Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Vad du har ett komplext händelseförlopp fyllt av små beslut och dess konsekvenser.

Korrekt

Skrivet av Huzzbutt:

- Har något annat plan förintats vid en krasch? Förmodligen. Det är emellertid inte relevant för dig eftersom din följdfråga hade minskat abstraktionsnivån tills du fått till en true scotsman.

Det är givetvis relevant att kunna visa hur varje händelseförlopp som har en knepig förklaring blir trovärdig, ett sätt att visa på trovärdighet är att visa att man kan återupprepa händelsen. Om varje händelse är helt unik för 9/11, aldrig hänt tidigare och aldrig hänt efter blir det svårt för vem som helst att tro på det.

Hur kan du själv tro på att inte ett plan utan flera plan näst intill förintas på en och samma dag när det aldrig hänt tidigare och förmodligen aldrig kommer hända efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Flyplanskapning är ett brott mot federal lag i USA. Inga av de myndigheter som utreder federala brott är militära.

Finns gott om information om det här och hur det går till, du får läsa på bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Som sagt kolla upp Normal Accidents, spännande exempel.

Skrivet av klk:

Det är givetvis relevant att kunna visa hur varje händelseförlopp som har en knepig förklaring blir trovärdig, ett sätt att visa på trovärdighet är att visa att man kan återupprepa händelsen. Om varje händelse är helt unik för 9/11, aldrig hänt tidigare och aldrig hänt efter blir det svårt för vem som helst att tro på det.

Hur kan du själv tro på att inte ett plan utan flera plan näst intill förintas på en och samma dag när det aldrig hänt tidigare och förmodligen aldrig kommer hända efter

Fast hörru: Big bang, Solens tillkomst, Kuiper bältet, människans evolution, Mammutens utrotning, Romarrikets fall, Genghis Khans erövringar, Titanic osv.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Fast hörru: Big bang, Solens tillkomst, Kuiper bältet, människans evolution, Mammutens utrotning, Romarrikets fall, Genghis Khans erövringar, Titanic osv.

? Nu är jag inte med

Antingen har man en förklaring till vad som hänt och kan bevisa den eller så har man det inte. Finns säkert mängder av händelser där man inte har en förklaring men massor av teorier.

Vad jag tycker är problematiskt är din tvärsäkerhet i förklaringarna till händelserna vid 9/11eller i vart fall de som anser att det var ett terroristdåd. Är man inte tvärsäker (kan bevisa det) bör man vara lite mer öppen för alternativa förklaringar som har betydligt mer logik och är kopplade till hur verkligheten fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

? Nu är jag inte med

Det är givet eftersom du inte var med från början.

Listan var exempel över sådant som vi inte kan återskapa men likväl i hög utsträckning accepterar. Visst finns det akademiska krav på att förklaringar ska kunna reproduceras. Sådana krav baseras emellertid på vad som lett fram till slutsatsen. Din invändning är inte bara osaklig utan något dum dessutom: bristen på reproducerbarhet av det studerade är oproblematisk.

Skrivet av klk:

Antingen har man en förklaring till vad som hänt och kan bevisa den eller så har man det inte. Finns säkert mängder av händelser där man inte har en förklaring men massor av teorier.

Nu är det ju så att det finns förklaringar till vad som har hänt, du har av olika skäl valt att avfärda dem, det är givetvis helt upp till dig. Du ska helst vara, men kommer antagligen aldrig att bli: Medveten om att grunderna till vilka du avfärdar de rådande förklaringarna är av samma skrot och korn som används för att "motbevisa" Evolutionen eller att pyramiderna skulle vara byggda av människor.

Skrivet av klk:

Vad jag tycker är problematiskt är din tvärsäkerhet i förklaringarna till händelserna vid 9/11eller i vart fall de som anser att det var ett terroristdåd. Är man inte tvärsäker (kan bevisa det) bör man vara lite mer öppen för alternativa förklaringar som har betydligt mer logik och är kopplade till hur verkligheten fungerar

Vad jag tycker är problematiskt är att du har utläst en tvärsäker tro hos mig inför de rådande förklaringarna av 9/11. Jag har ju nämligen inte uttryckt något sådant, vad jag har gjort är att ifrågasätta dig och din kompetens med rätta. Nu ska jag också tillägga att jag ifrågasätter inte bara din läsförståelse men också ditt kynne, din reaktion på kritik blev osakligt: att jag måste vara din motsats.
Nåväl, alla felslut du lägger på hög ger en imponerande samling.

Visa signatur

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Vad jag tycker är problematiskt är att du har utläst en tvärsäker tro hos mig inför de rådande förklaringarna av 9/11. Jag har ju nämligen inte uttryckt något sådant, vad jag har gjort är att ifrågasätta dig och din kompetens med rätta.

Ok då är jag med.

Det finns vissa händelser i den officiella förklaring som getts som är omöjliga, dessa händelser är lätta att räkna på samt lätta att reproducera genom skala ner det hela. Andra argument som en del använt för att beskriva alternativa förklaringar som omöjliga har senare visat sig att de inte alls är omöjliga.

Motiv saknas med, motivet för att al-queda skulle ödsla massa resurser på att attackera USA i USA är mycket långsökta. Stämmer inte med deras mål samt att det kan vem som helst räkna ut att det inte gagnar dem. Däremot gagnar ett sådant här dåd USA's försvarsindustri, försvarsindustri tjänar mycket pengar om det är oroligt i världen. Finns det inga hot blir det tuffare. USA's försvarsindustri har extremt inflytande över landet

Ovanstående med en annan mycket märklig detalj i att Saudiarabier inte kan straffas i USA samt att familjen binladen också är en mycket inflytande familj i saudiarabien som också drog in rejält med kosing på 9/11, och det är då samma familj som usama kommer ifrån. Pappa och Son Bush har mycket nära kontakter med Saudiarabien, förmodligen hade bush aldrig kunna nå presidentposter utan hjälp från saudiarabien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Finns gott om information om det här och hur det går till, du får läsa på bättre

Ok? Förklara för mig varför detta är fel, gärna med egna ord är du snäll.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Entusiast
Skrivet av klk:

Nu har jag iofs inte sagt att man skall skjuta ner planen. Men man kan i vart fall skicka upp lite plan som eskorterar det kapade planet, såg du några sådana?

"At 08:33:59, Atta announced, "Nobody move, please. We are going back to the airport. Don't try to make any stupid moves."[19] At 08:37:08, the pilots of United Airlines Flight 175 verified Flight 11's location and heading to flight control.[31] Boston ARTCC bypassed standard protocols and directly contacted the North American Aerospace Defense Command (NORAD) Northeast Air Defense Sector (NEADS) in Rome, New York.[10] NEADS called on two F-15 fighter jets at Otis Air Force Base in Mashpee, Massachusetts, to intercept. Officials at Otis spent a few minutes getting authorization for the fighters to take off.[10] Atta completed the final turn towards Manhattan at 08:43.[19] The order to dispatch the fighters at Otis was given at 08:46, and the F-15s took off at 08:53,[10][30] roughly seven minutes after American Airlines Flight 11 had already crashed into the North Tower of the World Trade Center. Of the four hijacked aircraft on 9/11, the nine minutes of advance notification about the hijacking of Flight 11 was the most time that NORAD had to respond before the aircraft crashed into its target.[32]"
http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_11#Hija...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Ok då är jag med.

Det finns vissa händelser i den officiella förklaring som getts som är omöjliga, dessa händelser är lätta att räkna på samt lätta att reproducera genom skala ner det hela. Andra argument som en del använt för att beskriva alternativa förklaringar som omöjliga har senare visat sig att de inte alls är omöjliga.

Vilka händelser är omöjliga?

Skrivet av klk:

Motiv saknas med, motivet för att al-queda skulle ödsla massa resurser på att attackera USA i USA är mycket långsökta. Stämmer inte med deras mål samt att det kan vem som helst räkna ut att det inte gagnar dem. Däremot gagnar ett sådant här dåd USA's försvarsindustri, försvarsindustri tjänar mycket pengar om det är oroligt i världen. Finns det inga hot blir det tuffare. USA's försvarsindustri har extremt inflytande över landet

Varför stämmer det inte med Al Qaidas övergripande målsättning?

Skrivet av klk:

Ovanstående med en annan mycket märklig detalj i att Saudiarabier inte kan straffas i USA samt att familjen binladen också är en mycket inflytande familj i saudiarabien som också drog in rejält med kosing på 9/11, och det är då samma familj som usama kommer ifrån. Pappa och Son Bush har mycket nära kontakter med Saudiarabien, förmodligen hade bush aldrig kunna nå presidentposter utan hjälp från saudiarabien.

Indicier är inte samband. Det är förövrigt inte en särskilt märklig detalj alls, det hade varit märkligt om Usama inte kom från ett högre stånds hem, det hade varit verkligt om inte Saudi Arabiens största byggföretag, ett land som har täta förbindelser med USA inte själva hade haft det. Det är varken konstigt eller okonstigt att ledaren/ägaren för detta företag har haft förbindelser med en Amerikansk släkt som sysslar med olja.

Hur som haver jag ställde två frågor, svara gärna på dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

samma gamla visa

Blir så besviken när det äntligen dyker upp en ny foliehatt men det visar sig att det endast är exakt samma argument som förts senaste 12 åren och som blivit debunkad:e tusentals gånger redan.

Om du på allvar tror att något du påstått hittils är "problem" för den officiella förklaringen råder jag dig att läsa igenom tråden, allt har gåtts igenom både en och fem gånger. Det kan egentligen sammanfattats med att du (eller rättare sagt dina källor) gör mängder av faktafel och små antaganden som i längden leder till ert 'problem'.

Det finns inga tvivel om *hur* attentatet gick till i den vetenskapliga sfären. Om du sagt att al qaida i själva verket var mutade och jobbade för CIA/någon inom försvarsindustrin/<person X> eller liknande hade vi kanske kunnat diskutera men att tornen föll som en följd utav att två plan kraschade in i dom är bevisat bortom allt rimligt tvivel. Det är liksom cased closed vad gäller detta och ingen seriös expert/vetenskapsman ifrågasätter händelseförloppet i stort även om det kan tvistas om små detaljer (tvister om detaljer är inget tecken på att hela förklaringen måste förkastas, i motsats till vad foliehattar gillar att hävda).

Lite humor för att avrunda det hela:

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Inte så många som behöver känna till detaljerna i hela operationen. Om det dessutom varit så att finansiärer mm finns i andra länder så är det inte konstigt att de kunnat hålla tyst. Så fort någon pratar så brukar den direkt stämplas som konspiratör, därav är det inte lätt att förklara det uppenbara

Vaddå inte så många? Krävs ju mängder med olika slags personer på alla möjliga nivåer för att kunna säkerställa att operationen fungerar och dessutom som måste hålla det hemligt. Det är ju det som är problemet. Självklart måste du sätta dig in i komplexa system för att förstå hur ingenjörer bygger hus och hur flygplan fungerar osv osv osv. Hur ska du annars förstå det på detaljnivå?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Vaddå inte så många? Krävs ju mängder med olika slags personer på alla möjliga nivåer för att kunna säkerställa att operationen fungerar och dessutom som måste hålla det hemligt. Det är ju det som är problemet. Självklart måste du sätta dig in i komplexa system för att förstå hur ingenjörer bygger hus och hur flygplan fungerar osv osv osv. Hur ska du annars förstå det på detaljnivå?

Nix, det enda varje enhet behöver veta är vad just de skall göra. Om de bygger om wtc så är det endast de som till slut lägger dit sprängmedel som faktiskt behöver veta att tornen prepareras för kollaps. De andra kan få instruktioner om att det skall bli en ombyggnad. Inte ens där var det säkert att så många viste.

Skrivet av Sentenced:

Självklart måste du sätta dig in i komplexa system för att förstå hur ingenjörer bygger hus

Här: http://www.ae911truth.org/
Där har du en hel hög med arkitekter och ingenjörer som beskriver om hur man bygger hus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Blir så besviken när det äntligen dyker upp en ny foliehatt men det visar sig att det endast är exakt samma argument som förts senaste 12 åren och som blivit debunkad:e tusentals gånger redan.

Det är väl de som gått på förklaringarna som är foliehattar, de är för osannolika för att en någorlunda allmänbildad person skall kunna gå på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Nix, det enda varje enhet behöver veta är vad just de skall göra. Om de bygger om wtc så är det endast de som till slut lägger dit sprängmedel som faktiskt behöver veta att tornen prepareras för kollaps. De andra kan få instruktioner om att det skall bli en ombyggnad. Inte ens där var det säkert att så många viste.

Och i efterhand kommer inte alla dessa olika grupperna människor kunna lägga ihop ett plus ett och inse att de minsann utnyttjades som brickor i denna stora konspiration? Det kräver ju bara ett samtal till tidningen i stil med "Hej, jag heter X och jag jobbade med att frilägga bärande balkar i Norra tornet ett par veckor före attacken. Det var en lite underlig typ av renovering tyckte jag, men hey, det var ju mitt uppdrag så jag gjorde det"

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Och i efterhand kommer inte alla dessa olika grupperna människor kunna lägga ihop ett plus ett och inse att de minsann utnyttjades som brickor i denna stora konspiration? Det kräver ju bara ett samtal till tidningen i stil med "Hej, jag heter X och jag jobbade med att frilägga bärande balkar i Norra tornet ett par veckor före attacken. Det var en lite underlig typ av renovering tyckte jag, men hey, det var ju mitt uppdrag så jag gjorde det"

Det är flera som kommit ut och berättat men det finns för många likt dig som direkt kallar dessa för foliehattar och det i kombination med att man riskerar sitt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Det är flera som kommit ut och berättat men det finns för många likt dig som direkt kallar dessa för foliehattar och det i kombination med att man riskerar sitt liv.

Uhm, det där var mitt första inlägg i tråden. Ingenstans i mitt inlägg nämner jag ordet foliehatt.
Jag måste fråga dig - hur ställer du dig till andra tänkbara konspirationer? Apollo, JFK, Bostonbomberna, Sandy Hook osv?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av klk:

Hur många av de som kommit ut och berättat har faktiskt varit inblandade? Till exempel har 130 personer erkänt att de mördade Olof Palme. http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.556356-130-har-erkant-palm...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Uhm, det där var mitt första inlägg i tråden. Ingenstans i mitt inlägg nämner jag ordet foliehatt.
Jag måste fråga dig - hur ställer du dig till andra tänkbara konspirationer? Apollo, JFK, Bostonbomberna, Sandy Hook osv?

kan inte dessa, men finns det ingen anledning till att blåsa folket så tror jag nog att officiella förklaringar stämmer. JFK är möjligen suspekt

Förklaringen till 9/11 är så fantasifull så där går det inte att tro på den officiella versionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hur många av de som kommit ut och berättat har faktiskt varit inblandade? Till exempel har 130 personer erkänt att de mördade Olof Palme. http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.556356-130-har-erkant-palm...

Då förstår du nog svårigheterna med att "komma ut" och berätta, även om men vet exakt vad som stämmer så går det inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag tror att det var MBY som poängterade att det intressanta i det här sammanhanget är att Palmemordet har potential att vara en fullfjädrad, tvättäkta konspiration av precis det slag som de "konspiratoriskt lagda" brukar gå igång på. Men icke, istället hänger man upp sig på chemtrails, fejkade månlandningar och annat trams.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Det är väl de som gått på förklaringarna som är foliehattar, de är för osannolika för att en någorlunda allmänbildad person skall kunna gå på det

miljontals ingenjörer och hela vetenskapskårer är de som saknar allmänbildning medan ett litet antal författare, videobloggare och basement-dwellers som i stort saknar akademiska meriter inom korrekt område är de som besitter "sanningen"?

läs tråden som sagt, du kommer inte med något nytt hittils och jag tror ingen orkar bemöta detta igen. Du kan se här: http://www.debunking911.com/ för en debunk på precis allt du nämnt hittils (tex här: http://www.debunking911.com/moltensteel.htm finns förklaringen till den vanliga foliehatt-teorin ang. stålet). Kom tillbaka när du har något som är värt att diskutera.

Jag kan dessutom garantera att du ej har läst den officiella rapporten som publicerats ang. attentatet utan endast går på tredje-hands information och det är därför som kommer dragande med samma gamla villfarelser igen. Du har blivit lurad helt enkelt. Det finns inga nämnvärda kontroverser i den officiella rapporten. punkt. slut.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Jag tror att det var MBY som poängterade att det intressanta i det här sammanhanget är att Palmemordet har potential att vara en fullfjädrad, tvättäkta konspiration av precis det slag som de "konspiratoriskt lagda" brukar gå igång på. Men icke, istället hänger man upp sig på chemtrails, fejkade månlandningar och annat trams.

Problemet, eller anledningen, är att personer som är konspiratoriskt lagda går igång först efter de har sett någon "dokumentär", gärna med mycket ljudeffekter på röster, frågor utan svar och "what if:s" innan de sväljer sånt här med hull och hår (se tex ancient aliens dokumentärerna som exempel). Tyvärr har det inte getts ut mycket "populärkonspiratoriskt" material ang. palme mordet så dessa personer har helt enkelt inte syltat in sig än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Här: http://www.ae911truth.org/
Där har du en hel hög med arkitekter och ingenjörer som beskriver om hur man bygger hus

Nej så kan det ju inte fungera. Du förstår väl att om du säger att det ska bli en ombyggnad av WTC så innebär det ju att dessa personer i efterhand alltså förstår att de minsann blev lurade till en terroraktion och i sin tur har familjemedlemmar som i sin tur har vänner som i sin tur osv osv i alla oändlighet. Som vanligt när det gäller konspirationsteori så förenklar du verkligheten för att passa konspirationen. Om någon vill genomföra en sådan där konspiration så krävs det enorma resurser och det blir helt omöjligt att hemlighålla en så omfattande operation med så många människor och variabler som är delaktiga.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av klk:

Då förstår du nog svårigheterna med att "komma ut" och berätta, även om men vet exakt vad som stämmer så går det inte

Jodå jag förstår svårigheterna men jag är inte helt övertygad om att du förstår problematiken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

miljontals ingenjörer och hela vetenskapskårer är de som saknar allmänbildning medan ett litet antal författare, videobloggare och basement-dwellers som i stort saknar akademiska meriter inom korrekt område är de som besitter "sanningen"?

Knappt en enda, du har väl i princip tre som "förklarat" (läs: givit sin skruvade beskrivning) och det är popular mechanics, bazant och NIST
http://www.popularmechanics.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Zden%C4%9Bk_Ba%C5%BEant
http://www.nist.gov/

Förutom dessa så är det skralt, nist har fått backa på en del beskrivningar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klk:

kan inte dessa, men finns det ingen anledning till att blåsa folket så tror jag nog att officiella förklaringar stämmer. JFK är möjligen suspekt

Förklaringen till 9/11 är så fantasifull så där går det inte att tro på den officiella versionen

Det här måste vara det roligaste! Du menar att den officiella "versionen" är den fantasifulla? Du menar att Bush-familjen ska ha samordnat en enorm grupp människor i USA som ska ha minerat tornen med allt vad det innebär för problem, övertalat väldigt mycket folk att hålla tyst och lyckas hålla konspirationen under kontroll. Samt ska de ha haft kontakt med Bin-Laden-familjen och samordnat att icke-terrorister(för det var ju inte ett terrordåd?) ska lyckas kapa plan och flyga in i WTC. Allt detta för att tjäna pengar, men den biten är du osäker på, du har ingen som helst aning varför de skulle göra det egentligen.

Jag kan ju säga att om du tror att det är för att tjäna pengar är du ju way off iaf. USA har tillräckligt med sätt att skattefuska och och lura till sig pengar så att ordna hela den kupp du föreslår för att tjäna en hacka och dessutom få med sig ca 3000 dödsoffer på sitt samvete är bara skrattretande.

Allt detta är mindre fantasifullt än att terrorister inte gillar USA och flyger in plan i deras hus och dessa hus då rasar?

Nej, tillbaka till ritbordet för dig säger jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Det här måste vara det roligaste! Du menar att den officiella "versionen" är den fantasifulla? Du menar att Bush-familjen ska ha samordnat en enorm grupp människor i USA som ska ha minerat tornen med allt vad det innebär för problem, övertalat väldigt mycket folk att hålla tyst och lyckas hålla konspirationen under kontroll. Samt ska de ha haft kontakt med Bin-Laden-familjen och samordnat att icke-terrorister(för det var ju inte ett terrordåd?) ska lyckas kapa plan och flyga in i WTC. Allt detta för att tjäna pengar, men den biten är du osäker på, du har ingen som helst aning varför de skulle göra det egentligen.

Jag kan ju säga att om du tror att det är för att tjäna pengar är du ju way off iaf. USA har tillräckligt med sätt att skattefuska och och lura till sig pengar så att ordna hela den kupp du föreslår för att tjäna en hacka och dessutom få med sig ca 3000 dödsoffer på sitt samvete är bara skrattretande.

Finns gott om information om kopplingarna

Annan intressant koppling är att The Carlyle Group är ägare till Booz Allen Hamilton (företaget Edward Snowden jobbade på)
http://www.carlyle.com/our-business/portfolio-of-investments/...

George W. Bush och Donald Rumsfeld har båda varit anställda på Carlyle Group
http://sv.wikipedia.org/wiki/Carlyle_Group

Mer pinsamheter
USA's försvarsminister Dick Cheney's tidigare företag Halliburton (han var VD där) fick kontrakt för kriget i Irak
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dick_Cheney#Halliburton

Mer om carlyle group

Permalänk
Medlem

Så du och några fåtal andra har förstått det som den samlade ingenjörskåren och de som utrett 11/9 katastrofen inte förstått? Och det sättet som,detta sprids är främst via youtube och flash filmer? Varför förstår inte alla ingenjörer, alla sakkunniga och alla experter i världen detta när det uppenbarligen kan förenklad så att sanningen finns i en youtubefilm? Hör du inte själv hur bisarrt det låter? Varför förstår du sanningen men inte dessa experter som varit på plats?

De som har all möjlig fakta och alla handlingar och kunskaper att utreda sådant?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Så du och några fåtal andra har förstått det som den samlade ingenjörskåren och de som utrett 11/9 katastrofen inte förstått?

Vilken samlad ingenjörskår är det du menar? Och vad är det för "fåtal" du pratar om? Tittar du på USA så har det väl svängt, mer än 50% tror att 9/11 var ett jobb innifrån.

Filmen om "Skull and bones" var ett klipp från 60 minutes. Tror de har ganska hög trovärdighet, tror man inte på det klippet finns det massor av annat att söka på. Här är exempel på medlemmar och det är inga dåliga namn på medlemslistan
List of Skull and Bones members

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vilken samlad ingenjörskår är det du menar? Och vad är det för "fåtal" du pratar om? Tittar du på USA så har det väl svängt, mer än 50% tror att 9/11 var ett jobb innifrån.

Filmen om "Skull and bones" var ett klipp från 60 minutes. Tror de har ganska hög trovärdighet, tror man inte på det klippet finns det massor av annat att söka på. Här är exempel på medlemmar och det är inga dåliga namn på medlemslistan
List of Skull and Bones members

Imponerande lista! Frågan är vad en NFL-spelare, författare, Skådespelare, trombonist, sångare, journalist m.m. vet om 9/11?
Hade det varit en lista på Nobel-vinnarna de senaste decennierna hade det ju faktiskt varit lite tyngd i den