Köpa nytt glas på Ebay till Nokia Lumia 920 behöver hjälp

Permalänk
Medlem

Köpa nytt glas på Ebay till Nokia Lumia 920 behöver hjälp

Hej

Nu är det så att glaset på min Lumia 920 har spruckit tänkte laga det själv men är lite lost vad exakt jag behöver och det brukar finnas väldigt kunniga personer här så bättre att fråga än att köpa fel.. Har kollat på detta glaset som verkar vara bra pris är det allt som behövs? http://www.ebay.com/itm/FREE-SHIP-for-Nokia-Lumia-920-Origina...

Hur min Lumia 920 ser ut

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ingen som kan ens nämna om det är rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosby:

Ingen som kan ens nämna om det är rätt?

Varför skulle det inte vara rätt? Det står ju att det är för Lumia 920. Finns tutorials på youtube om hur man byter skärm. Hade tänkt göra det själv jag med eftersom att laga skärmen kostar ju lika mycket som mobilen... Men det såg alldeles för avancerat ut

Permalänk
Medlem

Ok, det är inte den du skall ha. Om du väljer den så måste du separera glaset och skärmen men en hårtork eller annan värmekälla.
Du vill nog ha en sån HÄR istället.

Sen kan du följa den HÄR giuden.

Jag har bytt en skärm på en L920 och den blev precis som ny.

Fråga gärna om det är något mer du undrar.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30