Permalänk
Medlem

Ljudråd

Jag suktar efter moderkortet Asus Rampage IV Black Edition till framtida riggbygge. Hur är ljud delen på detta moderkort?
Uppfattningen jag får är att det är bättre än mitt nuvarande ljudkort som är ett Creative Soundblaster X-Fi ExtemeGamer.
I så fall så skulle jag kunna koppla in högtalarna i moderkortet och i framtiden när mitt nuvarande headset har gått sönder uppgradera till ett par högkvalitets hörlurar och ett Asus Xonar Essense STX ljudkort.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk

Jag äger inte detta moderkort, men tror att det ska vara bra! Det är ju ändå ett såpass high-end kort, så man tycker ju att det borde vara bra!

Visa signatur

GamingLaptopen (MSI GE70 2PE Apache Pro): i7-4710HQ @ 2.5GHz (3.7 Turbo) - GTX860M 2GB - 128GB SSD - 1TB HDD - 16GB DDR3

Övrigt: Razer Naga 2014 - CM Storm TK QuickFire (MX Blue) - Steelseries Siberia V2 - Logitech G27 - Galaxy Note III

Finns även på Garaget.org som VolvoFabbe98!

Permalänk
Skrivet av FabulousFabbe:

Jag äger inte detta moderkort, men tror att det ska vara bra! Det är ju ändå ett såpass high-end kort, så man tycker ju att det borde vara bra!

Hejsan jag äger ett sådant kort och måste säga att ljudet är riktigt bra (kör på det just nu när jag sitter och spelar BF4).

Vet dock inte om Asus Vulcan Pro lurarnas ljudkort är bättre än det som sitter i moderkortets kan inte märka någon markant skillnad xD

Visa signatur

|Aienware M18xR2|i7 3940XM|7970Mx2|500GB SSD Raid 1|16GB Ram|
-------------------------------------------------------------------------
|GTX 780 SC ACX| i7 4960x| Corsair Dominator 2133Mhz 32gb| Asus Rampage IV Black Edition| AXP 1000W| SSD 240GB Samsung EVO| WDC 1TB| WDC 500gb| Corsair 750D| Corsair H100i| AF140X3| Noctua NF-F12X2| - SÅLD -