köpa nytt grafikkort (hjälp)

Permalänk
Medlem

köpa nytt grafikkort (hjälp)

Tjabba tjena jag vill köpa ett nytt grafikkort min budget är max 5000 kr. Jag vill ha det bästa möjliga för cashen?

Cpu amd fx-8350 8 cores 4,0

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

sitt kvar på ditt 760 o vänta på mantle.

Permalänk
Medlem

Vettifan det :/ ? Kör med dubbla gtx 760 kan inte köra ultra med 1080 skärm. Det stör mig vill ha något krafitigre än detta + ett bra singlecard är bättre ?

Fast när ska mantle till nidivia släppas då ? Och löser det mina problem tro

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
tänkte snett
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

säker på att du aktiverat sli i nvidia kontrollpanelen? vilket spel kan du inte köra i ultra?
vet inte om mantle kommer funka bra på nvidia kort...men som sagt kolla inställningar i nvidias kontrollpanel för 2 760 ska ju leverera som ett 780 eller hur de va...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

säker på att du aktiverat sli i nvidia kontrollpanelen? vilket spel kan du inte köra i ultra?
vet inte om mantle kommer funka bra på nvidia kort...men som sagt kolla inställningar i nvidias kontrollpanel för 2 760 ska ju leverera som ett 780 eller hur de va...

Battlefield 4 . Det går o spela nen det är lite laggit o hackigt osv. Jo jag har kollat allt är rätt med sli. Sli är kråglar ju mycket säger de flesta alltså hade en 720 skärm innan då kunde jag maxa allt. Men har en ny 1080 skärm o nu går de inte

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Den dyra eller billiga ?

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Den dyra eller billiga ?

Nvm den sista raden, jag tänkte fel. 290X är något mer prisvärd, men 290 är inte dålig den heller.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Tror snarare att CPUn flaskar. Tabba till kontrollpanelen när du får fps drops och kolla vad användningen ligger för inviduella cores.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB