Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

Fan HP UK kör ju 100£ cashback på denna just nu, lovar att om jag köper en så kommer samma erbjudande i sverige veckan efter... men det kliar i fingrarna...

De har kört £100 cashback flera gånger de senaste åren men tyvärr har vi aldrig fått den dealen i Sverige

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk

fan då...

går det köra esxi med typ xbmc och en sonology dsm? om man stoppar i ett grafikkort då, eller är den för klen?

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Tips till er som letar efter denna maskin. Fick nyhetsbrev från dustinhome idag. I deras weekend rush på söndag kl. 12.00 kommer de att sänka HP Proliant N54L.

Visa signatur

Synology 713+, 3TB RAID 1 WD Red

Permalänk
Medlem

1290 nu, undrar hur mycket billigare den blir på söndag...

Permalänk

Haha jag tackar, tänkte åka o hämta en på webhallen idag men jag får väl avvakta

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

hmm nu kliar de i fingrarna tror ni verkligen den sänks mer en 1290 känns ju som de redan är kampanjpriset som råkat läcka ut?

red Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eawo:

hmm nu kliar de i fingrarna tror ni verkligen den sänks mer en 1290 känns ju som de redan är kampanjpriset som råkat läcka ut?

Känns det verkligen som. Jag är 99% säker att när jag kollade vid 10 att den kostade 1790kr.

EDIT: haha hittade den länken jag kollade på, där var det "kampanj", jo tjena. Nån som ser någon skillnad?

HP N54L 1290kr
HP N54L 1790kr

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Ni som har en, hur snabbt fixar den överföringar över nätverket till hårddisken?
Såg en siffra kring 70MB/s, är det så lågt?

Någon som kör truecrypt på den, hur mycket långsammare går överföringar då, med t.ex AES?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Känns det verkligen som. Jag är 99% säker att när jag kollade vid 10 att den kostade 1790kr.

EDIT: haha hittade den länken jag kollade på, där var det "kampanj", jo tjena. Nån som ser någon skillnad?

HP N54L 1290kr
HP N54L 1790kr

Ser ingen skillnad mer att den dyrare står det Kampanj på och att det är olika artikelnummer hos Dustinhome. Dock så är HPs art.nr lika. Märkligt.

Visa signatur

Synology 713+, 3TB RAID 1 WD Red

Permalänk
Medlem

fick bli en beställning för mig även om den sänks ytterligare är de mycket prisvärt vill inte gå miste om att de tar slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eawo:

fick bli en beställning för mig även om den sänks ytterligare är de mycket prisvärt vill inte gå miste om att de tar slut

Känner samma jag också, men samtidigt måste jag vänta på löningen för att se att jag faktiskt kommer ha råd när allt är betalt. Ångesten är total!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

HP PROLIANT N54L MICROSERVER AMD TURION II 2.2-2MB 2G/250GB#WR

#WR

givet weekend rush, beställde en!

tack för tipset!

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Ni som har en, hur snabbt fixar den överföringar över nätverket till hårddisken?
Såg en siffra kring 70MB/s, är det så lågt?

Någon som kör truecrypt på den, hur mycket långsammare går överföringar då, med t.ex AES?

För att svara på din första fråga.
Den klarar av full Gigabit-hastighet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Blev en till för mig med

Permalänk
Inaktiv

Blev en även för mig efter att ha velat i flera månader (samt ha hört Multimans hyllningar ). Inte helt säker på vad den ska användas till ännu men ersätta min Synology DS213j blir det till en början iallafall. Sjukt läcker liten server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Ni som har en, hur snabbt fixar den överföringar över nätverket till hårddisken?
Såg en siffra kring 70MB/s, är det så lågt?

Någon som kör truecrypt på den, hur mycket långsammare går överföringar då, med t.ex AES?

Jag kör dm-crypt och får ca 80-90MB/s över samba.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Blev till slut att slå till på en i förväg. Jag köpte varken extra minne eller extra hårddiskar. Det får bli att fixa 4GB extra ram och sedan ett par diskar för Raid 1 vid ett senare tillfälle. Jag har tänkt att köra den som både webb-, owncloud-, FTP- och Labbserver

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

och nu är den "slut", kommer väl upp på söndag igen!

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Smått sugen att uppgradera från N40L men hur påverkar HP's beslut att ta betalt för uppdateringar av drivrutiner och BIOS.?

Gäller det direkt från nyköp eller får man vid registrering tillgång till detta gratis under en viss tid?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Ni som har en, hur snabbt fixar den överföringar över nätverket till hårddisken?
Såg en siffra kring 70MB/s, är det så lågt?

Någon som kör truecrypt på den, hur mycket långsammare går överföringar då, med t.ex AES?

Jag har skrivit lite om detta här och sedan en uppdatering i posten under. Var besviken till en början men nu går det fort så det ryker om den sedan jag slängde in XPEnology.

Jag måste nog säga att köpet av N54L är ett av de nörd-prylar jag skaffat till hemmet som jag uppskattat mest, sanslöst behändig liten produkt. Den blir säkert ännu trevligare om man inte är urkass på linux som jag är kan jag tänka mig. Rekomenderas hutlöst mycket!

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk

Har utgått och kan ej beställas står det nu ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

Har utgått och kan ej beställas står det nu ?

Ja, de är populära och tar snabbt slut när det kommer ett bra erbjudande. Bara att vänta till kl 12 imorgon söndag och se om de dyker upp igen.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

Ok,borde det inte bara stå "slut" återkommer inom xx tid ?
Nu står det "Utgått"

Permalänk
Skrivet av BABOON_ASS:

Ok,borde det inte bara stå "slut" återkommer inom xx tid ?
Nu står det "Utgått"

Den är inte slut, den finns kvar till ordinarie pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Ni som har en, hur snabbt fixar den överföringar över nätverket till hårddisken?
Såg en siffra kring 70MB/s, är det så lågt?

Någon som kör truecrypt på den, hur mycket långsammare går överföringar då, med t.ex AES?

Överför oftast filer på 2-10GB, då rullar det på i 80-115 MB/s någonstans.

Edit: Glömde skriva att jag kör Ubuntu och Samba på servern.

Permalänk
Medlem

Den låg uppe för 1290 11.55 (Fast inte på rean), men 12.05 dök den upp som "slutsåld" på rean. Kul att man satt o väntade...

Permalänk
Medlem

Satan va sviniga Dustinhome är. Nu när dom la in dagens uppdatering på helgens "Weekendrush" så är den slutsåld direkt.
Blir snart att bojkotta dustin. Alltid något med dom.. Aja får väl köpa Servern full pris på något annat ställe.

Permalänk

Nja, den verkar ligga uppe för 1590 nu
http://www.dustinhome.se/product/5010665124/hp-proliant-n54l-...

Dock länkar rean till den slutsålda...

Edit: nu länkar de rätt från rean....

Edit2: Nu står 1590 som ordinarie pris.... hur ska de ha det egentligen.

lagt till information
Permalänk
Medlem

Ja förut stod det "28% rabatt" och slutsåld. Nu är det ändrat till "11% rabatt" och istället har de sitt "vanliga" kampanjpris på 1590:- som de har typ varannan vecka... Satans va dålig stil av dustinhome alltså...

Permalänk
Medlem

Självklart har de räknat ut hur många de kan sälja till de olika priserna utan att gå (för mycket)minus. Att de har kvar den i lager till annat pris är inga konstigheter då det är ett pris de kanske går iallafall lite plus på.

Har ni blivit lovande något specifikt pris just på Söndag? Allt jag såg i Fredags var ett pris på 1290 kr och billigare än det kan man väl inte begära för en produkt som denna? Men visst, har ni blivit lovade ett billigare pris på Söndag än 1590 kr så är det ganska dåligt.

Nä, jag är inget fan av Dustin, de lagrade ju lösenord i klartext, det är svårt att lita på ett företag som gör det på 2013 talet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide