Låter spännande - berätta mer för en nyfiken.

Permalänk
Medlem

Låter spännande - berätta mer för en nyfiken.

Ja, berätta mer ni som kör mining själv snubblade jag in på detta ämne igår.

Vad är upplägget för att dra in lite extra stålar i månaden (minst 1000:- och uppåt).

* Rekommenderad CPU Intel/AMD och antal grafikkort. ATI/Nvidia
* Kylning och låda
* Programvaror OS m.fl
* Bästa "mining sidorna"
* Risker? Kopplar man sitt bankkonto mot ett "mining-konto"?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

cpu vill du ha så billig så möjligt finns amd sempron 145 för ca 350 kr?
GPU är det endast AMD som gäller. du får ut mycket högre hashrate på amd kort.
antingen windows 7 eller 8.1, sen finns det ett par linux versioner som är skapade bara för att mina. bland annat bamt, smos, ubuntu finns också en del som minar på.
angående miningsidorna så är smaken som baken. mina de altcoinet du tycker verkar mest lovande. googla på litecoin miningpool, så får du upp massa förslag
risker, finns altlid en risk när man satsar pengar. se det som en hobby. det tar ca 3-6 månader att få ihop det man spenderat på hårdvara om man har gratis el. 1st 280x kort ger ca 600-900 kr i månaden beroende på hur valutan svänger.
om du vill ha ut dina pengar i sek. så måste du ange ditt bankkonto någonstans, så är det med alla sidor. man kan annars köpa en del saker med bitcoin.

har en guide för nybörjare som mer går inpå hur man väl gör när man har en amd gpu. men du kan säkert lära dig något där.
http://www.sweclockers.com/forum/130-kryptovalutor/1277428-ny...

Permalänk
Medlem

Tänk till flera gånger innan du ger dig in på det här. Jag säger inte att du inte ska göra det, men risken att du aldrig får tillbaka dina pengar är stor.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum