Permalänk
Medlem

Go men vill gärna veta hur man ersätter standardföretagen mot DHL osv

Permalänk
Skrivet av ludvigm:

Go men vill gärna veta hur man ersätter standardföretagen mot DHL osv

Sorry, behåller dem som privat.

Behöver nog inte göra en guide för det finns en massa på youtube redan :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warstrikerr:

Sorry, behåller dem som privat.

Behöver nog inte göra en guide för det finns en massa på youtube redan :).

Varför privat för?

Permalänk

Dagens last

Permalänk
Skrivet av ludvigm:

Go men vill gärna veta hur man ersätter standardföretagen mot DHL osv

Man använder en mod som innehåller de företag du vill ha. Beskrivning för det får du på youtube.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Neheeep tillbaka till Helsingborg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Snabbguide.

1. Skapa och ladda ner def arkivet: http://www.promods.net/download.php
2. Ladda ner del 1 och 2 av modden, http://www.promods.net/viewtopic.php?f=15&t=797 (postar inte länkarna för det vill inte skaparna av någon dum anledning...)
3. Packa upp filerna och lägg dem i mappen "mod" som du hittar i Dokument - > Euro Truck Simulator 2 -> mod.
4. Starta spelet och när du kommer till profilskärmen klicka på edit/redigera. I högerspalten kryssar du i vilka moddar du vill använda.
5. Klicka på apply/tillämpa.
6. Spela!

Edit: I am a idiot.

Är det någon som har ett tips för mods till nya FH? Axelinställningar, lampor osv.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Jag lyckades fixa lite trailers nu, men känns ju overkligt när man parkerar DHL-trailers hos Schenker och IKEA hos DHL osv, hur löser man det?

Här kommer en fin vy när jag lämnar Malmö.

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Älskar mappen "GammaltTrams" Har också en, men den heter "SHIT" för att vara fyndig

Känns som att modmappen inte är komplett utan en egen skräpmapp xD

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Nya Volvon

Permalänk
Medlem

Nu har jag försökt i två dagar att få ihop spelet så verklighetsbaserat som möjligt. Men det går inte. Jag laddar nog ner fel skins och trailers. Finns noll logik i att transportera volvotruckar från IKEA till Volvo, buggigt värre. När jag ska köra för DHL så får jag bara extrasläpet, och den ska ju inte kopplas på lastbilen. Blir galen. Får inte ihop det.

Permalänk

"V8AN" T.Hedberg Trp

Permalänk
Medlem

Någon som vet var jag får tag på skandinavisk valuta mod?
Orkar inte med Euro längre.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Skulle vara evigt tacksam om någon vill länka till de skins, trailers, företagsterminaler, bensinstationer osv som ni använder. Jag får inte ihop det själv med det jag laddat ner. Plz help

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludvigm:

Skulle vara evigt tacksam om någon vill länka till de skins, trailers, företagsterminaler, bensinstationer osv som ni använder. Jag får inte ihop det själv med det jag laddat ner. Plz help

Det går inte, det är random last från random företag.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Det går inte, det är random last från random företag.

Ah ok tack. Men hur fixar man så att man kan köra tandemsläp?

Permalänk
Medlem

Det här spelet var ytterst beroendeframkallande, men nu börjar tröttna lite grann, dock f*n vad kul det skulle vara om man kunde köra multiplayer, t.e.x. 32 spelare eller mer kämpar om att tjäna mest pengar under en viss tidsperiod, och man försöker stjäla de bäst betalda jobben.

Nyfiken också på tandem släp, har laddat ner trailers and cargo pack v.2.1.1 (eller vad ned nu hette), men vet inte om de innehåller några sådana släp. Dessutom måste man ju ha en speciell lastbil för detta (vet inte vad det kallas för).

Vilka moddar rekommenderar ni i övrigt för att höja upplevelsen? Det finns ju en uppsjö av moddar, svårt att inte välja för mycket...

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Skrivet av ludvigm:

Ah ok tack. Men hur fixar man så att man kan köra tandemsläp?

Skrivet av Arghuleh:

Det här spelet var ytterst beroendeframkallande, men nu börjar tröttna lite grann, dock f*n vad kul det skulle vara om man kunde köra multiplayer, t.e.x. 32 spelare eller mer kämpar om att tjäna mest pengar under en viss tidsperiod, och man försöker stjäla de bäst betalda jobben.

Nyfiken också på tandem släp, har laddat ner trailers and cargo pack v.2.1.1 (eller vad ned nu hette), men vet inte om de innehåller några sådana släp. Dessutom måste man ju ha en speciell lastbil för detta (vet inte vad det kallas för).

Vilka moddar rekommenderar ni i övrigt för att höja upplevelsen? Det finns ju en uppsjö av moddar, svårt att inte välja för mycket...

Följ instruktionerna i beskrivningen. Roligare skins finns på samma sida om ni söker på tandem där. Tandem släp och lastbilar för alla märken i ett paket:
http://ets2.lt/en/bdf-tandem-truck-pack/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Någon som vet var jag får tag på skandinavisk valuta mod?
Orkar inte med Euro längre.

http://www.promods.net/viewtopic.php?f=15&t=130&sid=2e6f4ac0b...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Följ instruktionerna i beskrivningen. Roligare skins finns på samma sida om ni söker på tandem där. Tandem släp och lastbilar för alla märken i ett paket:
http://ets2.lt/en/bdf-tandem-truck-pack/

Tack. Men måste man starta om "karriären" varje gång man lägger till en mod? Och nu när jag laddade ner den där moden så står det "world of trucks" på nästan alla trailers...

Permalänk
Medlem

T500 <3
btw ingen som vet av några fina skins? har svårt att hitta...

Permalänk
Skrivet av ludvigm:

Tack. Men måste man starta om "karriären" varje gång man lägger till en mod? Och nu när jag laddade ner den där moden så står det "world of trucks" på nästan alla trailers...

Nej de allra flesta modar behöver du inte starta om på nytt med. Det skulle vara om du laddar ner en helt ny karta som ersätter den vanliga helt och hållet, då måste du (så vitt jag vet) starta från början. Mindre kartmodar som bara lägger till lite nytt går bra ändå. Med lastbilar och delar ska det inte behövas heller.

Ja det är bara ett skin som ingår i själva tandem moden, det med world of trucks alltså. Som jag skrev så finns det andra skins till den på samma sida. Titta här efter skins som står att det är för tandem och det märke du kör med:
http://ets2.lt/en/category/combo-skin-packs/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Nej de allra flesta modar behöver du inte starta om på nytt med. Det skulle vara om du laddar ner en helt ny karta som ersätter den vanliga helt och hållet, då måste du (så vitt jag vet) starta från början. Mindre kartmodar som bara lägger till lite nytt går bra ändå. Med lastbilar och delar ska det inte behövas heller.

Ja det är bara ett skin som ingår i själva tandem moden, det med world of trucks alltså. Som jag skrev så finns det andra skins till den på samma sida. Titta här efter skins som står att det är för tandem:
http://ets2.lt/en/category/skins/
http://ets2.lt/en/category/combo-skin-packs/

Tack! Men var lite otydlig, hade flera skins innan men när jag ladda ned world of trucks så ersattes typ alla dem av just world of trucks

Permalänk
Skrivet av ludvigm:

Tack! Men var lite otydlig, hade flera skins innan men när jag ladda ned world of trucks så ersattes typ alla dem av just world of trucks

Vilken typ av skins? För den vanliga streamlinen eller?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket.
Jag hade letat sönder mig själv och gav upp tillslut.
Äntligen Svensk valuta igen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat så jag kan köra tandemsläp... Men hur fixar jag så att lastbilen får den extra påbyggnaden så det inte är så tomt mellan lastbil och tandemsläpet? Skåpet saknas på lastbilen, så att säga. Funkar vissa skåp till bara specifika lastbilsmodeller eller?

Permalänk
Skrivet av ludvigm:

Nu har jag fixat så jag kan köra tandemsläp... Men hur fixar jag så att lastbilen får den extra påbyggnaden så det inte är så tomt mellan lastbil och tandemsläpet? Skåpet saknas på lastbilen, så att säga. Funkar vissa skåp till bara specifika lastbilsmodeller eller?

Om du hade läst beskrivningen så... "Select Chassis 8×4 Tandem and select the dot just behind cabin to add the Coolerbox."

Permalänk
Medlem
Skrivet av (P)Resident Emil:

Om du hade läst beskrivningen så... "Select Chassis 8×4 Tandem and select the dot just behind cabin to add the Coolerbox."

Thanks. Men hade svårt att hitta när jag hade fel vinkel från sidan

Permalänk

mods

Hej
Jag undrar om det är någon som kan tipsa om lite bra mods som passar till promods, gärna för scania eller volvo.

Permalänk

Gubbarna njuter av vinden och solen x)

Skrivet av KriffKraff:

Hej
Jag undrar om det är någon som kan tipsa om lite bra mods som passar till promods, gärna för scania eller volvo.

Inte för tillfället. Däremot installerade jag idag en mod som heter Improved Weather 1.3 . Den kan jag rekommendera Har inte hunnit köra så mycket med den än men det första jag märkt är den ger en mycket trevligare sun-glare/rays. Lite starkare tror jag. Kolla länken för mer beskrivning.

http://ets2.lt/en/improved-weather-v-1-3/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM