Permalänk
Medlem

Nytt chassi, några tips?

Tjena!

Jag hade tänkt att köpa ett nytt tower chassi, som jag kan föra över mina delar i. Detta beror på att jag är ganska trött på min "Zalman Z11". Jag har kollat runt lite och "Corsair Vengeance C70" ser väldigt lovande ut.

[Länk] http://www.inet.se/produkt/6911362/corsair-vengeance-c70-gunm...

Prislappen ska ligga på max 1000 kronor.

Några förslag?

Är tacksam för svar!
//Pontus

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Avstängd

Insidan på det ser ju bra ut är ju nog lätt och få allt snyggt.Men utsidan gillar jag inte alls(Nästan snudd på fult)Men smaken är olika. Köp det om du gillar det.Jag hade lagtpå 450 kr till och köpt ett corsair obsidian 750 D.Men det tycker kanske du är fult

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Insidan på det ser ju bra ut är ju nog lätt och få allt snyggt.Men utsidan gillar jag inte alls(Nästan snudd på fult)Men smaken är olika. Köp det om du gillar det.Jag hade lagtpå 450 kr till och köpt ett corsair obsidian 750 D.Men det tycker kanske du är fult

Hmm... Okej, ska tänka lite. Tack!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Corsair 750D
Fractal Design R4 (window eller utan)
Dessa två chassin är MYCKET bra och kvalikativa val, bra att bygga i, och ser väldigt bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyiriel:

Corsair 750D
Fractal Design R4 (window eller utan)
Dessa två chassin är MYCKET bra och kvalikativa val, bra att bygga i, och ser väldigt bra ut.

Tack för tipsen!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Tycker du borde satsa på ett fractal chassi, mycket trevliga att ha och göra med. Rätt diskreta, och finns ett antal du kan välja på. Ligger runt tusingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Intellektuell och filosofisk

Permalänk
Medlem

Hmm... Okej, jag känner inte riktigt för "define r4" och "corsair 750D" är allt för dyr. Och jag kan faktsikt hålla med om att "C70" ser ganska förjävlig ut.

Har ni några andra förslag på bra chassin?

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Avstängd

Ett Antec p280 är mycket prisvärt och perfekt och dra kablar i kostar under 1000 kr

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6911430/corsair-carbide-330r

det där chassit var grymt snyggt, skulle nästan kunna tänka mig att överge mitt Fractal Design Define R4 nu, haha!
Nej men om jag skulle välja så var det ett mycket snyggt chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

http://www.inet.se/produkt/6911430/corsair-carbide-330r

det där chassit var grymt snyggt, skulle nästan kunna tänka mig att överge mitt Fractal Design Define R4 nu, haha!
Nej men om jag skulle välja så var det ett mycket snyggt chassi

Haha typ samna här , men r4 är så nice . Svårt att överge r4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Okej, gryma förslag. Men jag vill nog inte ha ett chassi som är alltför stilrent. Jag vill ju kunna "visa upp" det lite också.

Något chassi som har bra kvalité men ändå har lite "attityd"?

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Okej, gryma förslag. Men jag vill nog inte ha ett chassi som är alltför stilrent. Jag vill ju kunna "visa upp" det lite också.

Något chassi som har bra kvalité men ändå har lite "attityd"?

http://www.inet.se/produkt/6911797/nzxt-h440w-silent-ultra-sv...

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Hmm, nu när jag tänker efter så siktar jag nog på ett billigare chassi.

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Hmm, nu när jag tänker efter så siktar jag nog på ett billigare chassi.

Kanske Corsair Carbide 200R Svart eller Corsair Carbide 300R Svart ?? fast du kanske vill ha mer bling bling

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViizzlY:

Kanske Corsair Carbide 200R Svart eller Corsair Carbide 300R Svart ?? fast du kanske vill ha mer bling bling

Corsair Carbide 300R ser ganska snygg ut faktiskt.

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen Corsair's chassin, som till exempel "Carbine 330R" eller "Vengeance C70".

Någon som har erfarenhet av dessa chassin?

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.