Permalänk
Medlem

Nordic ISO keycaps för AIR75

Hej gott folk!

Air75 (https://nuphy.com/products/air75?variant=39572215955565) har fångat mitt intresse men de erbjuder inte nordisk layout på sin sida så jag undrar om ni vet om det finns något nordiskt kit med low profile caps som skulle funka med Air75?

Tack i förhand!

Permalänk
Inaktiv

Vem fan vill ha "nordisk layout"?
Det man vill ha är väl ändå svensk/finsk layout? Och inga fåniga "ae"-tecken etc.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecodot:

Hej gott folk!

Air75 (https://nuphy.com/products/air75?variant=39572215955565) har fångat mitt intresse men de erbjuder inte nordisk layout på sin sida så jag undrar om ni vet om det finns något nordiskt kit med low profile caps som skulle funka med Air75?

Tack i förhand!

Hej.

Du kan inte använda ISO vänstra Shift å Enter (fel storlekar) inte passar på ANSI bord å tvärtom. Kör själv med ANSI tangentbord (108 keys å svensk tangentbords uppsättning i Win) å vissa tecken stämmer inte på keycapsen.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecodot:

Hej gott folk!

Air75 (https://nuphy.com/products/air75?variant=39572215955565) har fångat mitt intresse men de erbjuder inte nordisk layout på sin sida så jag undrar om ni vet om det finns något nordiskt kit med low profile caps som skulle funka med Air75?

Tack i förhand!

Problemet är ju att om brädan inte har stöd för ISO-layout så kommer det inte funka ändå. Brytaren för Enter kommer sitta fel, samt att du har en knapp för lite för att få till svensk left shift och <>|. Så om tangentbordet har en ANSI-layout och du inte kan byta den fritt, så kommer du inte kunna köra ISO.

Permalänk
Medlem

Jag väcker liv i den här så ingen går miste om Air75 i onödan...
Vill bara tipsa om "swerty" layout för ANSI-tangentbord, för mig känns det som det bästa av två världar.
https://johanegustafsson.net/projects/swerty/

Är systemutvecklare, och att jobba med ANSI layout är väldigt bekvämt med alla speciella tecken som används ofta där.

Jag har själv NuPhy Air75 och det är en dröm att knacka loss på, älskar det. Och med swerty uppsättningen saknar jag inga tecken, även om keycapsen saknar Å, Ä och Ö så "ligger dom på rätt plats" så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkling:

Jag väcker liv i den här så ingen går miste om Air75 i onödan...
Vill bara tipsa om "swerty" layout för ANSI-tangentbord, för mig känns det som det bästa av två världar.
https://johanegustafsson.net/projects/swerty/

Är systemutvecklare, och att jobba med ANSI layout är väldigt bekvämt med alla speciella tecken som används ofta där.

Jag har själv NuPhy Air75 och det är en dröm att knacka loss på, älskar det. Och med swerty uppsättningen saknar jag inga tecken, även om keycapsen saknar Å, Ä och Ö så "ligger dom på rätt plats" så att säga.

Tittade lite på det då jag länge funderat på att om man skulle köra på ANSI för att slippa en del fingergymnastik, och få lite större utbud när det gäller potentiella tangentbord, men jag funderar på vissa saker som du kanske kan besvara: hur länge tog det att lära sig de förändra sätten att nå de vanligt förekommande ' ? och "? Känns även som om man inte utnyttjar ANSI till sitt fullo för att man inte har samma lätta åtkomst till {[]} etc.

Hur gick det med import när du köpte NuPhy Air75? Försöker lista ut om det är lågprofil jag är ute efter, men G915 TKL och MX Mechanical Mini är lite dyra.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Skrivet av Sarg:

Tittade lite på det då jag länge funderat på att om man skulle köra på ANSI för att slippa en del fingergymnastik, och få lite större utbud när det gäller potentiella tangentbord, men jag funderar på vissa saker som du kanske kan besvara: hur länge tog det att lära sig de förändra sätten att nå de vanligt förekommande ' ? och "? Känns även som om man inte utnyttjar ANSI till sitt fullo för att man inte har samma lätta åtkomst till {[]} etc.

Hur gick det med import när du köpte NuPhy Air75? Försöker lista ut om det är lågprofil jag är ute efter, men G915 TKL och MX Mechanical Mini är lite dyra.

Ett par veckor, och då skriver jag inte särskilt mycket 🤷

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Tittade lite på det då jag länge funderat på att om man skulle köra på ANSI för att slippa en del fingergymnastik, och få lite större utbud när det gäller potentiella tangentbord, men jag funderar på vissa saker som du kanske kan besvara: hur länge tog det att lära sig de förändra sätten att nå de vanligt förekommande ' ? och "? Känns även som om man inte utnyttjar ANSI till sitt fullo för att man inte har samma lätta åtkomst till {[]} etc.

Hur gick det med import när du köpte NuPhy Air75? Försöker lista ut om det är lågprofil jag är ute efter, men G915 TKL och MX Mechanical Mini är lite dyra.

Jag har kommit in det rätt snabbt, även om det inte alltid flyter på helt automatiskt.
Tänker att jag nog ska göra en swerty v2 framöver där jag vänder på steken med att ha ÅÄÖ dolt under modifiers istället för som nu, specialtecknen. Skriver ändå majoriteten på engelska, särskilt i jobbet.

Ingen import vill jag minnas, prissatt i SEK och skickades väl antagligen via en EU återförsäljare.

Permalänk
Skrivet av Darkling:

Jag har kommit in det rätt snabbt, även om det inte alltid flyter på helt automatiskt.
Tänker att jag nog ska göra en swerty v2 framöver där jag vänder på steken med att ha ÅÄÖ dolt under modifiers istället för som nu, specialtecknen. Skriver ändå majoriteten på engelska, särskilt i jobbet.

Ingen import vill jag minnas, prissatt i SEK och skickades väl antagligen via en EU återförsäljare.

Tror det finns och kallas för eurokey men är inte helt säker.

Permalänk
Medlem

Köpte själv en NuPhy Air75 V2 som jag kör via mac och pc nu och faktiskt håller på lära mig swerty så tack för bra tips. Dock inser jag nu i efterhand att jag skulle beställt keycaps som lyser igenom. Någon som ska beställa ett keyboard från NyPhy snart så kanske vi kan dela på frakten? https://nuphy.com/products/nsa-shine-through?variant=40931570...

Visa signatur

ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | AMD Ryzen 9 7950X3D | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | Philips 42" Evnia 42M2N8900 OLED | G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB (2x32GB) Expo | NZXT Kraken Z73 | NZXT H710i (black) | NZXT C1200 1200W | Macbook Pro 14" M1 MAX/24/16 | 32 GB | 1 TB | iPad Pro (12.9" 4th generation) | Microsoft Xbox Series X 1 TB | PlayStation 5 Digital Edition | Arctis Nova Pro Wireless | Airpods Max | Oculus Quest 3 (128 GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex20hz:

Köpte själv en NuPhy Air75 V2 som jag kör via mac och pc nu och faktiskt håller på lära mig swerty så tack för bra tips. Dock inser jag nu i efterhand att jag skulle beställt keycaps som lyser igenom. Någon som ska beställa ett keyboard från NyPhy snart så kanske vi kan dela på frakten? https://nuphy.com/products/nsa-shine-through?variant=40931570...

Hur lång var leverans tiden ungefär?

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av FEGISEN:

Hur lång var leverans tiden ungefär?

Strax under två veckor från beställning till att ha den i hand.

Visa signatur

ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | AMD Ryzen 9 7950X3D | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | Philips 42" Evnia 42M2N8900 OLED | G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB (2x32GB) Expo | NZXT Kraken Z73 | NZXT H710i (black) | NZXT C1200 1200W | Macbook Pro 14" M1 MAX/24/16 | 32 GB | 1 TB | iPad Pro (12.9" 4th generation) | Microsoft Xbox Series X 1 TB | PlayStation 5 Digital Edition | Arctis Nova Pro Wireless | Airpods Max | Oculus Quest 3 (128 GB)

Permalänk
Medlem

Kunde inte motstå utan har beställt ett Nuphy field 75, beställde i fredags och fick mail att det skickades igår så vi får se hur lång tid det tar innan det kommer fram.

Permalänk
Medlem

Har https://nuphy.com/products/nsa-shine-through?variant=40931570... till salu då jag gick full custom nu med keyboard.

Visa signatur

ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | AMD Ryzen 9 7950X3D | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | Philips 42" Evnia 42M2N8900 OLED | G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB (2x32GB) Expo | NZXT Kraken Z73 | NZXT H710i (black) | NZXT C1200 1200W | Macbook Pro 14" M1 MAX/24/16 | 32 GB | 1 TB | iPad Pro (12.9" 4th generation) | Microsoft Xbox Series X 1 TB | PlayStation 5 Digital Edition | Arctis Nova Pro Wireless | Airpods Max | Oculus Quest 3 (128 GB)