Permalänk
Medlem

Årets nekrofil möte eller försöker ni återuppliva något?

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

EDIT: märkte nu att det var något stjärnskott som bumpat en nästan 2 år gammal tråd. ..duh -.-

Trots det skrev någon tidigare (2 år tidigare) i tråden att de skulle vänta med att lira ett MMO tills TES:Online skulle komma ut.

Undrar om denne fortfarande väntar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

TUR ELDER SCROLLS KOMMER SNART ... tackar gud för det..

Vill inte sabba för dig men från en ej-optimistisk person som oftar över-hypar saker så måste jag säga att ESO blev en besvikelse (jag spelade betan). Det finns INGEN exploration, du går bara från NPC till NPC, det finns ingen immersion, allt känns som ett helt vanligt MMO fast med tillgänglig first person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Vill inte sabba för dig men från en ej-optimistisk person som oftar över-hypar saker så måste jag säga att ESO blev en besvikelse (jag spelade betan). Det finns INGEN exploration, du går bara från NPC till NPC, det finns ingen immersion, allt känns som ett helt vanligt MMO fast med tillgänglig first person.

Som jag såg fram emot ESO... Spelade betan... Herregud va stelt och dött det känns förutom dialogerna med npcs, det var det ända som kändes bra. Snacka om att bli ofantligt besviken... Nu snackar jag gameplay, inte crafting eller något annat, gameplayen enbart. För mig är det viktigt att man kan manövrera sin karaktär på ett smidigt sätt, jag ville bara stänga av efter en timme.

Fick beta key, slog upp med snacks, läsk och tänkte herre jävlar, the moment I've been waiting for! Startar spelet, slänger mig in på servern och det bara slog mig then and there, hur dött allt känns, som att gå runt på kyrkogården, så hemskt trist och (igen) dött...

Permalänk

Rift bästa free to play spelet !

Permalänk
Avstängd

Bara att vänta på Wildstar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

upp till dig eller ? jag hypar som satan.. skitbra spel

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

EVE Online

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Dragons prophet är helt okej

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Fiesta Online xD

EDIT:
Spelade för nåt år sedan! Inte bra längre tyvärr

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Du kan testa Lotro: http://www.lotro.com/en
Det är free to play. Rekommenderar Snowbourn-servern i så fall.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Jag lirade F2P Runes of Magic en gång i tiden. Dock vet jag inte om det är så aktuellt längre.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

^This!

Själv spelar jag på Sylvanas (eller spelade? Har ett break nu.. (standard) ).
Där är det sjuuuukt galet mycket folk! Tror det är bland de 3 största Ally EU servrarna. Galet med folk! Måste t o m stänga av general/trade/lfg för att ens kunna se om någon whisprar och läsa det osv..

Spelade också på sylvanas, Så mkt folk som skrev i chatten så jag filtrerade whispers mm till ett eget fönster:P

Men själv tycker jag gw2 är roligt, olikt wow men roligt.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Trots det skrev någon tidigare (2 år tidigare) i tråden att de skulle vänta med att lira ett MMO tills TES:Online skulle komma ut.

Undrar om denne fortfarande väntar.

Jag har faktiskt väntat på The Elder Scrolls Online sen det började viskas om det Har enbart spelat Zezenia Online vilket är ett 2D MMORPG i väntan på The Elder Scrolls Online

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd

Själv har jag haft mycket svårt att hitta någon ersättare till WoW. Jag slutade med retail WoW i slutet av Lich King. Började spela massor på vanilla private servers och tillslut hittade jag något som fick mig att inte gå tillbaka till WoW.

Final Fantasy XIV Online - A Realm Reborn.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Själv har jag haft mycket svårt att hitta någon ersättare till WoW. Jag slutade med retail WoW i slutet av Lich King. Började spela massor på vanilla private servers och tillslut hittade jag något som fick mig att inte gå tillbaka till WoW.

Final Fantasy XIV Online - A Realm Reborn.

Hur är det med priset? Är det månadskostnad eller är det en engångskostnad?

Har liknande fråga om Rift samt LOTRO, är båda spelen helt gratis? Eller finns det några begränsningar i spelen om man inte betalar?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Avstängd

Du betalar per månad. Discshop och Webhallen tar 169kr för det och då ingår en månads speltid.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Rift är fortfarande aktivt och bra. Det enda problemet med rift är den dåliga fps:en man får ut. spelet är skit nice i high/ultra men ingen kan spela med så höra inställningar om man gör något vettigt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Wildstar är det självklara valet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Precis som andra skrivit, för de som önskar ett WoW-liknande spel: WildStar.

Det är så likt WoW att företaget som gör det startades av 17 tidigare medlemmar från WoWs utvecklarteam.
Håller mycket hög kvalitet för att fortfarande vara i Beta. Gillar även faktumet att det är P2P, då kanske ett nytt MMORPG äntligen fokuserar på att utveckla spelbar content snarare än att fylla sin in-game shop med costumes och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Hur är det med priset? Är det månadskostnad eller är det en engångskostnad?

Har liknande fråga om Rift samt LOTRO, är båda spelen helt gratis? Eller finns det några begränsningar i spelen om man inte betalar?

Rift är f2p många klagar på att man kan köpa credits men det är ingen stor grej då du kan köpa REX från Auction House och få credits LOTRO har jag ingen aning om, aldrig spelat.