Permalänk
Avstängd

gnisslande från min razer ouroboros

hej jag köpte en razer ouroboros för drygt 2 veckor sedan och den var nu börtaj gnissla när man scrollar det gnisslar inte hela tiden men det gör mig nästan galen

när jag trycker åt sidan av "scrollern" så verkar det som den klickar tillbaka när man trycker tillbaka igen som att den går ur led varje gång jag trycker åt sidan

Permalänk
Medlem

Tror du vi kan reparera din mus åt dig här på forumet? Nej precis. Skicka tillbaka den om du har garantin kvar

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Tror du vi kan reparera din mus åt dig här på forumet? Nej precis. Skicka tillbaka den om du har garantin kvar

är den sönder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

är den sönder?

Det som du har skrivit innan låter som att det är sönder. Som sagt om du har garantin kvar är det bara att skicka tillbaka

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

är den sönder?

anser du att det är så mycket fel på den att det är värt att skapa en tråd här på sweclockers så borde den vara sönder, eller påväg att gå sönder.

Lämna tillbacka musen

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tonix:

anser du att det är så mycket fel på den att det är värt att skapa en tråd här på sweclockers så borde den vara sönder, eller påväg att gå sönder.

Lämna tillbacka musen

kul mer stress

tänkte att det var ett enkelt fel eftersom den gnisslar väldigt tyst och inte ofta det hände när man snurrar den fort så börjar den gnissla till slut

Permalänk
Medlem

Min Razer Deathadder 2013 gnisslade också för någon månad sen. Det varade kanske i några dagar. Gnisslade dock inte varje gång jag scrollade.
Nu var det längesen jag hörde något ljud.
Det är den enda erfarenhet jag har av gnisslande scrollar på Razer-möss, och utifrån det skulle jag rekommendera att avvakta några dagar (om det inte är snävt med garantitiden förstås).