Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedRohlin:

Dustinhome har en Gamingvecka! Förjävla många fynd!

Avslutas 2/3

Skärmarna var inte direkt så billiga.

2249kr på dustin.
1890kr billigast på prisjakt.
http://www.dustinhome.se/product/5010668355/asus-pb238q-23-wi...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1370230

2999kr på dustin.
2899kr billigast på prisjakt.
http://www.dustinhome.se/product/5010780672/asus-vg248qe-24-w...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1520860

Dock fanns det andra fina saker på dustins gaming vecka, men just skärmarna ska man nog akta sig för

EDIT:
Ignorera min post, prisändringen var inte lika snabb som jag!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Skärmarna var inte direkt så billiga.

2249kr på dustin.
1890kr billigast på prisjakt.
http://www.dustinhome.se/product/5010668355/asus-pb238q-23-wi...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1370230

2999kr på dustin.
2899kr billigast på prisjakt.
http://www.dustinhome.se/product/5010780672/asus-vg248qe-24-w...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1520860

Dock fanns det andra fina saker på dustins gaming vecka, men just skärmarna ska man nog akta sig för

Kostar 1976:- respektive 2490:- när jag trycker på dina länkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moeses:

Kostar 1976:- respektive 2490:- när jag trycker på dina länkar!

Det har sänkt precis (Y) Glömde nog lägga in rabatten innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moeses:

Kostar 1976:- respektive 2490:- när jag trycker på dina länkar!

Jag var nog lite snabb då, stod "kampanj" på båda när jag kollade, då har de ändrat priserna. Då lönar det sig att köpa skärmarna ändå!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Känns som Dustins "kampanj" mest är ett skämt, jag har priskollat flera av produkterna mot andra företag på prisjakt och de är inte ens nära billigast på många av dem. Finns många stora aktörer som ligger billigare på det mesta.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Jag vill ju minnas att det ska till exempel på fynd om det finns en kampanj, inte endast blint länka till en kampanj och påstå att där finns fynd. Bevisbördan gällande fynd ligger på postaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedRohlin:

Dustinhome har en Gamingvecka! Förjävla många fynd!

Avslutas 2/3

Skojar du? Ser inte ett enda fynd, har du ens kollat med prisjakt eller tar du för givet att det är "mega super wow swag" rea bara för att Dustin själv säger så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedRohlin:

Dustinhome har en Gamingvecka! Förjävla många fynd!

Avslutas 2/3

Mitt favoritfynd är ändå SteelSeries QCK+ för 236 kr. Det räcker inte att vara dyrare än andra butiker, Dustin är till och med 6 kr dyrare än sig själva.

Dustin: STEELSERIES QCK+ 230 kr
Dustin: STEELSERIES QCK+ (Kampanj) 236 kr

Jag har bara bra erfarenheter från Dustin, men ibland är deras kampanjer lite skumma.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Fltoig:

Det är som det ska. Jag skaffade spelet nyss, och först måste du lägga till ett kort på kontot, efter det kommer du till betalningssidan och där kan du lägga in koden i "gifts and promotions", vilket sätter priset till $0.00.

Sen är det bara att ta bort det kortet från ditt konto.

Hade dock min svenska adress som "current", bytte till den amerikanska, var tvungen att lägga till mitt kreditkort igen, sjukt onödigt känns det som.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klumpeduns:

Känns som Dustins "kampanj" mest är ett skämt, jag har priskollat flera av produkterna mot andra företag på prisjakt och de är inte ens nära billigast på många av dem. Finns många stora aktörer som ligger billigare på det mesta.

En Brother skrivare var de dock billigast på. Nästan 200kronor billigare. Slog till på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

En Brother skrivare var de dock billigast på. Nästan 200kronor billigare. Slog till på den.

Skrivare? Såg inte någon skrivare i kampanjen?

Permalänk

INTEL 520 240GB och Samsung 840 EVO 250GB kostar ungefär lika mycket nu men vilken borde man välja att ha i en laptop till spelande och slösurf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploxcake:

Tveksamt att det skulle vara ett otroligt bra köp. 5KR/gb är helt rimligt pris som du hittar varje dag i handeln. Kanske inte just på denna disk men motsvarande diskar rent prestandamässigt och i övriga aspekter också. För att vara ett fynd krävs något mer än just att någon nischad produkt råkar vara billigast på prisjakt.

Netonnet sålde en disk på 240GB för 900:- inklusive frakt i julas (med rabattkod som var lätttillgänglig) då börjar det mer röra sig om ett fynd, med GB pris på 3,75KR/GB istället för 5KR/GB.

Inteldisken kostar 33% mer per GB, samt att du har frakt på 59:- så i realiteten blir det närmare 40% dyrare.

Permalänk
Medlem

Asus 144hz skärmen är ca 400kr billigare än den billigaste på prisjakt, vilket jag anser ett fynd, men resten var inte så mycket..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av Nasen:

Köpte en 180 GB för 999 :- ??? Kul å veta....

Lägg av! Skriv i denna tråd istället om du vill diskutera...

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Mitt favoritfynd är ändå SteelSeries QCK+ för 236 kr. Det räcker inte att vara dyrare än andra butiker, Dustin är till och med 6 kr dyrare än sig själva.

Dustin: STEELSERIES QCK+ 230 kr
Dustin: STEELSERIES QCK+ (Kampanj) 236 kr

Jag har bara bra erfarenheter från Dustin, men ibland är deras kampanjer lite skumma.

Båda är ändrade nu i alla fall, 129:- resp. 4090:-

Permalänk
Medlem

Igen, det är .com. Det tilläggs alltså tull & skatt.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Igen, det är .com. Det tilläggs alltså tull & skatt.

Ja, precis. Är folk för lata för att ens kontrollera det själva innan de lägger in tips i tråden? Det blir 4443kr inkl frakt och moms/import-avgifter på amazon.com på gtx780:t han länkade. Alltså dyrare än i .se.

Permalänk
Medlem

Problemet med att sätta en procentuell gräns är att vissa dyrare produkter sällan, om inte aldrig, får mer än 10% rabatt samtidigt som det kan röra sig om en stor rabatt i kronor. Utöver det, är 50% på 20kr ett fynd? 10% på 10000kr? Känns som att den här diskussionen dyker upp ibland, resultatet brukar vara det samma.

Utöver det, varor från amazon.com är sällan, om inte aldrig, fynd. Det blir helt enkelt på tok för stora extra kostnader som tillkommer och därmed inte något fynd. Europeiska motsvarigheterna av amazon däremot tenderar att fortfarande erbjuda bra priser på vissa varor även efter att Svensk moms applicerats.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av copycatz0r:

Sen tycker jag även att inläggen här spårar ur. Vet inte vilken värld vissa människor lever i men ett FYND är något som är MINST 30% i mina ögon. Snarare uppemot 50% då pratar vi fynd! Ändå ska folk hålla på o länka saker med 10% rabatt och dylikt. Tröttsamt. Ge mig moderator så ska jag fan rensa sketna "fynd".

Kan hålla med lite grann, beror dock helt på vilken produkt vi talar om, kan man t.ex. spara 15% på en Ipad Air tycker jag absolut det räknas som ett fynd (skulle förresten aldrig köpa en Ipad ) Tycker faktisk att procent är ointressant, är en 20 kronors pryl som säljs för 10:- ett super-mega-yo fynd?

Känns dock lite magstärkt att man väljer kritisera andras fynd så pass starkt när man själv bidrar med absolut ingenting. Dessutom väljer du diskutera i fyndtråden, trots bättre vetande. Anmäl inlägget och posta i denna tråden istället.

EDIT:

Skrivet av Simcon:

Problemet med att sätta en procentuell gräns är att vissa dyrare produkter sällan, om inte aldrig, får mer än 10% rabatt samtidigt som det kan röra sig om en stor rabatt i kronor. Utöver det, är 50% på 20kr ett fynd? 10% på 10000kr? Känns som att den här diskussionen dyker upp ibland, resultatet brukar vara det samma.

Utöver det, varor från amazon.com är sällan, om inte aldrig, fynd. Det blir helt enkelt på tok för stora extra kostnader som tillkommer och därmed inte något fynd. Europeiska motsvarigheterna av amazon däremot tenderar att fortfarande erbjuda bra priser på vissa varor även efter att Svensk moms applicerats.

Var inte meningen att "kopiera" dig, tog bara väldig lång tid innan jag postade mitt inlägg

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Tack, har skickat mess till moddarna, men dom verkar inte bry sig. Här e folk som lägger upp saker som är 12kr billigare än prisjakt som fynd.
Rensa tråden på skit, snälla

Skickades från m.sweclockers.com

Ja dom kan börja att rensa ditt skit.

Sen ang tråden, om det inte sätts en gräns så följs inte gränsen, så enkelt är det.
25% borde vara mini imo, det gör det till en bra deal iaf. Vilket jag personligen uppskattar med tråden.
Fynd på 50%+ kommer extremt sällan, och med sådant krav så dör tråden direkt.

Sen gillar jag att folk klagar på tråden och skriver det i fel tråd, 10/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Sen ang tråden, om det inte sätts en gräns så följs inte gränsen, så enkelt är det.
25% borde vara mini imo, det gör det till en bra deal iaf. .

Som nämnts så finns det produkter som så gott som aldrig har ens 25% rabatt... På såna kan även säg 10% ibland räknas som fynd tycker jag, så det är svårt att sätta en fin rak enkel regel..

Skrivet av copycatz0r:

Ge mig moderator så ska jag fan rensa sketna "fynd".

Vill vi ha någon som lägger in mer skräpinlägg i fyndtråden som moderator?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av copycatz0r:

Förutom att det kommer "import charges" när man beställer från USA och i detta fall hamnade den på lite över 800kr. Går man in på amazon.co.uk så hamnar den även där på över 4 tusen då deras pund ligger på över 11kr och den kostar £385.00 innan frakten.

Vet att det inte är en diskussionstråd så när ni tar bort mitt inlägg så kan ni passa på att ta bort det andra inlägget som jag citerade då det inte är någon fynd och blir dyrare i slutändan med några veckors längre väntetid.

Sen tycker jag även att inläggen här spårar ur. Vet inte vilken värld vissa människor lever i men ett FYND är något som är MINST 30% i mina ögon. Snarare uppemot 50% då pratar vi fynd! Ändå ska folk hålla på o länka saker med 10% rabatt och dylikt. Tröttsamt. Ge mig moderator så ska jag fan rensa sketna "fynd".

Du vet alltså att det inte är en diskussionstråd, du vet att det finns en diskussionstråd, men ändå väljer du att posta i fyndtråden?

Hade nog hellre gett dig en ban än moderator om jag styrde och ställde, för det här är fantastiskt dumt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Blir så jäkla less på folk som inte begriper vadfan trådarna är till för.
Står ju för sjutton gubbar "BARA TIPS, INGEN DISKUSSION" är det så jäkla oklar svenska att det inte går att begripa eller vad är det för fel på folk?

Är ju nästan så man varje dag som man kollar dagens fynd någon som skrivit något som man behöver anmäla för att få borttaget. Måste vara otroligt gnälligt att vara moderator just för den tråden. Häromdagen var det ju till och med någon som la upp sin egen dator till försäljning som ett fynd i den tråden.

Eller är det bara väldigt väldigt ovanligt att folk förstår vad ordet regler betyder nu för tiden?

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av TraySides:

Inget speciellt jämfört med andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ja dom kan börja att rensa ditt skit.

Sen ang tråden, om det inte sätts en gräns så följs inte gränsen, så enkelt är det.
25% borde vara mini imo, det gör det till en bra deal iaf. Vilket jag personligen uppskattar med tråden.
Fynd på 50%+ kommer extremt sällan, och med sådant krav så dör tråden direkt.

Sen gillar jag att folk klagar på tråden och skriver det i fel tråd, 10/10.

Det är nog svårt att sätta någon procentuell gräns och att det blir bra, framför allt på dyrare varor så kan 10% göra en hel del. Men att länka till en generell kampanjsida på Dustin där det mesta går att hitta billigare på andra store butiker är rätt korkat, den personen hade ju inte ens kollat efter om det fanns några fynd.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av OC-banan:

lite sur idag?

jag kom över amazons "gaming rea" och såg dessa som är populära och bra produkter till bra pris och gratis frakt vad jag såg (antagligen inom USA) så jag passade på att slänga in dom här. Jag har inget konto på amazon så jag kunde inte kolla fraktpriser osv utan jag tänkte bättre att slänga in det här ifall det är något att hurra för än att inte göra det alls.

ber så grymt mkt om ursäkt.. herregud sry för man försöker hjälpa till lite.

ska ta bort mitt inlägg.

Grattis, ett till meningslöst inlägg som ligger i fel tråd... Du kan ju i alla fall försöka läsa vad som står.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Ja dom kan börja att rensa ditt skit.

Sen ang tråden, om det inte sätts en gräns så följs inte gränsen, så enkelt är det.
25% borde vara mini imo, det gör det till en bra deal iaf. Vilket jag personligen uppskattar med tråden.
Fynd på 50%+ kommer extremt sällan, och med sådant krav så dör tråden direkt.

Sen gillar jag att folk klagar på tråden och skriver det i fel tråd, 10/10.

Sorry, ska börja fylla den med superfynd direkt istället för att klaga! Redan hittat ett! Köp två!

Skrivet av Road:

Blir så jäkla less på folk som inte begriper vadfan trådarna är till för.
Står ju för sjutton gubbar "BARA TIPS, INGEN DISKUSSION" är det så jäkla oklar svenska att det inte går att begripa eller vad är det för fel på folk?

Är ju nästan så man varje dag som man kollar dagens fynd någon som skrivit något som man behöver anmäla för att få borttaget. Måste vara otroligt gnälligt att vara moderator just för den tråden. Häromdagen var det ju till och med någon som la upp sin egen dator till försäljning som ett fynd i den tråden.

Eller är det bara väldigt väldigt ovanligt att folk förstår vad ordet regler betyder nu för tiden?

Tyckte själv det var uppfriskande att nån mer lackade ur på att "dagens fynd" endast var slumpmässiga 4-5% rabatter på skit, eller 20kr rabatt på något för 1000kr+.
Men du har helt rätt, jag ska hjälpa er att fylla tråden med underbara fynd varje dag istället för att försöka få någon slags ändring, bättre så!