Radeon X1550 bootar endast på VGA

Permalänk
Medlem

Radeon X1550 bootar endast på VGA

Som sagt bootar endast på VGA ej på DVI/HDMI minnena funkar som dom ska moderkorted är MCP61PM bootade för nån timme sen på DVI..

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssen:

Som sagt bootar endast på VGA ej på DVI/HDMI minnena funkar som dom ska moderkorted är MCP61PM bootade för nån timme sen på DVI..

dvi kontakten kanske är trasig. många gånger in o ut nöter på kontakter osv. är så fallet är det inte fy skam att kanske införskaffa ett nytt grafikkort för det va det sämsta grafikkort jag hört. du kan ju inte va nån spelare för fem öre.

dock så är frågan va du vill betala.

edit: ser nu att det är moderkortet du visar och enligt dig så är det dvi på det. nått jag inte kan lokalisera till då jag kollar det moderkortet. så frågan är har det externa grafikortet bara dvi eller för om så fallet är det kortet bara att slänga bort i värsta fall är det rent sagt pci-e sockeln som är trasig har råkat ut för det några gånger

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Ok,är nog ett komma tecken som fattas i texten,,moderkortet har inte DVI,blir till att köpa ett annat grafikkort.Tackar för svaret.

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays