20 crashes på 2 timmar spel. Inga fel meddelelsen, inga pc crash. Spelet bara dör!

Permalänk

20 crashes på 2 timmar spel. Inga fel meddelelsen, inga pc crash. Spelet bara dör!

Haj!

Nu vill jag bara spränga EA's HQ.

Någon som har tips? med tanke spelet bara dör ingame konstant. Eller efter server change.
Helt otroligt asså.... Inga andra spel har jag strul med.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawidowski:

Haj!

Nu vill jag bara spränga EA's HQ.

Någon som har tips? med tanke spelet bara dör ingame konstant. Eller efter server change.
Helt otroligt asså.... Inga andra spel har jag strul med.

Inget meddelande i battlelog?
På vilket sätt kraschar det?

Sätter du dig i en stridsvagn när du kraschar?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Skrivet av Florrpan:

Inget meddelande i battlelog?
På vilket sätt kraschar det?

Sätter du dig i en stridsvagn när du kraschar?

Spelet bara stannar, windows får upp en text står battlefield har slutat fungera. Med en stäng knapp annars bara stänger rutan av spelet ner och inget mer
Inget i battle loggen eller windows fel, inga reboots, inga crashes.. absolut noll. Spelar endast TDM/Domination/Squad TDM och sitter aldrig i tanks

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawidowski:

Spelet bara stannar, windows får upp en text står battlefield har slutat fungera. Med en stäng knapp annars bara stänger rutan av spelet ner och inget mer
Inget i battle loggen eller windows fel, inga reboots, inga crashes.. absolut noll. Spelar endast TDM/Domination/Squad TDM och sitter aldrig i tanks

Något brukar ju trigga en sådan avstängning.
Senaste patchen gjorde t.ex att spelet stänger av när man hoppar in som gunner i en stridsvagn. Kan ju tänkas att något annat vapen eller liknande triggar samma krasch i TDM.
Kör du aldrig gunner i en av bilarna då?

Försök att hitta en mönster, vad gjorde du när det kraschade?
Kan ju vara någon som någon annan gjorde... svårt att veta då.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

uppdatera punkbuster manuellt

Permalänk
Skrivet av Florrpan:

Något brukar ju trigga en sådan avstängning.
Senaste patchen gjorde t.ex att spelet stänger av när man hoppar in som gunner i en stridsvagn. Kan ju tänkas att något annat vapen eller liknande triggar samma krasch i TDM.
Kör du aldrig gunner i en av bilarna då?

Försök att hitta en mönster, vad gjorde du när det kraschade?
Kan ju vara någon som någon annan gjorde... svårt att veta då.

90% av alla games är det TDM jag spelar

Aldrig gunner, aldrig tanks osv. Ibland kan jag kolla score, ibland springer jag, ibland skjuter man och det händer -.-

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

uppdatera punkbuster manuellt

Så bara download punkbuster, och uppdatera?

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Geeks Gaming

1. Reparera din installation. I origin högerklicka på BF4 och ta reparera.

2. Installera om DirectX. I din C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\__Installer\directx\redist
Kopiera och lägg alla .cab filer i en annan map. Sedan installera DXSETUP.exe som ligger i filen.

3. Uppdatera punkbuster. Antingen med PB setup http://www.evenbalance.com/?page=pbsetup.php
eller manuellt http://www.punkbuster.com/index.php?page=support-bf4.php

4. Stäng av bakgrundsprogram som har overlays som kan störa ut spelet. Så som Xfire, steam(om man kör de genom de), teamspeak(Går att stänga av bara overlayn), Mumble(Går att stänga av bara overlayn)

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

1. Reparera din installation. I origin högerklicka på BF4 och ta reparera.

2. Installera om DirectX. I din C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\__Installer\directx\redist
Kopiera och lägg alla .cab filer i en annan map. Sedan installera DXSETUP.exe som ligger i filen.

3. Uppdatera punkbuster. Antingen med PB setup http://www.evenbalance.com/?page=pbsetup.php
eller manuellt http://www.punkbuster.com/index.php?page=support-bf4.php

4. Stäng av bakgrundsprogram som har overlays som kan störa ut spelet. Så som Xfire, steam(om man kör de genom de), teamspeak(Går att stänga av bara overlayn), Mumble(Går att stänga av bara overlayn)

Kan säga att jag ej har några Cab. filer - utan winrar så förmodar its the same

Steam/osv brukar jag inte ha ingång förutom orgin.

Steg ett och 2 är done ! Skall pröva nu.
Tackar!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

Oavsett hur man gör.. så kommer samma meddelande upp Tråkigt att man köper ett spel som inte går att spela :/

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Välkommen till bf4... Crashar våldsamt mycket..... tror ja har iaf 5-600 crasher minimum.. 50 blåskärmar .. på senaste har det kommit mycket skumma fel... och ofta vid map byte!? att de sedan crashat 2ndary gunner i fordon var ju fint....... omg ! brutalt trasigt spel alltså! hur mycket dom än patchar osv vet ja att de inte kommer kunna fixa det.. "fix netcode" som alla piper om kommer ej gå att "fixa" de har en trasig motor.. med inbyggt 100ms lag...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Samma skit här, såg CPU grafen att den tvärdör ned till 0% sen små fryser det, krash

Permalänk
Skrivet av brajonk:

Välkommen till bf4... Crashar våldsamt mycket..... tror ja har iaf 5-600 crasher minimum.. 50 blåskärmar .. på senaste har det kommit mycket skumma fel... och ofta vid map byte!? att de sedan crashat 2ndary gunner i fordon var ju fint....... omg ! brutalt trasigt spel alltså! hur mycket dom än patchar osv vet ja att de inte kommer kunna fixa det.. "fix netcode" som alla piper om kommer ej gå att "fixa" de har en trasig motor.. med inbyggt 100ms lag...

Skrivet av fotogen84:

Samma skit här, såg CPU grafen att den tvärdör ned till 0% sen små fryser det, krash

Så himla tråkigt och synd :/

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

Det är så våldsamt olika. Jag har ca 240h spelat och har kanske kanske 40 crasher sen release dagen. Enda som kraschar spelet nu är ibland när man spawnar som gunner.
Tråkigt att vissa har våldsamma problem då det är dom som hörs o syns.

Visa signatur

PC + XBOX360 + WII U + PS4

Permalänk
Medlem

Jag har haft väldigt tur gissar jag på när jag har spelat. Har knappt haft några krascher överhuvudtaget.
Det var en period i början som det kraschade en del. Men nu har det inte bråkat på flera månader.

Se till att uppdatera samtliga drivrutiner och ditt bios.
Kolla temperaturer i datorn.. CPU, GPU osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |