Permalänk
Entusiast
Skrivet av mrqaffe:

Autorun är ju avstängt numera så det kräver manuell insats för att "klicka" och förhoppningsvis fångas det upp av antivirusprogrammet i datorn, men lagringsvärden i sig själv påverkas inte av ohyran och den körs ju inte heller utan det är ju i princip bara en lagring som sker.

Visst är det så.

Grejjen är ju att den ovetande kopplar in projektorn, får upp förfrågan vad denne vill göra med masslagringsenheten (öppna, spela upp, ... , köra install.exe)
Den ovetande kör ju givetvis igång install.exe. Infektionen är spridd. Förvånansvärt många skiter i antiviruset.

Projektorn i sig påverkas ju inte. Men den sprider smittan.

Åter till ämnet: kan en TV infekteras?
Om den fungerar på samma sätt som den nämnda projektorn, kan den bli en liknande smittohärd. Men bara via datorer direkt då TVn i sig inte kan infektera filer utan hjälp av en Windows-dator.
Virus kräver i regel ett fullvuxet operativsystem med säkerhetsbrister och som körs på en känd arkitektur för att kunna spridas.
En TV, även smarta sådana, är för begränsade, och/eller kör en okänd arkitektur, vilket gör det oerhört osannolikt att den på egen hand sprider infektioner till USB-minnen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av stalbergf:

Läste någonstans, kommer inte ihåg vart om en kille som hade satt i ett Usbminne med infekterade filer i en tv så att den hade blivit smittad. Någon med kunskap som vet om detta kan stämma?

en tv ha ju en form av operativsystem, en smart-tv har en mer avancerad form.

skulle din brödrost skulle haft OS & internet uppkoppling så kan den säkert få virus, men frågan är varför nån skulle vilja lägga ner utvecklings kostnader för en sån grej som en vanlig TV

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Kan den spela in program utan att du ansluter en extern disk så finns det inbyggt, annars läs manualen.

Ja okej. Men har dock alldrig spelat in och manualen har jag inte kvar. Men man kan väll konstatera att om det inte finns någon hårddisk så kan ingen data från ett Usb hamna i tvn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

en tv ha ju en form av operativsystem, en smart-tv har en mer avancerad form.

skulle din brödrost skulle haft OS & internet uppkoppling så kan den säkert få virus, men frågan är varför nån skulle vilja lägga ner utvecklings kostnader för en sån grej som en vanlig TV

Du vet väl att en uppkopplad brödrost var en av de festaste sakerna ever på internet för en bunte år sedan?
http://www.livinginternet.com/i/ia_myths_toast.htm

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av stalbergf:

Ja okej. Men har dock alldrig spelat in och manualen har jag inte kvar. Men man kan väll konstatera att om det inte finns någon hårddisk så kan ingen data från ett Usb hamna i tvn?

Skickades från m.sweclockers.com

Det kanske går att uppdatera firmware från usb och då läser den ju in info från usb.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Det är fortfarande inte några .bin filer och .exe filer man kör på en TV (se smartTV). Nu vet jag inte alls vad tillverkarna av tvapparater använder för system. men jag är 300% på att de inte är windows iaf.

Om det nu skulle gå att få virus på en tv. så skulle det ju vara genom en FulApp som man installerar på tvn. Men det går ju inte att installera vilka appar/program som helst på en tv. utan bara dom som tillverkarna har godkänt. plus att apparna/programmen måste vara signerade för att kunna installeras för just din tv.

Och skulle de ens gå att köra in ett virus, så skulle vi nog se egna hemmagjorda appar/program i tvapparaterna.

Så som dom övriga som skrivit i tråden.

NEJ , det går inte att få virus.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mrqaffe:

Det kanske går att uppdatera firmware från usb och då läser den ju in info från usb.

I de flesta fallen behöver filen med uppdateringen ha ett bestämt namn, och skall klara av en checksumme-beräkning. Det omöjliggör att en sådan uppdatering smyger sig in inuti en annan fil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

I de flesta fallen behöver filen med uppdateringen ha ett bestämt namn, och skall klara av en checksumme-beräkning. Det omöjliggör att en sådan uppdatering smyger sig in inuti en annan fil.

Skickades från m.sweclockers.com

Om man inte lyckas med att få samma checksum, vilket t.ex. crackergrupper kan lösa ibland.
Men då är vi tillbaka på frågan "Varför skulle någon rikta sig in på att infektera just den modell av TV du har, dessutom sprida detta otroligt smala virus till dig och dessutom få dig att uppgradera firmware i din TV?".

Det finns ingen risk.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

Teoretiskt sätt så kan någon hacka en dör öppnare så att den stänger dörren när någon går mot den å öppnar den då de går ifrån! Som tur är så är inte alla datorer kopplade till internet och som tur är så är det inte som i alla filmer där vad som helst går att hacka (utan fysisk access till en dator).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nästan all typ av "elektronik" kan ju råka ut för någon typ av virus, så ja. Men det virus som jag antar att du syftar på är nog en extremt liten chans att du kommer råka ut för. Kanske att det är lättare för en smart tv att få virus...

Permalänk

Next level paranoid här ;D

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det kanske går att uppdatera firmware från usb och då läser den ju in info från usb.

Det är denna tv jag har iaf. Finns det någon hårddisk på den tror du?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=414199

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Scrollar du ner lite så står det:

Lagring

Inbyggd hårddisk
Nej
Minneskortsläsare
Nej
Optisk enhet
Nej

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Vad är du rädd för?

Alltså, om vi nu säger att du har fått ett virus, vad ska viruset göra? Kan du kommer på något farligt och skadligt det skulle göra?
Din TV har ingen webbkamera så du behöver inte vara orolig att den spelar in vad du nu än gör hemma.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av Sony?:

Vad är du rädd för?

Alltså, om vi nu säger att du har fått ett virus, vad ska viruset göra? Kan du kommer på något farligt och skadligt det skulle göra?
Din TV har ingen webbkamera så du behöver inte vara orolig att den spelar in vad du nu än gör hemma.

Tänker såhär. Lägger över en virussmittad fil på ett usb. Sen överförs viruset till tvn. Sen om jag kopplar en annan dator till tvn så kanske den kan smittas.

Men såg nu om den tvn jag har, att det inte finns någon hårddisk så det är nog lungt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst tråden, men för att ge min åsikt om ämnet så, ja i synnerhet "smarta tvapparater" borde vara lika utsatta som en smartphone om de kör ett operativsystem som möjliggör internetåtkomst, lagring och är baserat på ett Unix eller linux derivat.

Och jo en usbsmitta kan nog spridas till en tv, men det måste vara ett virus skapat för att infektera en sådan tv, eller bara ligga inaktivt i en fil som mellanlagras på tv:n och kan föras över till en dator. Det är så jag utgår från att virus är mest oroväckande (när de gömmer sig i filer som vi faktiskt använder och flyttar mellan enheter)
Du kanske kan vara trygg på det sättet att förmodligen är det inga x86 virus i några tv-apparater, och om de då ska kunna infektera en sådan för att sprida sig vidare måste de vara kompatibla med den arkitekturen som tv:n kör förutom x86, för att kunna infektera en "vanlig" dator, dessutom måste det kunna infektera rätt operativsystem.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av stalbergf:

Tänker såhär. Lägger över en virussmittad fil på ett usb. Sen överförs viruset till tvn. Sen om jag kopplar en annan dator till tvn så kanske den kan smittas.

Men såg nu om den tvn jag har, att det inte finns någon hårddisk så det är nog lungt.

Skickades från m.sweclockers.com

Går inte.

Om det ska gå måste du
1) Ha någon programvara i din dator från TV tillverkaren
2) Programvaran måste ha ett säkerhets hål

Annars kan inte filer bara hoppas över till datorn och automatiskt installeras.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Jag har inte läst tråden, men för att ge min åsikt om ämnet så, ja i synnerhet "smarta tvapparater" borde vara lika utsatta som en smartphone om de kör ett operativsystem som möjliggör internetåtkomst, lagring och är baserat på ett Unix eller linux derivat.

Och jo en usbsmitta kan nog spridas till en tv, men det måste vara ett virus skapat för att infektera en sådan tv, eller bara ligga inaktivt i en fil som mellanlagras på tv:n och kan föras över till en dator. Det är så jag utgår från att virus är mest oroväckande (när de gömmer sig i filer som vi faktiskt använder och flyttar mellan enheter)
Du kanske kan vara trygg på det sättet att förmodligen är det inga x86 virus i några tv-apparater, och om de då ska kunna infektera en sådan för att sprida sig vidare måste de vara kompatibla med den arkitekturen som tv:n kör förutom x86, för att kunna infektera en "vanlig" dator, dessutom måste det kunna infektera rätt operativsystem.

Jo men just detdär med mellanlagring måste ju baragälla Tvapparater som har någon typ av hårddisk som kan lagra filer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZaInT:

Om "filen är infekterad" har du inte laddat ner en korrekt mediafil. För att vara infekterad på det sättet du beskriver måste filen vara exekverbar, dvs. en exe-fil i Windows eller en firmwareuppgradering för din TV som antagligen har ändelsen bin - och då måste du själv välja att uppdatera firmware.
En mp4, avi, wmv etc. har ingen möjlighet att medföra ett aktivt virus.
Det känns som att du går på en massa skrönor här, "jag hörde om en kille som kände en kille som hade träffat en snubbe vars morsas kompis arbetskamrat gjorde så så det är säkert sant".

Det är mycket möjligt att infektera datorer med virus från filer som inte exekverar. Några exempel från förr är att man kunde installera kod på en dator bara genom att visa en .jpg bild eller vissa typer av ikoner (med ikonhålet kunde man tom ladda ner fler skadlig kod från nätet ). Nu är det vanligt att infektera datorer via pdf filer. Jag är fullkomligt övertygad om att det även finns säkerhetshål i de flesta mediaspelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det är mycket möjligt att infektera datorer med virus från filer som inte exekverar. Några exempel från förr är att man kunde installera kod på en dator bara genom att visa en .jpg bild eller vissa typer av ikoner (med ikonhålet kunde man tom ladda ner fler skadlig kod från nätet ). Nu är det vanligt att infektera datorer via pdf filer. Jag är fullkomligt övertygad om att det även finns säkerhetshål i de flesta mediaspelare

Jag är mycket väl medveten om vad som hänt förr och vad som kan hända med en dator. Men vi pratar inte om en dator och inte ens om en mediaspelare utan en TV.
Infekterade WMV och JPEG fanns förr, men är inte något problem sedan länge. Det är patchat i "all" utrustning som hanterar sådant sedan åratal tillbaka. Dessutom läser man inte PDFer på en TV.

Att det finns säkerhetshål i mediaspelare har jag inget problem med att tro. Men vi återkommer till samma frågeställning och villkor;
Viruset måste vara gjort för EXAKT den produkt den ska infektera, vilket är en otroligt liten risk. Dessutom krävs det mest största sannolikhet dessutom en speciell firmware som har säkerhetshålet, och du måste själv välja att uppdatera firmware eller på annat sätt exekvera filen, som ska ha rättighet att "fucka upp" systemet vilket jag tvivlar på att mediafiler har i en TV.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

ta en kofot & bryt loss panelen för att verkligen vara säker på att inget smygit in och lagt sig mellan skärmpanelen & kretskorten

nej, det är jag helt övertygad om din tv inte har virus, men för att vara helt säker:

rensa en usb-sticka HELT (formatera, hela skiten) lägg över en film som du scannar innan. Scanna hela usb-stickan med virusprog innan du tar bort den ur datorn. Nu är den 100 % ren. Stoppa i tvn & spela upp filmen som vanligt i 15-30 min. Stoppa filmen, ta ur usbn & stoppa in i datorn & sök igenom den det första du gör.

Hittar du inget skulle jag nog säga att det är lugnt

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Skrivet av Ramsam:

ta en kofot & bryt loss panelen för att verkligen vara säker på att inget smygit in och lagt sig mellan skärmpanelen & kretskorten

nej, det är jag helt övertygad om din tv inte har virus, men för att vara helt säker:

rensa en usb-sticka HELT (formatera, hela skiten) lägg över en film som du scannar innan. Scanna hela usb-stickan med virusprog innan du tar bort den ur datorn. Nu är den 100 % ren. Stoppa i tvn & spela upp filmen som vanligt i 15-30 min. Stoppa filmen, ta ur usbn & stoppa in i datorn & sök igenom den det första du gör.

Hittar du inget skulle jag nog säga att det är lugnt

Mjo, men kan man se vilka typer av format som har spelats upp? Har prövat vissa format på filer som inte har fungerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tudz:

http://money.cnn.com/2013/08/01/technology/security/tv-hack/

Intressant läsning angående ämnet, visst kan man hitta någon anledning att hacka någons TV nuförtiden.

vissa tvs har väl kamera nowadays också? säkert nån som vill sitta o slörunka till..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stalbergf:

Mjo, men kan man se vilka typer av format som har spelats upp? Har prövat vissa format på filer som inte har fungerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Det enkla svaret är att nej, det finns ingen logg du kan se över media som spelats upp såvida din TV inte har en speciell funktion för det vilket jag aldrig hört talas om.
Sluta nojja nu för sjutton.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av stalbergf:

Mjo, men kan man se vilka typer av format som har spelats upp? Har prövat vissa format på filer som inte har fungerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo, du kan ju spela upp filer som du vet fungerar, just för att testa virusteorin?

Vilka format din tv kan spela upp vet väl inte jag och eftersom du ansåg att du inte behövde manualen & därför slängde den så återstår ju bara att googla på exakt tv namn & se vad du hittar, det får du dock göra själv.

nej, jag tvivlar på att det finns någon räknare för hur många olika filformat som spelats upp totalt. Skulle det finnas så hade det garanterat stått i den kastade manualen, det är jag däremot helsäker på.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stalbergf:

Tänker såhär. Lägger över en virussmittad fil på ett usb. Sen överförs viruset till tvn. Sen om jag kopplar en annan dator till tvn så kanske den kan smittas.

Men såg nu om den tvn jag har, att det inte finns någon hårddisk så det är nog lungt.

Skickades från m.sweclockers.com

Du är rädd att datorn ska smittas av ett virus som legat på lur i TVn? Du är medveten om att chansen att få ett virus bara genom att surfa runt på internet i en timme är typ 76223% högre (true fact!)?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Det enkla svaret är att nej, det finns ingen logg du kan se över media som spelats upp såvida din TV inte har en speciell funktion för det vilket jag aldrig hört talas om.
Sluta nojja nu för sjutton.

Haha, men är nyfiken på ämnet. Menar om man kunde hitta att en såndär fil som slutar på "bin"som körts. Kan man inte det så måste det ju vara lungt. Blev bara så nyfiken på ämnet när jag hittade dendär sidan på Yahooanswers där det stod om en projektor som fått skadlig kod.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stalbergf:

Tänker såhär. Lägger över en virussmittad fil på ett usb. Sen överförs viruset till tvn. Sen om jag kopplar en annan dator till tvn så kanske den kan smittas.

Här har du ett tänkbart scenario. Du sparar en avi fil som någon har modifierat specifikt för att attackera din tv. Din tv spelar upp filen från ett usb minne och triggar en buffer overflow som leder till code injection*. Din tv designades troligen aldrig med säkerhet i åtanke och saknar därför privilegier separation. Den injicerade koden har full tillgång till systemet och kan modifiera firmware för att lagras permanent.

När du sedan kopplar in en dator till tv så kan den datorn automatiskt infekteras på massa olika sätt. PS3 jailbreak dongeln injicerade kod genom en overflow bug i PS3ans usb descriptors kod. Stuxnet injicerade kod genom en overflow bug i windows icon parser. Gamla hederliga autorun är ett annat väl beprövat trick.

Teoretiskt sett skulle en attack kunna se ut såhär men det är inget du behöver oroa dig för i praktiken om du inte har ovänner hos NSA. Dom tycks använda krångliga attacker likt denna för att komma åt deras high valued targets.

* Exploits kan finnas i andra filer än körbara filer likt exe eller bin. All data kan innehålla exploits om mjukvaran som parsar datan har en code injection vulnerability.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stalbergf:

Haha, men är nyfiken på ämnet. Menar om man kunde hitta att en såndär fil som slutar på "bin"som körts. Kan man inte det så måste det ju vara lungt. Blev bara så nyfiken på ämnet när jag hittade dendär sidan på Yahooanswers där det stod om en projektor som fått skadlig kod.

Skickades från m.sweclockers.com

Yahoo Answers är ungefär lika seriöst som Familjeliv eller Flashback, så där har vi nog problemet.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Det är flera som skriver att det är osannolikt. Det är förstås osannolikt att få virus/annan skadlig kod över huvud taget, om man inte är allt för oförsiktig. Men jag skulle säga att TV-apparater och andra nätverkskopplade prylar inte kommer långt ifrån vanliga persondatorer, vad gäller attraktivitet för de som skapar skadlig kod.

Det är ju idag allt svårare att komma över kontouppgifter, så istället har det blivit mer och mer intressant att bygga upp stora bot-nätverk. Man säljer kapaciteten att DDoS-attackera (eller andra liknande tekniker) måldatorer som köparen vill slå ut. Då är det perfekt att kunna infektera till exempel TV-apparater som ju är tillgängliga dygnet runt (även i standby). Lyckas man ta sig in i en större TV-tillverkares operativsystem så har man tillgång till tusentals TV-apparater i ett nätverk som därmed inte svänger särskilt mycket i kapacitet. Det borde dessutom vara lätt att haxxa sig in i TV-tillverkarnas operativsystem med tanke på att det inte finns något större krav på säkerhetstänk på företaget från konsumenterna, och med tanke på att ingen kör antivirus-programvara på sin TV (och i den mån det ens finns är det nog ingen kassako företagen satsar på).

Jag skulle säga att risken är liten, men ändå större än man tror.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white