Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bakemonster:

6% rabatt på Eizo Foris FG2421 om du är medlem på webhallen!

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/185327-e...

Jättebra fynd :annoyed: Hur får du det till 6%? Närmare 3% ju....

Skrivet av bakemonster:

Sorry, ska börja fylla den med superfynd direkt istället för att klaga! Redan hittat ett! Köp två!

Tyckte själv det var uppfriskande att nån mer lackade ur på att "dagens fynd" endast var slumpmässiga 4-5% rabatter på skit, eller 20kr rabatt på något för 1000kr+.
Men du har helt rätt, jag ska hjälpa er att fylla tråden med underbara fynd varje dag istället för att försöka få någon slags ändring, bättre så!

Aha, dvs. ditt fyndtips var ren provokation, moget.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Aha, dvs. ditt fyndtips var ren provokation, moget.

Provokation? Ligger i linje med resten, så borde ju vara OK.
4490 har jag på skärmen, kanske räknade fel, sorry, 3% är ju fortfarande inte dåligt.
Lägre pris=fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kan hålla med lite grann, beror dock helt på vilken produkt vi talar om, kan man t.ex. spara 15% på en Ipad Air tycker jag absolut det räknas som ett fynd (skulle förresten aldrig köpa en Ipad ) Tycker faktisk att procent är ointressant, är en 20 kronors pryl som säljs för 10:- ett super-mega-yo fynd?

Känns dock lite magstärkt att man väljer kritisera andras fynd så pass starkt när man själv bidrar med absolut ingenting. Dessutom väljer du diskutera i fyndtråden, trots bättre vetande. Anmäl inlägget och posta i denna tråden istället.

EDIT:

Var inte meningen att "kopiera" dig, tog bara väldig lång tid innan jag postade mitt inlägg

Vad är det man brukar säga, "great minds think alike" ;).

Permalänk
Medlem

Det hör väl inte direkt hit, men är det någon mer än jag som får upp en skum prisjämförelse på Webhallen? Säger att det är billigare på Dustinhome, men det är inte ens samma produkt. Verkar knepigt som f*n.
https://www.dropbox.com/s/5p0kuw12mfj8esx/Screenshot%202014-0...

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

0,0626 X 4790 = 299,854 kr

4790 - 299,854 = 4490,146 kr

Den kostar 4490 kr ifall man har kommit upp till rätt nivå, hos Webhallen. Åtminstone för mig.

http://www.raknaut.se/raknaprocent.aspx

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Det hör väl inte direkt hit, men är det någon mer än jag som får upp en skum prisjämförelse på Webhallen? Säger att det är billigare på Dustinhome, men det är inte ens samma produkt. Verkar knepigt som f*n.
https://www.dropbox.com/s/5p0kuw12mfj8esx/Screenshot%202014-0...

Det är en ny feature i Avast så som jag förstår det - om du inte kör Avast så är det ju lite knepigt, annars inget att oroa sig för, snarare tvärt om, sjukt smidigt och trevligt tillägg om jag får säga det själv - i alla fall det lilla som jag använt det hittills!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Att man inte ens orkar scrolla upp på sidan...

Skrivet av enG:

Sandisk Ultra plus 256GB - 1090:-
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/Sa...

edit: inlägg nr 1000 i forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Den kostar 4490 kr ifall man har kommit upp till rätt nivå, hos Webhallen. Åtminstone för mig.

4590:- med silver så det är kanske sämre med "standard bronze" och då inget speciellt fynd

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk

Räcker det med att skapa ett konto på autodesk för att kunna hämta deras program i 36 månader eller får man bara licenser för de program man laddar ner?

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EyeNEye:

Jag är Bronzemedlem, det som gör skillnaden. Räkna procent har jag inga problem med

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

4590:- med silver så det är kanske sämre med "standard bronze" och då inget speciellt fynd

Skrivet av screamin-daemon:

Jag är Bronzemedlem, det som gör skillnaden. Räkna procent har jag inga problem med

Nej det var inte menat att nedvärdera dig på något sätt. I så fall ber jag om ursäkt!

Precis. Det ska ju vara ett så pass bra pris, att man har lust att klicka 3 gånger på köpknappen.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

finns det varor på cdon sm kostar 1 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Precis. Det ska ju vara ett så pass bra pris, att man har lust att klicka 3 gånger på köpknappen.

Håller tyvärr inte med, om det är en bra produkt kan det vara bra med tips även om det inte är super erbjudande.
Jag litar på att folk på SweClockers är såpass tekniskt intresserade att man inte länkar till skit sen får man avgöra själv om det är "fynd" eller inte. Allt är relativt till behovet varje individ har. Är man döende i öknen är 1000kr för en Champis riktigt bra fynd

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av shinypenny:

finns det varor på cdon sm kostar 1 kr?

Inte vad jag vet, lägsta brukar vara 9kr (eller 19, kanske), tror jag.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kacper:

Håller tyvärr inte med, om det är en bra produkt kan det vara bra med tips även om det inte är super erbjudande.
Jag litar på att folk på SweClockers är såpass tekniskt intresserade att man inte länkar till skit sen får man avgöra själv om det är "fynd" eller inte. Allt är relativt till behovet varje individ har. Är man döende i öknen är 1000kr för en Champis riktigt bra fynd

Är du döende i öknen är nog vätskedrivande läsk inte något du bör satsa på

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Är du döende i öknen är nog vätskedrivande läsk inte något du bör satsa på

Skrivet av Kacper:

Det jag menar är att det ska vara ett FYND, annars kunde tråden heta "Bra-att-ha-saker--i-lådan-hemma-hyffsat-billigt".

En produkt som är nedsatt 30 procent är ett fynd. Det du kallar "bra produkter/tips", är något helt annat.

Jag litar på att folk på SweClockers vet vad de vill ha, och om de inte vet så frågar de andra medlemmar. Annars skulle tipstrådar om svarta strumpor dyka upp stup i kvarten..just för att folk tycker att det är ett bra tips(?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det jag menar är att det ska vara ett FYND, annars kunde tråden heta "Bra-att-ha-saker--i-lådan-hemma-hyffsat-billigt".

En produkt som är nedsatt 30 procent är ett fynd. Det du kallar "bra produkter/tips", är något helt annat.

Jag litar på att folk på SweClockers vet vad de vill ha, och om de inte vet så frågar de andra medlemmar. Annars skulle tipstrådar om svarta strumpor dyka upp stup i kvarten..just för att folk tycker att det är ett bra tips(?)

Missuppfatta mig rätt nu, jag menar absolut inte att man ska gå helt off-topic, jag menar att om jag ska köpa något, till exempel en Encore surfplatta, jag hittar den i butik för 2200kr och är på väg att beställa, kollar snabbt i fyndtråden och ser att man får tillbaka 500kr om man beställer från dustin/alina (vilket inte står med på prisjakt), jag sparar "bara# 200kr (10%), det är inte mycket men för mig är det ett fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kacper:

Missuppfatta mig rätt nu, jag menar absolut inte att man ska gå helt off-topic, jag menar att om jag ska köpa något, till exempel en Encore surfplatta, jag hittar den i butik för 2200kr och är på väg att beställa, kollar snabbt i fyndtråden och ser att man får tillbaka 500kr om man beställer från dustin/alina (vilket inte står med på prisjakt), jag sparar "bara# 200kr (10%), det är inte mycket men för mig är det ett fynd

Jo det är ju det hela tråden handlar om. Att hitta fynd. 200 kr är 200 kr, blir mycket fika för dom pengarna eller varför inte en ny fläkt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tetratrio:

Räcker det med att skapa ett konto på autodesk för att kunna hämta deras program i 36 månader eller får man bara licenser för de program man laddar ner?

Man registrerar sig, sedan klickar man bara på det man vill ha, får en nyckel, tankar hem Bättre alltså än att ha 36 mån på allting. Du kan ju då spara program tills senare istället.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

"Utfasning utav kompletta vattenkylningskit 156 SEK

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:3484759 GTX 480
http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:3551740 GTX 470
http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:3551742 HD 5870 "

Vad tror ni om tipset i fyndtråden.
Kanske något att sätta tänderna i och byta ut blocket mot cpu eller ett annat gpublock. Eller fräsa ett eget block.
Det verkar ju vara ett bra pris för pump och radiator+fläkt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om blocket till HD 5870 även passar till HD 6870? Sitter nämligen och minar på ett HD 6870 och tänkte det kunde vara bra att få ner tempen lite på det.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brag93:

Samsung ue46f6475
Pris:6895kr
Väldigt mycket tv för pengarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Knappast ett fynd, de första 8 butikerna på prisjakt säljer den för <7000:-

Permalänk
Medlem

Måste vara extremt irriterande att vara mod för tipstråden med allt skräp som folk lägger upp där som sedan anmäls/måste rensas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Lenovo har utförsäljning på ett antal äldre modeller och erbjuder 20% på priset med koden: sale2014se

Länk: http://shop.lenovo.com/se/sv/landing-pages/promos/special-off...

Herrejäklar, Lenovo Yoga 13 med 512GB SSD för under 7k, inte den bästa upplösningen men fullt godkänt för en 13"are.

Skummaste är att den med 512GB är 400kr billigare än de andra 2 med endast 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av steelice:

Herrejäklar, Lenovo Yoga 13 med 512GB SSD för under 7k, inte den bästa upplösningen men fullt godkänt för en 13"are.

Skummaste är att den med 512GB är 400kr billigare än de andra 2 med endast 256GB.

Ja, väldigt skumt.

Permalänk
Medlem

Skickas Lenovon inom EU? Tänkte på eventuell moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Ja. De skickas inom EU. Du ska inte behöva betala tullavgifter.

"*Combinable with promotions. Shipping and handling not included on other orders. Limited time offer. Offer valid from Lenovo in Sweden only."

Erbjudandet gäller specifikt Sverige, skulle verkligen bli förvånad om Lenovo skickade grejerna från USA, speciellt med Svenskt tangentbord osv.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Stod på deras hemsida incl 25% VAT vilket blir ju våran moms

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Först till kvarn!

Idag kl 17-18.

ASUS VG248QE 144Hz för 1999:- med fri frakt.
Kostar 2990:- annars.

https://www.alina.se/Produkt.aspx?Kampanj=forsttillkvarn

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1520860

Tack för tipset, en styck skärm på g hem till mig!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av steelice:

Jag har länge varit ute efter en ny stationär och målet har varit bygga en.
Går det att få samma egenskaper med något mindre prestanda och ut OS för mindre peng?