Permalänk
Medlem

Landator i Prodigy M

Tjenare! Byggde ihop en liten lanrigg. Simpel lite burk men som klarar alla de mer krävande spelen helt okej. Ville hålla en så låg budget som möjligt men ändå bra delar och det här är resultatet. Inte dom snyggaste bilderna men man kan inte få allt. Kommer uppgraderingar senare så som CPU-kylare osv. Vill framförallt tacka BitFenix för sponsring av Chassit!

Specifikationer:
CPU: Intel i5 2500k 3,3 GHz
Mobo: Asus P8P67-M
Nätagg: Bequiet 580w
GPU: EVGA Geforce GTX680 2gb
SSD: Samsung 830 128gb
RAM: Corsair 4GB CL9 1600Mhz DOMINATOR
Chassi: BitFenix Prodigy M

Landator i Prodigy M

Permalänk

Bara en liten fundering. Hur kunde du bli sponsrad för att bygga den där datorn? Känns liksom lite för vardaglig, inget illa menat, bara undrar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Skrivet av AltUnderCtrl:

Bara en liten fundering. Hur kunde du bli sponsrad för att bygga den där datorn? Känns liksom lite för vardaglig, inget illa menat, bara undrar.

Undrade detsamma.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

han sa väl att det skulle bli mer ''seriöst'' eller så trodde dem bara det.

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av AltUnderCtrl:

Bara en liten fundering. Hur kunde du bli sponsrad för att bygga den där datorn? Känns liksom lite för vardaglig, inget illa menat, bara undrar.

Skrivet av Tuffingpågatan:

Undrade detsamma.

Skrivet av javvox:

han sa väl att det skulle bli mer ''seriöst'' eller så trodde dem bara det.

Det kan jag svara på. Jag tog kontakt med Bosson och frågade om han ville bygga något med ett av våra chassin. Det behöver inte alltid vara någon supermod, jag är glad att ett till BitFenix-chassi syns här i galleriet.

OT: Fint bygge Bosson, tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Det kan jag svara på. Jag tog kontakt med Bosson och frågade om han ville bygga något med ett av våra chassin. Det behöver inte alltid vara någon supermod, jag är glad att ett till BitFenix-chassi syns här i galleriet.

OT: Fint bygge Bosson, tack så mycket.

Stämmer fint. Blir som sagt fler uppgraderingar framöver. Tack ännu en gång!

Permalänk
Medlem

Snyggt, har själv samma chassie. Testa dra kablarna för hårddiskarna bakom moderkortet:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Snyggt, har själv samma chassie. Testa dra kablarna för hårddiskarna bakom moderkortet:)

Tack! Inge märkvärdigt precis men en helt okej landator. Ja de kanske man skulle testa! Tack för tipset Drar i så fall 8-pin bakom där med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Det kan jag svara på. Jag tog kontakt med Bosson och frågade om han ville bygga något med ett av våra chassin. Det behöver inte alltid vara någon supermod, jag är glad att ett till BitFenix-chassi syns här i galleriet.

OT: Fint bygge Bosson, tack så mycket.

Skrivet av Bosson:

Stämmer fint. Blir som sagt fler uppgraderingar framöver. Tack ännu en gång!

Blev det några fler uppdateringar?
Och vart tog BitFenix Sverige vägen?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C