Esxi, usb på hosten delad till gäst os, finns den kvar efter reboot ?

Permalänk

Esxi, usb på hosten delad till gäst os, finns den kvar efter reboot ?

Hej !

Jag har "mount'at" en USB modul (OneWire läsare) i mitt gäst OS (Win7) via fysisk port på hosten.
Någon som vet om USB modulen kommer att vara tilllgänglig för gäst OSet även efter en komplett reboot av hosten (hela Esxi) utan handpåläggning ?
Om inte kan man få den "sticky" så att säga ? Den kommer att sitta permanent i hosten och användas kontinuerligt av gäst OSet.

Permalänk

Tror att svaret är ja..
http://kb.vmware.com/kb/1648

Blir till att testa framöver.

Permalänk
Medlem

Kör en Tellstick tilldelat så och det fungerar utmärkt även efter reboot.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk

Tack då vet jag.

Permalänk
Entusiast

Man kan vidarebefordra själva USB-tillbehöret, och det sker m.h.a. dess enhets-ID. (Eng: Device ID)
Man kan också vidarebefordra själva USB-porten, varav allt som kopplas till porten ifråga går direkt till den virtuella maskinen.

Det sistnämnda är bra för tillbehör man ansluter och kopplar ur ofta, och behöver kunna ansluta annan utrustning utan behov att "registrera" ehhets-ID för varje nytt tillbehör man ansluter.

VmWare har intressant dokumentation om detta.
Börja med: http://pubs.vmware.com/vsphere-4-esx-vcenter/index.jsp?topic=/com.vmware.vsphere.vmadmin.doc_41/vsp_vm_guide/configuring_virtual_machines/t_add_a_passthrough_usb_device_to_vm.html

Googla också på: esxi usb passthrough

För att svara på frågan: Ja.
USB-konfigurationen skrivs in i den virtuella maskinens konfigurationsfiler, varav de återskapas när man drar igång den virtuella maskinen på nytt.
Man kan ställa in att USB-porten/arna vidarebefordras per automatik vid start, eller manuellt.
Återigen råder jag er att läsa dokumentationen. Det finns oerhört mycket att läsa på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Tack för bra svar, uppskattas.