillade baksidan ockå. Bra flyt i OS men den saknade en app för sms. Den använder androids egna allt-i-allo meddande app vilket jag störde mig på.
Kolla även in HTC One, den är schysst den med. Skön design i alluminium och snabbt OS. Detta är telefonen med den mest reptåliga skärmen.

Samsungs telefoner är i min mening plastiga och sega som fan i deras launcher.

Du ska iofs inte hänga upp dig allt för mycket på utseendet i telefonens OS. Jag laddade ner en ny launcher till min S3 och den kändes rappare och det blev mycket snyggare.
Launcher kan du ladda ner i Playstore.

Fast nu var det ju iPhone 5S han funderade på och den har ingen baksida av glas, har inte haft sedan 4S

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Ja, det är mycket märkligt. Man kan ju tro att folk på forum som Sweclockers skall ha lite bättre koll men det påståendet återkommer ju gång på gång...

Det är väl ganska viktigt att se till vad personen i fråga är intresserad i.
Iphone har en liten skärm och låg upplösning (lättdrivet), LG G2 har en stor skärm och hög upplösning (tyngre att dra runt).

Permalänk
Medlem

Vad oväntat att det blev en fanboy tråd

Säger som någon annan vettig sa.
Vill du ha ios ja köp Iphone. Om flera bekanta har ios kan det vara trevlig med samma.

Android så har jag personligen ingen favorit.
Nexus 5 kör stock vilket är nice, men avskyr personligen knapparna, on/off sitter korkat som N4 och kameran är bleh.
G3 är nice mest för priset och att den har väldigt tunna bezels.
Z1 var inget jag tyckte om, stabil men för stor för min smak, bezelsen var för stora för min smak. Dock trevlig mobil om man står ut med storleken och bezeln.

Sen finns ju nokia med deras Lumia serie också om man vågar hoppa på WP tåget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Det är väl ganska viktigt att se till vad personen i fråga är intresserad i.
Iphone har en liten skärm och låg upplösning (lättdrivet), LG G2 har en stor skärm och hög upplösning (tyngre att dra runt).

Nu tror jag du missuppfattat något här.

Min kommentar har ingenting att göra med vad man skall välja för telefon utan rör bara det som reflux tar upp, det att folk gång på gång felaktigt påstår att iPhone skulle ligga långt efter vad gäller prestanda (sannolikt för att Apple använder en dualcore istället för quadcore som de flesta Androidmobiler har).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Fast nu var det ju iPhone 5S han funderade på och den har ingen baksida av glas, har inte haft sedan 4S

Nej, men Z1 har fram- och baksida i glas. Många förknippar fortfarande iPhone med glas och aluminium. Dom är inte direkt kända för att vara plastiga.
Det var där jag drog likheten. Att Z1 har iPhone-känsla.

Permalänk
Skrivet av smurfeNn:

Själv var jag en "ENDAST Android"-snubbe förut, men efter att jag skaffade 5s har jag ändrat mig helt. Snabbare, bättre batteritid och känns mer premium än någon Android.. :S

Samma här står inte ut med Android. Det känns gammalt och dåligt gjort mot iOS

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adillboy:

ser man i rå prestanda så blir väll 5s utklassad av de andra.

Inte nog med att ditt påstående är helt uppåt väggarna, men även ifall du skulle haft rätt så behövs "rå prestanda" i en mobil...eller?!

Skrivet av biorrith:

Nej, men Z1 har fram- och baksida i glas. Många förknippar fortfarande iPhone med glas och aluminium. Dom är inte direkt kända för att vara plastiga.
Det var där jag drog likheten. Att Z1 har iPhone-känsla.

Den ligger nog HTC One närmare än Z1, men förstår vad du menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Samma här står inte ut med Android. Det känns gammalt och dåligt gjort mot iOS

Op har ju haft både ios & android så han har nog en egen åsikt ang operativsystemen.

Permalänk
Medlem

Mobil

Permalänk

Glöm inte att skärmens uppdateringsfrekvens (Hz) är dubbelt på iPhone än vad Android telefonerna har dessutom!
Har för mig iPhone 4, 4s etc har 50 Hz på skärmen och S4 osv har 100+

Skulle aldrig vilja gå tillbaka till 100+

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Måste säga att KitKat med ART istället för dalvik gav android en rejäl knuff..
Min gamla S3 blev som en helt ny lur med omnirom 4.4.
Annars hade jag nog haft en G2 i handen nu.
(iphone köper jag aldrig igen o wp tilltalar mig inte alls heller)

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Jag gjorde samma val i förrgår.
Såhär tänkte jag.

Likvärdig hårdvara: LGG2 och Z1
Likvärdigt pris: LGG2 och Nexus5.
Kvalitetskänsla: 1) Z1. 2) Nexus5. 3) LGG2

Vill man ha bästa hårdvara och kvalitetskänsla: Z1, helt tveklöst.
Bästa kvalitetskänsla till budgetpris: Nexus5
Bästa hårdvara till budgetpris: LGG2

Jag körde på G2, men det var inte alls ett självklart val. Alla tre är fina, men jag tyckte att de 1500kr som skilde z1 och g2 inte var värt det bara för att få en telefon som var finare att se på. Nexus5 gick bort pga att den har nästan 30% mindre batteri än G2 och bara halva minnet trots samma pris. Den känns dock riktigt gedigen i handen.

Det enda tråkiga med G2 är att den är plastig på samma nivå som samsung galaxy S4, en telefon jag tidigare valt bort pga plastigheten. Dock var G2 betydligt attraktivare prissatt så jag kunde leva med det.

Det är samma hårdvara i Z1, G2 och N5....

G2 är plastig men känns ändå stabilt byggd och glappar inte, varje fall inte den jag har. Farsan har Z1, känns stabil även den men känns klumpigare enligt min subjektiva åsikt. N5 är mer för de som vill ha ett mer rent Android och snabba uppdateringar. Lite mer öppen lur om jag förstått det rätt.

Batteritiden i min G2 är hutlöst bra. Z1 är riktigt bra också på den punkten men G2:an är brutal.

Jag skall erkänna att jag hatar Apple och deras skit men kan ha förståelse att folk vill ha deras skitgrejer för att det är inne och ett hyfsat lätt OS om än låst.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Det är inte samma hårdvara. Nexus5 har betydligt sämre batteri, mindre skärm och lågupplöst kamera. Samma chip visst, men allt kring skiljer.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Efter mycket tänkande och kännande på smartphonesarna, så fick det bli en Sony Xperia Z1.

Man får ju en "test" period om man inte gillar luren.

Är dock relativt nöjd med den, känns som att den är byggt bra och har en snygg design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewonswe:

Efter mycket tänkande och kännande på smartphonesarna, så fick det bli en Sony Xperia Z1.

Man får ju en "test" period om man inte gillar luren.

Är dock relativt nöjd med den, känns som att den är byggt bra och har en snygg design.

Grattis till en bra lur!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewonswe:

Efter mycket tänkande och kännande på smartphonesarna, så fick det bli en Sony Xperia Z1.

Man får ju en "test" period om man inte gillar luren.

Är dock relativt nöjd med den, känns som att den är byggt bra och har en snygg design.

Nice, funderar på Z1S då jag tror Z1 kan vara för stor.
Funderar = har haft för mycket jobb inte tagit mig till affären för att titta på den ännu )

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mewonswe:

Efter mycket tänkande och kännande på smartphonesarna, så fick det bli en Sony Xperia Z1.

Man får ju en "test" period om man inte gillar luren.

Är dock relativt nöjd med den, känns som att den är byggt bra och har en snygg design.

Sweet, grattis.

Kunna plocka upp luren i regniga Sverige utan att oroas för fuktskador är en ny och fräsch känsla.

Aldrig en vattenkänslig telefon igen för min del... Utöver att den är kickass snabb och trevlig nalle.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Lite senare, nu när jag använt telefonen mer.

Bästa smartphonen jag ägt i mitt liv.

Dock känns det jävligt fel att testa om den är vattentät

Permalänk
Medlem

Var inne och frågade efter Z1S, det finns tydligen inget Europa datum ännu på den

Hittade detta via google.
"Sony is heavily anticipated to unveil the Xperia Z1 mini at CES during its January 6 press conference."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TroubleBaker:

Brukar du kolla facebook/media/annat rätt så ofta eller vill du ha bra tillgång till appar ska du välja iPhone.

Ja, nä kolla facebook och instagram går ju knappast att göra ofta på en Android. Bara en gång om dan.

Du får pris för dagens Kalle Anka-argument!

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag hade vågat mig på en Nokia om jag var du. Men av dina val så hade jag valt Sony Z1, är inte nöjd med min S4a så det blir inte mer Samsung för min del.

Permalänk
Medlem

z1

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Har ni kollat antennerna i den danska rapporten?

Permalänk

Synd att de inte testade några från motorola, de brukar kasta i riktigt bra elektronik i sina telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewonswe:

Lite senare, nu när jag använt telefonen mer.

Bästa smartphonen jag ägt i mitt liv.

Dock känns det jävligt fel att testa om den är vattentät

Du ska ju inte testa den som i ett testlabb, sänka den i ett badkar i 4 timmar. Du kan utan tvekan tjata i telefon i duschen, om du nu har behov av det eller när det spöregnar om du gillar att ha framme händerna då och inte använda ett handsfree.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Lite märkligt då jag upplever mottagningen som lite bättre på min s3 mot min s2.
3abb på båda.

Signalstyrkan i dbm skiljer inte mer än någon dbm ofta till S3ans fördel, men det är svårt att se någon skillnad på dbm/asu. Om man tänker sig ett snitt över en tid.