Fallout 3, fryser titt som tätt

Permalänk
Medlem

Fallout 3, fryser titt som tätt

Ja, har som sagt lite problem med Fallout 3, på Steam. Jag spelade ganska länge till en början utan minsta problem, kommit ut från Vault osv och besökt lite platser. Frysningarna börjar när jag närmar mig staden på andra sidan första floden man stöter på. Det fryser totalt, tvingas ta mig via ctrl+alt+del till skrivbordet (som mestadels är svart vid detta tillfälle) sedan vidare till Start för att logga ut (aktivitetshanteraren går inte att ta fram). Provat att placera spelet på både SSD och lagringsdisken. Temperaturerna är bortom fara.

Lite specs:
Asus 660ti
3570k
ASrock z77 MB
Corsair CX500M
Vengeance 4gb
Windows 8.1
Senaste Drivrutiner

Notera att Fallout 3 är det _enda_ spel jag har problem med. Andra titlar jag spelar utan minsta problem är S.T.A.L.K.E.R SoS, Hitman Absolution, Metro 2033/LL, Bioshock med flera!

Frågan är ju såklart vad som spökar?

Permalänk

Spelet funkar inte bra med windows 8 helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph0gelbice:

Spelet funkar inte bra med windows 8 helt enkelt.

Jo verkar så, inser att jag kanske borde kunnat googla fram till detta. Dock verkar många olika personer rekomendera många olika lösningar på problemet :/ Någon som kör Win 8/8.1 som provat någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralfan:

Ja, har som sagt lite problem med Fallout 3, på Steam. Jag spelade ganska länge till en början utan minsta problem, kommit ut från Vault osv och besökt lite platser. Frysningarna börjar när jag närmar mig staden på andra sidan första floden man stöter på. Det fryser totalt, tvingas ta mig via ctrl+alt+del till skrivbordet (som mestadels är svart vid detta tillfälle) sedan vidare till Start för att logga ut (aktivitetshanteraren går inte att ta fram). Provat att placera spelet på både SSD och lagringsdisken. Temperaturerna är bortom fara.

Lite specs:
Asus 660ti
3570k
ASrock z77 MB
Corsair CX500M
Vengeance 4gb
Windows 8.1
Senaste Drivrutiner

Notera att Fallout 3 är det _enda_ spel jag har problem med. Andra titlar jag spelar utan minsta problem är S.T.A.L.K.E.R SoS, Hitman Absolution, Metro 2033/LL, Bioshock med flera!

Frågan är ju såklart vad som spökar?

Jag vet att Fallout 3 och New Vegas inte stöds av Win7, jag var själv tvungen att göra lite ändringar i .ini filer för att få det att fungera. Detta leder mig till samma sak, spelet stöds inte av Win8 heller, om inte mindre.