Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EyeNEye:

Shakademus tipsade om denna för någon vecka sedan. Den är nu nedsatt till 1870 kr för Guld+ medlemmar på Webhallen.

3.89 kr/GB

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/175564-seagate_intern_harddisk_600_ssd_480gb_7mm-st480hm000

Nästan så man borde slå till för det priset. Tydligen har jag guldstatus igen och priset är nästan löjligt bra. 9kr i frakt likaså.

Det är väl bara det där med Seagate och deras tveksamma historik med mekanisk lagring då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nästan så man borde slå till för det priset. Tydligen har jag guldstatus igen och priset är nästan löjligt bra. 9kr i frakt likaså.

Det är väl bara det där med Seagate och deras tveksamma historik med mekanisk lagring då..

Fick ju faktiskt helt OK av NordicHardware's test

http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/ssd-test-seagate-storsatsar-med-seagate-600-och-seagate-600-pro.html?start=0#content

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inaktiv

Mjo. Crucial M500 480gb ligger iofs på 1890kr hos netonnet men inte i lager istället. Utan att ha läst på allt för mycket om Seagates SSD så skulle jag nog ha valt Crucial med tanke på prisskillnaden. Får nog läsas lite mer när jag kommit hem, smartphones är inte super smidiga om man ska kolla runt hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Shakademus tipsade om denna för någon vecka sedan. Den är nu nedsatt till 1870 kr för Guld+ medlemmar på Webhallen.

3.89 kr/GB

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/175564-seagate_intern_harddisk_600_ssd_480gb_7mm-st480hm000

1890 även för brons

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

1890 även för brons

Släng upp det i tips-tråden även om det blivit postat tidigare, så har priset sjunkit. You do the honor

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pecill:

1890 även för brons

Värt att ersätta min Samsung 840 Pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Så länge den fungerar som den skall bara om du behöver mer utrymme, som jag ser det är det den regeln som gäller alla SSDer.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

Varför ersätta? Man kan ju inte ha för mycket SSD-lagring så det är ju bara att koppla in den och använda den för det du vill ha lite mer fart på. Spel exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

1890 även för brons

1880 med silver så det är 10:- per nivå

Vit/Svart - Någon?
Guld - 1870:-
Silver - 1880:-
Brons - 1890:-

Dold text
Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pazu:

Alina kör sin "Fredagsfräckis"

http://www.alina.se/news/20140306/

Kampanj ≠ Fynd. Det ska till exempel på vad som är fynd för att det ska platsa. Skulle kunna se ut något i stil med:

"Med exempelvis Samsung 840 EVO för 1099kr, (Närmaste seriösa konkurrent 1190kr enligt prisjakt).
Och en 23,6" Samsung PLS skärm för 1199kr, (Närmaste konkurrent 1490kr enligt prisjakt)."

Permalänk
Medlem

NetonNet ligger 150:- billigare än närmaste konkurrent på 4670k, men vet inte om det motiverar att lägga upp det i fyndtråden. Men jag blir lite köpsugen, min dator i sign har för längesedan passerat bäst före.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1879575

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Citat:

Microsoft Win 8 Pro - Version upgrade from XP, Vista, Win 7

499:- på komplett. -50% På superweekend.

https://www.komplett.se/microsoft-win-8-pro/765440

Är det värt att uppgradera det här från Windows 7? Finns det risk att det blir problem, jag har inga skivor att återställa datorn.

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om det går att göra en ren installation med windows 8 upgrade? Eller måste man ha windows 7 installerat först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

CDON+ på köpet när man köper ett valfritt spel för minst 499kr.

http://cdon.se/spel/cdon_plus_på_köpet_vid_köp_av_spel/

Valde South Park: The Stick of Truth till PS3 för min del

Skickades från m.sweclockers.com

Blev d censuerade spelet?

Permalänk
Medlem

Hej!
Undrar vad som gäller för denna produkter.
https://www.komplett.se/microsoft-win-8-pro/765440
Måste man ha ett operativsystem innan för att detta ska funka?
Eller kan man använda denna på en nybyggd dator?

blev lite osäker då det stod "Version upgrade from XP, Vista, Win 7"

Permalänk
Skrivet av mr_cypher:

Logitech G430 hos Kjell & Co. 200:- närmaste på prisjakt är 656:- + frakt från pixmania. Köpte mig ett par idag, lite plastiga och något tungdrivna men sjukt prisvärt headset för 200:-

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Hämtade just ut sista paret i Norrköping.
En lite komisk detalj bara. Såg inlägget igår och bestämde mig för att "om de finns kvar imorgon så köper jag ett par", eftersom jag egentligen inte behöver dem. För en halvtimme sedan kollade jag och de fanns kvar för 200kr, tog därefter en dusch och kollade igen, då låg priset på nuvarande 599kr. Ringde butiken och de hade ett kvar, fick komma och hämta dem för 200kr. Mest troligt är det någon på centrallagret som råkat sänka priset lite för mycket sa de i butiken med ett leende - Grattis

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

En lite komisk detalj bara. Såg inlägget igår och bestämde mig för att "om de finns kvar imorgon så köper jag ett par", eftersom jag egentligen inte behöver dem. För en halvtimme sedan kollade jag och de fanns kvar för 200kr, tog därefter en dusch och kollade igen, då låg priset på nuvarande 599kr. Ringde butiken och de hade ett kvar, fick komma och hämta dem för 200kr. Mest troligt är det någon på centrallagret som råkat sänka priset lite för mycket sa de i butiken med ett leende - Grattis

Plockade ut tre par här i Lund. Killen före mig i kön köpte ett par, killen efter mig två par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Well, jag la en beställning i natt och jag betalade. Fick sen en orderbekräftelse, så jag antar att mitt köp har gått igenom!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk

Gällande Logitech-lurarna G430 som diskuterats; fiii fasen vilken skit det är. Visst, surround är trevligt då man spelar men ändå. Jisses vilket skitljud i övrigt. Hade inte räknat med mycket iofs ändå eftersom det känns som ett par "gaming-ultra-elite-2000-deluxe" ämnade för småkids, men ändå det här är ju komiskt. Aldrig i livet att jag hade betalat mer än 200kr för dem säger jag

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Gällande Logitech-lurarna G430 som diskuterats; fiii fasen vilken skit det är. Visst, surround är trevligt då man spelar men ändå. Jisses vilket skitljud i övrigt. Hade inte räknat med mycket iofs ändå eftersom det känns som ett par "gaming-ultra-elite-2000-deluxe" ämnade för småkids, men ändå det här är ju komiskt. Aldrig i livet att jag hade betalat mer än 200kr för dem säger jag

Det är ju inte ens äkta surround, bara ett element per sida. Kanske okej för priset, men nej jag skippade dessa.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Skrivet av AerisArchon:

Det är ju inte ens äkta surround, bara ett element per sida. Kanske okej för priset, men nej jag skippade dessa.

Sunt val.
200kr kan det vara värt, inte en krona mer.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Scuttle:

Plockade ut tre par här i Lund. Killen före mig i kön köpte ett par, killen efter mig två par.

Var nog jag som köpte det paret vid 11:30. De fungerar bra

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AerisArchon:

Det behövs inte mer än ett element per sida för att få surround.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Om man har 7.1st öron då?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av muunkie:

Om man har 7.1st öron då?

Ja, då blir det svårare, såklart

EDIT: Fast nä, det bör inte bli någon skillnad?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har haft ljudkort med stöd för virtuell surround i rätt många år, så jag vet; därav äkta. Nu marknadsförs ju dessa lurar som 7.1, vilket är totalt bs. Har de 7.1 virtuella element då eller?

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AerisArchon:

Har haft ljudkort med stöd för virtuell surround i rätt många år, så jag vet; därav äkta. Nu marknadsförs ju dessa lurar som 7.1, vilket är totalt bs. Har de 7.1 virtuella element då eller?

Jag vet inte hur många element de har, men det behövs inte mer än ett element per öra. Vad du menar med äkta och vad det spelar för roll vet jag inte.

Mina har ett element och de funkar bra i t.ex. barbershop-slingan på YouTube.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag vet inte hur många element de har, men det behövs inte mer än ett element per öra. Vad du menar med äkta och vad det spelar för roll vet jag inte.

Mina har ett element och de funkar bra i t.ex. barbershop-slingan på YouTube.

Äkta surround är vad jag kallar hörlurar som faktiskt har flera fysiska element per sida. Hurvida det gör någon skillnad eller ej är något som har diskuterats av många och är kanske lite av en smaksak. Jag har personligen ingen åsikt då jag ej har testat ett sådant par själv. Min poäng var att de marknadsförs som 7.1 vilket får det att låta som om det då vore "äkta" surround med tre element per sida, trots att det inte är så.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AerisArchon:

Äkta surround är vad jag kallar hörlurar som faktiskt har flera fysiska element per sida. Hurvida det gör någon skillnad eller ej är något som har diskuterats av många och är kanske lite av en smaksak. Jag har personligen ingen åsikt då jag ej har testat ett sådant par själv. Min poäng var att de marknadsförs som 7.1 vilket får det att låta som om det då vore "äkta" surround med tre element per sida, trots att det inte är så.

Ahh okej, då är jag med.

Vad jag hört ska man akta sig för sådana lurar, då det generellt ska vara bättre ljud med ett "stort" element, speciellt då man kan få exakt samma surroundeffekt genom mjukvaran.
Har inte testat några surroundlurar själv, men det låter logiskt att ett stort element skulle ge bättre ljud, tycker jag.

Nu är vi dock väldigt off-topic

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Phillepålle:

Billiga SSDer, vet dock inte hur de presterar.
http://keltir.se/v2/ssd-solid-state-diskar/

Hela org.nummer visas inte, bolaget får således inte bedriva näthandel.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin