Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Du kan nog plocka ur yttligare 100 kh/s ur den där. min 780 går mellan 460 och 500kh/s

Tåls att fundera på. Minade lite Aliens för skojs skull och redan där så har svårigheten gått upp, och mina Doge för säg 0.0055BTC(avg 400/khash) om dagen känns inte värt.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Boozfob:

Kan det inte vara så att drivrutierna crashade, och gjorde så programmet crashade?
Ifall drivrutinerna har crashat så testa starta om datorn och starta low usage först och kolla KH/s

Tack för förslaget! Jag provade det men det blev ingen skillnad.

När jag hade satt i korten avinstallerade jag all AMD-mjukvara (hade 6870 innan) med Catalyst Install Manager. Sedan rensade jag med Driver Sweeper innan jag installerade Catalyst 13.12 för HD 7850.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Han skrev nu inte en månad sen.

Uhmmm har du inte sett att DOGEs toppade igen i förrgår upp till 255? och går du tillbaka till den 21 januari så låg den på 280...

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Jo, jag vet men det gäller ju generellt. Jag undrade mer hur det ser ut med utbetalningarna på tex dogepool eller någon annan stor pool. Som jag förstått det så får man ju ungefär lika mycket oavsett pool men skillnaden mellan stora och små är att man får många små utbetalningar på stora pooler och färre men större på små pooler. En nackdel jag upplevt med en liten pool är dock att missar man en utbetalning pga orphaned block så kan man missa en ganska stor del av den dagens mining. Jag gillar dock shibepool och den har funkat klockrent i övrigt.

Jag har en WU på runt 1500 och får ut ca 10-12k Doge per dag på dogehouse. Poolen ökat enormt på senaste och de har en pool rate på 22 GH/s så jag får många små utbetalningar hela tiden. Rekommenderar dock poolen då den har haft 0 downtime sen jag började minea i början av januari.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OskarW90:

Uhmmm har du inte sett att DOGEs toppade igen i förrgår upp till 255? och går du tillbaka till den 21 januari så låg den på 280...

Nej, det gjorde den inte. Jag sålde mina precis vid toppen den 21:e, och det var 254 inte 280.

Jag hade säkert 4-5 exchanges + sidan nedan för att hålla koll på valutan den dagen.

http://doge.yottabyte.nu/

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nej, det gjorde den inte. Jag sålde mina precis vid toppen den 21:e, och det var 254 inte 280.

Jag hade säkert 4-5 exchanges + sidan nedan för att hålla koll på valutan den dagen.

någongång mellan 06.00 och 07.00 så toppade den under ungefär 5 minuter 280 på cryptsy. under den tiden omsattes 900 000 000 Doges och högsta sålda låg på 280.

jag fick iväg strax över 100.000 för 276

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

någongång mellan 06.00 och 07.00 så toppade den under ungefär 5 minuter 280 på cryptsy. under den tiden omsattes 900 000 000 Doges och högsta sålda låg på 280.

Detta stämmer. Som högst på cryptsy låg den på 280, på bter kom den upp till ~298 som högst, det var då det vände.

Min sida avrundar priset i femminuters perioder om man ser på 24h-grafen, så high och low stämmer inte till 100%. Det är åtgärdat i den uppkommande versionen av sidan, som är mycket mer exakt.

Visa signatur

Driver sajten Komponentkoll. PMa mig gärna om du har feedback!

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Skrivet av OskarW90:

Hur gör ni för att elita sönder och sälja när den är på en topp? Mina försök att göra så med Bitcoin resulterade i att jag i år har gått från 1,3 till 0,2 BTC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Hur gör ni för att elita sönder och sälja när den är på en topp? Mina försök att göra så med Bitcoin resulterade i att jag i år har gått från 1,3 till 0,2 BTC.

Du har paniksålt troligtvis. Man köper på nedgång och säljer på uppgång. Sälj aldrig för att den dippar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Kan det inte vara så att drivrutierna crashade, och gjorde så programmet crashade?
Ifall drivrutinerna har crashat så testa starta om datorn och starta low usage först och kolla KH/s

Nu provade jag att bara sätta intensity och worksize och låta cgminer räkna ut resten själv, och nu fungerar det! Men jag vill sänka spänningen för att korten ska låta mindre. (Den visuellt biffiga kylarens yttre kåpa döljer den i verkligheten patetiskt lilla kylflänsen, vilket jag märkte när jag öppnade kartongen.) Det går dock inte i MSI Afterburner och när jag försöker med Trixx struntar den bara i mina ändringar.

Hur kan man lösa det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Nu provade jag att bara sätta intensity och worksize och låta cgminer räkna ut resten själv, och nu fungerar det! Men jag vill sänka spänningen för att korten ska låta mindre. (Den visuellt biffiga kylarens yttre kåpa döljer den i verkligheten patetiskt lilla kylflänsen, vilket jag märkte när jag öppnade kartongen.) Det går dock inte i MSI Afterburner och när jag försöker med Trixx struntar den bara i mina ändringar.

Hur kan man lösa det?

Tror du måste låsa upp bios för att önska spänningen på de korten

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Hur kan man lösa det?

De verkar vara låsta till sin spänning (har samma modell)

Vad blir det för hashrate när du låter cgminer räkna ut åt dig? Själv har jag bytt till sgminer 4.0.0, en fork av cgminer med fixar så att det inte krashar när man har r9 290. Nån liten optimering verkar ha slunkit med för jag får lite högre hashrate än med cgminer

Permalänk
Skrivet av runeman:

De verkar vara låsta till sin spänning (har samma modell)

Vad blir det för hashrate när du låter cgminer räkna ut åt dig? Själv har jag bytt till sgminer 4.0.0, en fork av cgminer med fixar så att det inte krashar när man har r9 290. Nån liten optimering verkar ha slunkit med för jag får lite högre hashrate än med cgminer

Med thread concurrency 8192, intensity 17 och worksize 256 gör de 305 kH/s vardera, så totalt 610 kH/s.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag köpte igår två XFX HD 7850. Men jag lyckas inte minea med dem. När jag klickar på Start i GUIMiner tar det några sekunder, sedan får jag cgminer.exe has stopped working. Detta med preseten 7850 (high usage). Väljer jag 7850 (low usage) fungerar det, men då får jag bara runt 20 kH/s.

Phenom II X4 940 @ 3,3 GHz
Gigabyte GA-MA790X-UD4
Corsair XMS2 Vengeance 2x2GB 800MHz
Windows 7 x64
Catalyst 13.12

Om jag kör BAT-filen manuellt blir det så här:

7850 (low usage)

cgminer.exe --scrypt -u Hur.Doge2 -p x -o stratum+tcp://stratum2.dogehouse.org:8080 --gpu-platform 0 -d 0 -w 256 -v 1 -I 13 -g 2 -l 1 --thread-concurrency 8192

http://i.imgur.com/KJIHGqA.png

7850 (high usage)

cgminer.exe --scrypt -u Hur.Doge2 -p x -o stratum+tcp://stratum2.dogehouse.org:8080 --gpu-platform 0 -d 0 -w 256 -v 1 -I 20 -g 1 -l 1 --thread-concurrency 12404

http://i.imgur.com/qSThDLC.png

Jag är inte intresserad av att sitta och tweaka inställningar för att maximera min hashrate, jag vill bara få igång miningen. Skulle bli jättetacksam om någon kan hjälpa mig lösa det.

Det står ju i felmeddelandet? Sänk threadconcurrency. 8192 borde fungera

Permalänk

Såg precis att difficultyn börjar sjuka, iallafall är det vad som står under "Est Next Difficulty" på Dogehouse hemsida, och blev bara lite nyfiken på anledningen?
Sen undrar jag om difficultyn har någon direkt inverkan på själva växelkursen?

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk

Visste inte att yottabyte var här på forumet och var svensk Nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Såg precis att difficultyn börjar sjuka, iallafall är det vad som står under "Est Next Difficulty" på Dogehouse hemsida, och blev bara lite nyfiken på anledningen?

Difficulty Beror ju på hur många som minar den valutan, eller snarare hur snabbt den minas. så när Difficulty går upp så går rewards ner för att matcha hur många coins som ges ut.

Difficulty behöver inte påverka växelkursen, men växelkursen påverkar difficultyn.

När efterfrågan av ett mynt blir större så går växelkursen upp (för det är alltid samma mängd mynt som kommer ut, tack vare difficulty). när mynten blir mer värda så börjar folk byta över till valutan för att tjäna pengar.

Nu när folk byter över till det myntet du minar så går difficultyn upp, för att bibehålla samma flöde på mynt som når ut.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av metalkiller78:

Det måste varit väldigt tillfälligt, nu är den ju högre än den någonsin varit (1788) tycker diff hoppar otroligt mycket.

Visa signatur

//Totte

Permalänk

Vad tusan har hänt med difficultyn? 1771??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strongman:

Vad tusan har hänt med difficultyn? 1771??

Verkar som om ett botnet (50 GH/s) attackerade Dogecoin precis innnan block diff re-target.

Difficultyn beräknas gå ner till 1200 om 3-5 min.

Permalänk
Skrivet av SimpaK:

Verkar som om ett botnet (50 GH/s) attackerade Dogecoin precis innnan block diff re-target.

Difficultyn beräknas gå ner till 1200 om 3-5 min.

Tack för informationen! Blev väldigt förvånad när den hoppade till 1700+.

Permalänk
Medlem

Hur tycker ni det skulle vara om Sweclockers inkluderade en dogetipbot på nästa version av sidan? Skulle nog vara bättre än gilla-knappen.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Nästa svårighet 2900 wth det pendlar ju något sjukt!

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Hur tycker ni det skulle vara om Sweclockers inkluderade en dogetipbot på nästa version av sidan? Skulle nog vara bättre än gilla-knappen.

Jag gissar att de tycker Dogecoin är för oseriöst för att de ska vilja ha det inbyggt i forumet.

Försöker faktiskt själv bygga en tipbot för forumet, men vet inte helt och hållet hur det kan göras. Om någon vill samarbeta vore det väldigt trevligt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Föreslå att vi skapar Swecoin (SWEC) istället. Egen kryptovaluta och egna pooler och egen exchange samt godtaget betalningsmedel i hela Sverige.
Svenska banker får hålla med säkerhet, backups, konton och servrarna.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Föreslå att vi skapar Swecoin (SWEC) istället. Egen kryptovaluta och egna pooler och egen exchange samt godtaget betalningsmedel i hela Sverige.
Svenska banker får hålla med säkerhet, backups, konton och servrarna.

Har ju kommit någon som kallas e-krona.

https://cryptocointalk.com/topic/3132-ekrona-krn-information/

Hade jag haft en till rigg så hade jag kanske provat på den lite men nu har jag bara en och den är dedikerad till doge.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Vill köpa doges, Någon som kan tipsa vars man ska surfa in då?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jays_swe:

Jag använder:

https://www.cryptsy.com/

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jays_swe:

Cryptsy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Jag gråter blod över svårighetsgraden.... Börjar bli meningslöst för oss utan riktiga riggar.

Det är nästan lika meningslöst per krona spenderad för de med större riggar också.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!