Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackan_93:

Med detta som argument är aktier pyramidspel.

Skillnaden är väl att aktier är bundna till något. Det är inte bitcoins som har ett fiktivt värde.

Skrivet av jonasies:

Bitcoins är en död "valuta". Det är dogecoin som är framtiden.

TO THE MOON!

Skrivet av lolight:

Så om dollarn som valuta dör, då dör även Euron? Nej, det var ett vagt argument.

Nej. För det finns alltid en resurs som uppbackar valutorna. Denna säkerhet har inte kryptovalutor som ena dagen kan vara värd 1000 dollar nästa 0.0001 dollar. Detta är problemet med valutan och därför är den "osäker". Ska mycket till för att en fysisk valuta ska krascha som Bitcoin har gjort.

Skrivet av Stenull:

Fast nu är detta en dedikerad forumdel för kryptovaluta. Att folk som är entusiastiska över fenomenet kommer hit och skriver är väll helt naturlig?
Men allt tjat om bubblor, ponzi, pyramider och den där jävla tulpanen börjar kännas aningen överflödigt. Nicht?

Så du menar att man ska fanatisk anhängare bara för att få skriva i denna tråd eftersom den ligger i den forumsdel som den gör? Skumt resonemang måste jag säga..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Seriöst bitcoin marknaden är när den största "banken" har myglat och stulit bitcoin under flera år och nu tar dom allt. Skulle riksbanken göra så här mot oss tror ni?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av gibbon_:

Jag tror det folk irriterar sig mest på är folk som inte ens vill förstå sig på ämnet de pratar om, men ändå känner att deras synpunkter ska tas på fullaste allvar. Det är helt ok att ha sina egna åsikter, men om de är grundade i förutfattade meningar och/eller missuppfattningar, då är det klart folk lessnar på att höra samma icke-poäng om och om. Det här är inte grundskolan, du får inte poäng för deltagande.
Nu vill jag inte att du ska ta det här personligt, jag vet inte vad du har skrivit för tidigare kommentarer.

Ganska exakt så. Zotamedu skriver vettiga saker till skillnad från många andra kritiker. Det är när det håller samma låga nivå som fanboyism som det blir drygt och onödigt.

Annars så är jag inte speciellt glad över att folk har förlorat massa pengar, jag är däremot glad över att de som var dumma nog att ha så mycket av sina tillgångar Online fick bita i det sura äpplet. Det är inte direkt första gången det har varnats om varken Gox eller risken med att ha sina mynt online.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Ha, typiskt. Är ny med detta och hade just byggt två små riggar och minat några veckor och så händer detta när man hade som roligast. Nåja, det är intressant och man får väl hoppas det kommer något gott ur detta. Tur att man tidigt blev varnad för Mt.Gox, inte för att man har många BTC men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag tycker det går i rätt riktning...bort med denna "valuta" tack:P

Skrivet av Squeegie:

Vafan gör du i tråden då?

Skrivet av Squeegie:

Måste instämma med föregående talare, tyvärr så kommer det in troll i varje tråd som har med Mining/BTC att göra vilket i längden blir fruktansvärt tråkigt att höra.

Vi som håller till här behöver inte höra hur Bitcoins är ett Pyramidspel, Tulpan eller hur det borde utplånas bara för det inte är en fysik produkt.

Domflesta som är här tycker det är KUL, så sluta sabba trådarna så kommer alla bli gladare.

Skrivet av Zotamedu:

Ja visst är det hemskt att det kommer in folk med andra åsikter och säger elaka saker. Det borde vara ett lås så bara folk som redan är frälsta får skriva saker här. På samma sätt borde det finnas lås på forumen för grafikkort så man måste äga ett kort från AMD för att få skriva något där. Det går ju inte för sig att någon med Nvidia skulle smita in och skriva något som inte är en hyllning av AMD. Nej usch, meningsmotståndare vill man ju inte veta av på ett öppet forum på internet. Hur skulle det se ut om man diskuterade saker utifrån olika synvinklar och med olika åsikter?

Skrivet av flipstah:

Om du tänker till lite och läser mellan raderna så kanske du också förstår att det inte alls var så som han menade.

EDIT: För att tillföra något till diskutionen, skönt att Mt. Gox går i graven - tråkigt för alla drabbade bara :/
Tror nog värdet stiger och lägger sig runt 650$ inom en snar framtid

flipstah, tror att du får tänka till lite själv och läsa det som faktiskt står skrivet i diskussionen så förstår du att det nog är sanning (och sarkasm ) i det Zotamedu skrev. Megacrash har full rätt till sin åsikt och att yttra den på ett helt okej manér som han gjorde i tråden, att sen Squeegie och andra flyger i taket för att någon inte håller med om att Bitcoin är det bästa sen skivat bröd är bara barnsligt och visar på hur lätt många som mine'ar intar försvarsställning när någon uttrycker en motsatt åsikt. Något jag själv blir kapitalt trött på att se i dessa trådar är påståendena från er som investerat i miningriggar att vi andra "inte förstår" för att vi kommit till en annan slutsats.

Håller helt klart med Zotamedu, det finns ingen stämpel på tråden eller forumet att alla måste hålla med om att Bitcoin är bra, acceptera det. I övrigt är det nog snarare jävligt sunt att det inte blir en ensidig (s.k. "inavlad") diskussion och att båda sidorna får göra sin röst hörd i frågan. Hur bra kvalitén är på diskussionen tänker jag inte orda mycket om, den är minst sagt "varierande" i båda läger.

M.a.p topic; Hoppas även själv att trenden fortsätter neråt (surprise, surprise), gärna till ca $0 så jag slipper höra mer om det här påhittet. Tror att intresset kommer svalna mycket det kommande halvåret/året när media tröttnar på att bevaka ämnet. Hoppas dock att de flesta hinner och förmår hoppa av skutan ifall den sjunker. Tiden får visa.

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Seriöst bitcoin marknaden är när den största "banken" har myglat och stulit bitcoin under flera år och nu tar dom allt. Skulle riksbanken göra så här mot oss tror ni?

mtgox är ingen bank dom är ett växlingskontor, hade folk fattat det och aldrig använt dom som bank hade den här senaste kraschen aldrig hänt.

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Discokungen
Skrivet av statsministern:

mtgox är ingen bank dom är ett växlingskontor, hade folk fattat det och aldrig använt dom som bank hade den här senaste kraschen aldrig hänt.

Precis som jag skrev här ovan. Jag gjorde en liknelse för min farsa angående det här. Det är som att ha ett stånd på en marknadsplats där du säljer pengar. Lämnar du dem där över natten? Har du HELA ditt lager där? Litar du helt på att ägaren till marknadsplatsen kan hålla dina pengar säkra varje natt?

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Jag ser det verkliga behovet mer som att du slipper vara beroende av dessa onda företag och banker. Att man slipper ha dem som förmyndare över sina pengar. Att de både ska bestämma över vem eller vad som du får köpa eller sälja, samt att de ska ha grova pengar betalat för det också. Men vill man leva i ett fängelse så är det nuvarande banksystemet bra.

Du tror inte att USD är den största valutan för handel med droger?

I slutändan är det verklig efterfrågan och inte ideologiska aspekter som styr kursen på bitcoin. Fördelen med bitcoin framför andra valutor är att med större säkerhet kan använda den för illegala transaktioner eftersom det inte finns någon statlig insyn. Att USD är den största valutan för handel med droger är en självklarhet eftersom USD är en bra mycket större valuta än BTC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Fråga de som var med om Kruger-kraschen. Det händer då och då även i bankvärlden.

Permalänk
Medlem

Detta var ju riktigt rolig läsning Att så många kan ha så mkt valuta hos dom är obegripligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

I slutändan är det verklig efterfrågan och inte ideologiska aspekter som styr kursen på bitcoin. Fördelen med bitcoin framför andra valutor är att med större säkerhet kan använda den för illegala transaktioner eftersom det inte finns någon statlig insyn. Att USD är den största valutan för handel med droger är en självklarhet eftersom USD är en bra mycket större valuta än BTC.

Om staten vill så kan de ha mycket mer insyn i bitcoin med hjälp av blockchain än i någon fiatvaluta och jag har inte sett någon källa på att det skulle vara säkrare att använda cryptovalutor istället för fiat för illegal aktivitet.

Visa signatur

| 3960X | 16 GB DDR3 | P9X79 | H100 | 7950 |
| E31270 | 16 GB DDR3 ECC | ~7 TB eff. ZFS R-Z2 | ESXi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwte:

Om staten vill så kan de ha mycket mer insyn i bitcoin med hjälp av blockchain än i någon fiatvaluta och jag har inte sett någon källa på att det skulle vara säkrare att använda cryptovalutor istället för fiat för illegal aktivitet.

Spelar egentligen ingen roll om det är säkrare eller inte så länge folk som köper valutan tror att det är säkrare. Fakta: Vi har ett system där folk genom att använda deep web och bitcoin köper knark på blocket-liknande sidor. Detta driver upp efterfrågan på bitcoin eftersom det är det enklaste sättet att köpa knark anonymt på nätet just nu. Har inte hört om något fall där någon åkt dit på detta än, det ska tydligen vara ganska säkert, speciellt om man köper inrikes så knarket inte fastnar i tullen.

Så länge detta system är intakt har vi en geniun efterfrågan på bitcoin, det finns väldigt lite legitim efterfrågan på bitcoin i övrigt eftersom det inte accepteras som betalningssätt i vanliga affärer, inte ens i e-handeln. Resten är bara spekulation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

MTGox kan inte jämföras med riksbanken.
Det var en handelsplats.
Försvinnandet av dessa BTC drabbar tyvärr enskilda personer väldigt hårt.
Det är dock ingenting i jämförelse med att Amerikanska staten har tillåtelse lagligt att lösa ut värdelösa skuldsedlar med skattepengar upp till 700.000.000.000 USD.
Något de lagstiftade om 2008 när amerikanska staten spenderade löjligt stora summor pengar på att rädda banker som spekulerat med sina kunders pengar.

Även Sverige har stiftat lagar om att stödja banker när de slarvat bort sina kunders pengar.

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Silcan:

Detta var ju riktigt rolig läsning Att så många kan ha så mkt valuta hos dom är obegripligt.

Ja det är så ofantligt tragiskt att folk inte såg hur stor risk Gox hade. Det har inte direkt varit otippat att de skulle haverera. Inte det senaste halvåret i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcg:

MTGox kan inte jämföras med riksbanken.
Det var en handelsplats.
Försvinnandet av dessa BTC drabbar tyvärr enskilda personer väldigt hårt.
Det är dock ingenting i jämförelse med att Amerikanska staten har tillåtelse lagligt att lösa ut värdelösa skuldsedlar med skattepengar upp till 700.000.000.000 USD.
Något de lagstiftade om 2008 när amerikanska staten spenderade löjligt stora summor pengar på att rädda banker som spekulerat med sina kunders pengar.

Även Sverige har stiftat lagar om att stödja banker när de slarvat bort sina kunders pengar.

"banken"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Skrivet av Silcan:

MTGox var ingen bank.
Som jag skrev så beter sig vanliga banker minst lika illa. Hade inte amerikanska staten gått in och räddat bankerna med skattepengar så hade de gått omkull och folk förlorat allt de hade insatt på sina konton.
Att använda skattepengar för att rädda spekulerande banker gör att ett privat handelsföretag som MTGox går omkull bleknar i jämförelse.

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Varför säger du "banken" när det är en tradingsite?

EDIT: Ett ord.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcg:

MTGox var ingen bank.
Som jag skrev så beter sig vanliga banker minst lika illa. Hade inte amerikanska staten gått in och räddat bankerna med skattepengar så hade de gått omkull och folk förlorat allt de hade insatt på sina konton.
Att använda skattepengar för att rädda spekulerande banker gör att ett privat handelsföretag som MTGox går omkull bleknar i jämförelse.

Skrivet av simonw:

Varför säger du "banken" när det är tradingsite?

Kanske för att dessa tradingsiter tillhandahåller samma tjänst som bankväsendet en gång startade sin verksamhet med. Nämligen att förvara andras pengar ;).

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

MtGox började bra tydligen... http://i.imgur.com/xMeW43a.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Kanske för att dessa tradingsiter tillhandahåller samma tjänst som bankväsendet en gång startade sin verksamhet med. Nämligen att förvara andras pengar ;).

Banker började med inlåning och utlåning av en valuta. MTGox var en privatägd tradingsite. Där bör man inte förvara hela sitt innehav.
En del av sitt innehav har jag förståelse för i tradingsyfte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De som anser att "riktig" valuta är så stabil borde läsa denna artikel:
http://www.sydsvenskan.se/opinion/aktuella-fragor/raddningspa...
Att USD inte störtdök värre än BTC 2008 beror på att amerikanska skattebetalarna betalade hundratals miljarder för det.
De pengarna gick till att ge privatägda banker, investmentbanker, bilföretag m.fl. pengar.

I kölvattnat av det gick hela städer i konkurs i USA. Folk förlorade sina hem och jobb.
De som vann på det var några få rika i styrelserna för banker samt stora företag.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av gibbon_:

Jag tror det folk irriterar sig mest på är folk som inte ens vill förstå sig på ämnet de pratar om, men ändå känner att deras synpunkter ska tas på fullaste allvar. Det är helt ok att ha sina egna åsikter, men om de är grundade i förutfattade meningar och/eller missuppfattningar, då är det klart folk lessnar på att höra samma icke-poäng om och om. Det här är inte grundskolan, du får inte poäng för deltagande.
Nu vill jag inte att du ska ta det här personligt, jag vet inte vad du har skrivit för tidigare kommentarer.

Har du besökt ett forum på internet tidigare? Det du beskriver finns i ganska exakt alla forum som rör alla ämnen. För att fortsätta på temat grafikkort kan du roa dig med att läsa nyhetstrådarna som rör lanseringar av nya grafikkort så ska du se på grejer. Lär dig att filtrera saker som du inte finner relevant och om det är väldigt illa kan du rapportera det till en moderator så tar de hand om det.

Om det skulle införas en regel att man inte får nämna pyramidspel, ponzi, investeringsbubbla eller tulpaner här så är det väl bara rimligt att det samtidigt blir förbjudet att skriva att alla moderkort och nya plattformar är helt perfekta för mining? Låter det som en bra deal? Vi sätter kryptovalutor i karantän här längst ner. Ingen stör er, ni stör inte resten? Vad jag har sett av de större dedikerade forumen så ser det ut ungefär så. Det är väldigt ensidiga diskussioner och kritik försvinner så man kan fortsätta hylla Bitcoin. En liten manisk kärna har nästan nått sekt-status vid det här laget.

Själv är jag trött på att bli idiotförklarad för att jag inte ser det geniala i att lägga alla mina pengar i en handelsvara där priset åker upp och ner som en jojo. Visst, hade jag vetat att priset skulle stiga som det gjorde hade jag också investerat i Bitcoins för två år sedan men det är ju omöjligt att veta. Som det såg ut då kunde de lika gärna varit helt borta vid det här laget. Detta underforum stängdes ju till exempel på grund av bristande aktivitet. Och som jag skrev i en annan tråd, hade jag haft en tidsmaskin hade jag hellre investerat i aktier från IBM och Apple då de är lättare att omsätta till en användbar valuta i stora volymer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ja det är så ofantligt tragiskt att folk inte såg hur stor risk Gox hade. Det har inte direkt varit otippat att de skulle haverera. Inte det senaste halvåret i alla fall.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Albert Einstein

Visa signatur

| 3960X | 16 GB DDR3 | P9X79 | H100 | 7950 |
| E31270 | 16 GB DDR3 ECC | ~7 TB eff. ZFS R-Z2 | ESXi |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcg:

Banker började med inlåning och utlåning av en valuta. MTGox var en privatägd tradingsite. Där bör man inte förvara hela sitt innehav.
En del av sitt innehav har jag förståelse för i tradingsyfte.

Vill inte dividera för mycket om var bankerna började för det är ett för öppet fält utan slut men säker förvaring av dyrbara ägodelar har säkerligen funnits vaäääldans länge. Samma sak egentligen som vad dessa siter gör.

Och idag håller en del banker bara på med trading i stort sett. Avanza tillexempel ;). De har precis börjat med huslån men trading har de som core income.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Har du besökt ett forum på internet tidigare? Det du beskriver finns i ganska exakt alla forum som rör alla ämnen. För att fortsätta på temat grafikkort kan du roa dig med att läsa nyhetstrådarna som rör lanseringar av nya grafikkort så ska du se på grejer. Lär dig att filtrera saker som du inte finner relevant och om det är väldigt illa kan du rapportera det till en moderator så tar de hand om det.

Om det skulle införas en regel att man inte får nämna pyramidspel, ponzi, investeringsbubbla eller tulpaner här så är det väl bara rimligt att det samtidigt blir förbjudet att skriva att alla moderkort och nya plattformar är helt perfekta för mining? Låter det som en bra deal? Vi sätter kryptovalutor i karantän här längst ner. Ingen stör er, ni stör inte resten? Vad jag har sett av de större dedikerade forumen så ser det ut ungefär så. Det är väldigt ensidiga diskussioner och kritik försvinner så man kan fortsätta hylla Bitcoin. En liten manisk kärna har nästan nått sekt-status vid det här laget.

Själv är jag trött på att bli idiotförklarad för att jag inte ser det geniala i att lägga alla mina pengar i en handelsvara där priset åker upp och ner som en jojo. Visst, hade jag vetat att priset skulle stiga som det gjorde hade jag också investerat i Bitcoins för två år sedan men det är ju omöjligt att veta. Som det såg ut då kunde de lika gärna varit helt borta vid det här laget. Detta underforum stängdes ju till exempel på grund av bristande aktivitet. Och som jag skrev i en annan tråd, hade jag haft en tidsmaskin hade jag hellre investerat i aktier från IBM och Apple då de är lättare att omsätta till en användbar valuta i stora volymer.

Men snälla du, "Lägga alla mina pengar i en handelsvara", fan tänk seriöst, du kan mine:a med Scrypt/whatever du vill med ett grafikkort som du redan har i din dator.
Tro mig man är dum i huvudet om man belånar huset för att köpa en ASIC att mine:a Bitcoins med..
Det handlar inte om att hylla någonting, det handlar om att kanske inte kasta sig huvudstupa in i debatt med idiotargument som du gör och sen kräva att bli tagen på allvar.
Visst sitt du och lek smart och kalla folk som gillar bitcoins som betalmedel för sekter och liknande, alla kommer ta dig på stort allvar, ingen kommer idiotförklara dig, alla kommer ta dig på allvar.
Jag skulle vilja se hur många av dom "dedikerade forumen" du ens varit inne på och hur många trådar du har läst egentligen..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Visst, kommentaren om grundskolan var lite snudd på onödig. Jag menar inte att skeptiker inte ska få uttrycka sina åsikter, bara det att de får allt argumentera för sig om de vill bli tagna på allvar.
Vidare håller jag fullt med om att det finns allt för många o-objektiva fanatiker även i optimist-lägret.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av statsministern:

Men snälla du, "Lägga alla mina pengar i en handelsvara", fan tänk seriöst, du kan mine:a med Scrypt/whatever du vill med ett grafikkort som du redan har i din dator.
Tro mig man är dum i huvudet om man belånar huset för att köpa en ASIC att mine:a Bitcoins med..
Det handlar inte om att hylla någonting, det handlar om att kanske inte kasta sig huvudstupa in i debatt med idiotargument som du gör och sen kräva att bli tagen på allvar.
Visst sitt du och lek smart och kalla folk som gillar bitcoins som betalmedel för sekter och liknande, alla kommer ta dig på stort allvar, ingen kommer idiotförklara dig, alla kommer ta dig på allvar.
Jag skulle vilja se hur många av dom "dedikerade forumen" du ens varit inne på och hur många trådar du har läst egentligen..

Somliga betalar för elen och sover i samma rum som datorn.

Kolla upp orden ironi, sarkasm och hyperbol. Reflektera över dess innebörd och potentiella användning i skrift. Läs sedan igenom mina inlägg igen.

Skrivet av gibbon_:

Visst, kommentaren om grundskolan var lite snudd på onödig. Jag menar inte att skeptiker inte ska få uttrycka sina åsikter, bara det att de får allt argumentera för sig om de vill bli tagna på allvar.
Vidare håller jag fullt med om att det finns allt för många o-objektiva fanatiker även i optimist-lägret.

Kan avslöja att många av förespråkarnas argument håller ungefär samma nivå också så båda sidor skulle behöva skärpa sig om de vill bli tagna på allvar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Bitcoins är i dagsläget absurt övervärderat, därför faller priset naturligtvis. Sanna värdet bakom produkten i dagslägen är minimal i bästa fall, men det spekuleras hej vilt om framtida värdet. Missta mig inte, valutan har stor potential, men det är hög risk investering eftersom den knappt används (relativt till andra valutor), har i dagsläget många nackdelar.

Läs gärna mer om min uppfattning kring ämnet här:
http://www.sweclockers.com/forum/130-kryptovalutor/1276173-fo...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Somliga betalar för elen och sover i samma rum som datorn.

Kolla upp orden ironi, sarkasm och hyperbol. Reflektera över dess innebörd och potentiella användning i skrift. Läs sedan igenom mina inlägg igen.

Kan avslöja att många av förespråkarnas argument håller ungefär samma nivå också så båda sidor skulle behöva skärpa sig om de vill bli tagna på allvar.

Åter igen bara en massa blahablaha.. Det känns som om man glatt kan avfärda dig som ett forumtroll..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Back to the topic! så slipper vi pajkastning.

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile