Fundering på att hyra server

Permalänk
Avstängd

Fundering på att hyra server

Hej :).

Jag hade lite funderingar på att kanske hyra en liten server. Mest för det vore kul att kunna spela med det inställningar som man själv vill och det blir lite mer personligt.

Det jag oroar mig över är dock spelare, om man ens kan få in några. Jag ville ha en mindre server då jag är trött på stora conquest, skulle vara kul med lite mer tävlingsaction och inte bara mindless springande.

Är det någon som är intresserad av det här? Jag vet att Swec har 2 servrar men tycker dom är för stora.

Permalänk

Om du hyr en server så kommer du onekligen få spelare. Jag är väldigt intresserad av svenska småservrar då det är roligare att inte ha dålig ping

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreenSoap:

Om du hyr en server så kommer du onekligen få spelare. Jag är väldigt intresserad av svenska småservrar då det är roligare att inte ha dålig ping

Tyckte det kunde vara kul med liten conquest/domination!

Frågan är dock hur många spelare man ska testa på?

Permalänk
Medlem

just nu är typ 8/10 svenska bf4 servrar helt tomma så jag förstår inte hur du skulle få spelare som någon här ovan tror?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flq:

just nu är typ 8/10 svenska bf4 servrar helt tomma så jag förstår inte hur du skulle få spelare som någon här ovan tror?

Hm ja, det är synd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Hej :).

Jag hade lite funderingar på att kanske hyra en liten server. Mest för det vore kul att kunna spela med det inställningar som man själv vill och det blir lite mer personligt.

Det jag oroar mig över är dock spelare, om man ens kan få in några. Jag ville ha en mindre server då jag är trött på stora conquest, skulle vara kul med lite mer tävlingsaction och inte bara mindless springande.

Är det någon som är intresserad av det här? Jag vet att Swec har 2 servrar men tycker dom är för stora.

32 spelare skare va!

Men att få spelare bör ju vara möjligt. Anledningen till att de flesta ej har spelare är ju för att dem inte marknadsför sina servers!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk

Det är inte riktigt så enkelt som man kan tro att få in folk. Vår klan har haft en server sen 2 dagar efter att BF4 släpptes och det varierar väldigt mycket hur många som är på den. Den kan stå tom i flera dagar (bortsett från att vi i klanen går in och kör ett gäng och hoppas att folk som dyka upp - vilket de gör ibland...). Standardinställd på Domination och på ESL-kartorna, 400 eller 450 tickets.

Att ha en egen server är roligt, och det är skönt att kunna ställa in lite själv. Men det krävs också lite jobb, och som sagt - det är ganska svårt att få in folk.

Dock ska sägas att det är ganska billigt; ungefär 7,25 kr/slot/månad.