Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Bästa datormus för allroundanvändning?

Har tidigare haft en Logitech T620, som är en trådlös datormus och har fungerat bra, tills den och Windows inte kom överens längre och orsakade slumpmässiga omstarter (fråga mig inte hur). Sedan blev det en billig ej trådlös optisk Asus-mus som följer med deras datorer vid köp, och jag upplever den som betydligt exaktare än Logitech-musen.
Men Asus-musen är inte bekväm och skrollhjulet är segt, och därför frågar jag er vad jag ska köpa för datormus!

Jag är högerhänt, och vill ha en bekväm mus som känns exakt och responsiv, som fungerar bra vid mycket dokumentskrivande (dvs. skrolla i långa dokument och pdf'er) men även vid fotoredigering och illustrationer (därför exakt och responsiv).

Är det lönt att satsa på en Logitech igen, och ta en Logitech Performance Mouse MX? Eller finns det bättre alternativ?

Logitech Performance Mouse MX: http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/moss/tradlos...

Tack på förhand!

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk

Ingen som har förslag eller idéer? Eller ska jag istället satsa på en trådad gamermus?

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk

Köp vad som helst som är skönt för dig.

Permalänk

Logitech G400S lätt. Har haft min MX518 sen 2005, aldrig klagat.

Permalänk
Skrivet av Nirvasher:

Har tidigare haft en Logitech T620, som är en trådlös datormus och har fungerat bra, tills den och Windows inte kom överens längre och orsakade slumpmässiga omstarter (fråga mig inte hur). Sedan blev det en billig ej trådlös optisk Asus-mus som följer med deras datorer vid köp, och jag upplever den som betydligt exaktare än Logitech-musen.
Men Asus-musen är inte bekväm och skrollhjulet är segt, och därför frågar jag er vad jag ska köpa för datormus!

Jag är högerhänt, och vill ha en bekväm mus som känns exakt och responsiv, som fungerar bra vid mycket dokumentskrivande (dvs. skrolla i långa dokument och pdf'er) men även vid fotoredigering och illustrationer (därför exakt och responsiv).

Är det lönt att satsa på en Logitech igen, och ta en Logitech Performance Mouse MX? Eller finns det bättre alternativ?

Logitech Performance Mouse MX: http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/moss/tradlos...

Tack på förhand!

Har en som har erfarenhet av trådlöst och han har haft flera som helt plötsligt får värsta input lagget, efter något år av flitigt användande. Lyckas övertala han till att köra trådat i stället

Den ser ut som en modell som jag köpt och provat (dock trådat), den har inget klick på skrollen häller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

steelseries rival har fått bra betyg.

Permalänk
Medlem

Tycker själv att min Razer DeathAdder som snart fyller 8 (åtta) år (!) är helt underbar. Aldrig haft några fel på den alls. Alla knappar osv funkar som ska.
Kör med "palm grip" (heter det så?) och tycker den ligger skönt som attan fortfarande.
Har inte provat så många andra möss så kan inte utala mig om någon annan
Har dock en trådlös MS mus till media datorn, bara två knappar (höger och vänster klick) och ett scroll hjul utan klick. Liten och obekväm.

Permalänk
Skrivet av Nirvasher:

Har tidigare haft en Logitech T620, som är en trådlös datormus och har fungerat bra, tills den och Windows inte kom överens längre och orsakade slumpmässiga omstarter (fråga mig inte hur). Sedan blev det en billig ej trådlös optisk Asus-mus som följer med deras datorer vid köp, och jag upplever den som betydligt exaktare än Logitech-musen.
Men Asus-musen är inte bekväm och skrollhjulet är segt, och därför frågar jag er vad jag ska köpa för datormus!

Jag är högerhänt, och vill ha en bekväm mus som känns exakt och responsiv, som fungerar bra vid mycket dokumentskrivande (dvs. skrolla i långa dokument och pdf'er) men även vid fotoredigering och illustrationer (därför exakt och responsiv).

Är det lönt att satsa på en Logitech igen, och ta en Logitech Performance Mouse MX? Eller finns det bättre alternativ?

Logitech Performance Mouse MX: http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/moss/tradlos...

Tack på förhand!

Den du nämnde eller g500s, då dessa kan scrolla som ingen annan kan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Deathadder är en riktigt skön mus.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT