Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Hela org.nummer visas inte, bolaget får således inte bedriva näthandel.

99.9% scam

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av amanito:

99.9% scam

Beror på. Tror snarare på enskild firma med en ägare som inte vet hur det fungerar. Ser ut som ett personnummer nämligen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Beror på. Tror snarare på enskild firma med en ägare som inte vet hur det fungerar. Ser ut som ett personnummer nämligen.

Tror jag med...

Citat:

Keltir är ett företag som drivs som enskild firma av Kent Ågren.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av crille631:

Tror jag med...

Dock måste Org.Nummer vara tillgängligt till fullo för att vara giltligt

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Du som till och med har intel-logga borde ju se att detta är den gamla med Ivy, nu finns ju med Haswell.

Och du som varit medlem i över ett år borde ju veta att man inte diskuterar i tipstråden.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Kingfast bra presterande SSD:er men har rykte om sig att sälja kopior på sina egna produkter.
Inget jag chansar på.

Permalänk
Medlem

Hej,

Såg detta erbjudandet(Intel 520 240 GB SSD 1199kr) i tråden : http://www.dustinhome.se/product/5010610016/intel-520-240gb-s... och börjar fundera lite.

Jag köpte själv en Intel 530 240 GB SSD från NetOnNet i helgen för 1290 kr : http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/In...

Nu när jag tittar står det utgående modell? Har jag missat något? Är 520 nyare än 530? Ser också att normalpriset på Dustin för 520 versionen är 1849 kr !?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Fina priser okej, men är det ett fynd? NEJ!

Kolla statistiken på prisjakt så ser du att de kostat denna summa en längre tid. Går att få tag på bra mycket mer fynd inom kategorin SSD om man säger så, exempelvis gick det att få en crucial 240GB för 900:- inklusive frakt i julas, DET var ett fynd. Detta är INTE ett fynd. Läs första inlägget i fyndtråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Nu när jag tittar står det utgående modell? Har jag missat något? Är 520 nyare än 530? Ser också att normalpriset på Dustin för 520 versionen är 1849 kr !?

520 är en äldre modell, olika kontrollkretsar.

Skrivet av guos89:

Fina priser okej, men är det ett fynd? NEJ!

Kolla statistiken på prisjakt så ser du att de kostat denna summa en längre tid. Går att få tag på bra mycket mer fynd inom kategorin SSD om man säger så, exempelvis gick det att få en crucial 240GB för 900:- inklusive frakt i julas, DET var ett fynd. Detta är INTE ett fynd. Läs första inlägget i fyndtråden.

Jättebra tips, speciellt för alla med tidsmaskin så är det bara att åka tillbaka till julafton och fynda. Men vänta nu, det var inte en visst inte Intel 520... och vänta, prisjakt säger faktiskt att priset på 520 240Gb inte varit i närheten av av att understiga 1350kr på över ett år. Alltså rapporterade han lägsta pris och gjorde allt rätt, men fick skäll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

520 är en äldre modell, olika kontrollkretsar.

Jättebra tips, speciellt för alla med tidsmaskin så är det bara att åka tillbaka till julafton och fynda. Men vänta nu, det var inte en visst inte Intel 520... och vänta, prisjakt säger faktiskt att priset på 520 240Gb inte varit i närheten av av att understiga 1350kr på över ett år. Alltså rapporterade han lägsta pris och gjorde allt rätt, men fick skäll.

I och med att moderator tog bort inlägget du kallar för "fynd" lär jag säga att du kämpar i motvind...

Vidare är inte dagens fynd tänkt för att tipsa om sidor där en produkt råkar vara billigast för tillfället, utan att tipsa om fynd. Det är en stor skillnad på att en produkt är billigast i en viss butik mot att en produkt är ett fynd.

Letar du lägsta pris, använd prisjakt! Letar du efter FYND, ja då är detta rätt ställe.

Jag har aldrig nämnt att priset på specifika intel 520 240GB disken skulle vart lägre än så. Men då vi lever i ett samhälle där marknaden består av konkurrens finns det ett tiotal andra produkter inom samma kategori som konkurrerar på samma marknad.

Om produkt X vanligtvis kostar 2000:- men tillfälligt sänkts till 1500:- behöver det ändå inte vara ett fynd då det kanske går att få tag på produkt Y som är lika bra för normalpriset 1000:-

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag köpa Crucial om jag är intresserad av Intel? Din kakafoni kring vad är ett fynd är överenstämmer inte med vad reglerna i tråden säger. Har Sweclockers en annan tanke med tråden får de gärna ändra på reglerna.

Citat:

När man hittar ett erbjudande som man anser vara billigt och som avser något datorrelaterat kan man väl skriva i denna tråd?

Regler
1.Ange vilken produkt/rea det handlar om. I fallet rea: ange exempel på fynd som ingår i kampanjen.
2.Ska vara lägsta pris.
3.Om möjligt: ange hur länge priset gäller.
4.Om möjligt: direktlänk till fyndet ska finnas med.
5.Ingen diskussion får förekomma i denna tråd, enbart tips! Se nedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Varför skulle jag köpa Crucial om jag är intresserad av Intel? Din kakafoni kring vad är ett fynd är överenstämmer inte med vad reglerna i tråden säger. Har Sweclockers en annan tanke med tråden får de gärna ändra på reglerna.

Ingen aning om varför DU skulle köpa en crucial "Y" eller en intel "X". Men det är totalt irrelevant i frågan huruvida något är ett fynd eller inte.

Lägsta pris är en nödvändig men inte en tillräcklig betingelse för att uppfylla kravet på vad som är att anse som ett fynd. Att något är lägsta pris är således ett krav, men det i sig räcker inte för att anse som fynd.

Återigen,

Om produkt X vanligtvis kostar 2000:- men tillfälligt sänkts till 1500:- behöver det ändå inte vara ett fynd då det kanske går att få tag på produkt Y som är lika bra för normalpriset 1000:-

Permalänk
Medlem

För mig är fynd något som leder till impulsköp... hittills har det inte varit några impulsköp

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag har tagit bort ett sidospår om vilka regler som gäller och huruvida andra medlemmar bryter mot dessa. Anmäl misstänkta regelbrott istället för att skriva om dem i tråden, tråden riskerar annars att spåra ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zurtax:

NetOnNet har ett paket med ett 290X DCII och ett nätagg, för samma pris som enbart ett 290X DCII
med nätagg:
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/uppgraderingspak...
utan nätagg:
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

visst, billigare än samma vara på netonnet men knappast billigast på prisjakt. alltså inget fynd.. långt ifrån

EDIT: fel av mig, kollade på billigaste ASUS x290 men den du länkade var icke referens som var över 1k dyrare.. så om man letar efter just den så äre väll ett fynd då

Permalänk
Skrivet av Mr_x:

To Celebrate our Google+ Fans reach 6,000+,
We Decide to Give Away 6,000 Keys of
IObit Malware Fighter Pro for Our Users and
Fans to Share this Joy. Don't hesitate,
get it now: http://goo.gl/2KcKKH

Tipset är väl helt okej, men ett malware-verktyg som i express installation försöker hustla på en en extra toolbar och sätta om sökningen till att använda Yahoo känns lite småkallt, så jag pausade där.

Reviewn var inte så bra den heller:

Skrivet av PC Mag:

BOTTOM LINE
There's absolutely no reason to buy or even try IObit Malware Fighter 2. It doesn't function as an antivirus and doesn't effectively fight malware. In testing, it reported seven thoroughly infested systems as perfectly clean. Avoid it.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2419549,00.asp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_x:

To Celebrate our Google+ Fans reach 6,000+,
We Decide to Give Away 6,000 Keys of
IObit Malware Fighter Pro for Our Users and
Fans to Share this Joy. Don't hesitate,
get it now: http://goo.gl/2KcKKH

Skulle inte ens röra det programmet med en radiostyrd tång..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Har precis hämtat ut G430 lurarna som jag beställde från Kjell.

Jag beställde 2x G430, men de skickade bara en. Har andra råkat ut för samma sak?

Permalänk
Medlem

Du har inte fått något mail ifrån Kjell & Company då?
Jag fick åtminstone ett där de förklarar situiationen:

"Hej,

Efter helgens rabatt* på Logitech G430 (art 61007) fick vi in ett väldigt många beställningar på just denna produkt. Nu har tyvärr produkten tagit slut och din order blir således försenad med ett par dagar. Tyvärr har vi ej möjlighet att leverera mer än ett exemplar till varje kund. Din order kommer att lämna vårt huvudlager i slutet på denna vecka. Givetvis får du fortfarande Logitech G430 till samma pris som när du beställde, 200kr.

Hör gärna av er om ni har vidare funderingar. Vi beklagar förseningen.

* Rabatten berodde på en miss från vår sida. Meningen var att lägga in en rabatt på 200kr, istället blev priset detta.

Vänliga hälsningar
Kundtjänst"

Bra av dem att skicka ut lurarna trots fel prissättning!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Du har inte fått något mail ifrån Kjell & Company då?
Jag fick åtminstone ett där de förklarar situiationen:

"Hej,

Efter helgens rabatt* på Logitech G430 (art 61007) fick vi in ett väldigt många beställningar på just denna produkt. Nu har tyvärr produkten tagit slut och din order blir således försenad med ett par dagar. Tyvärr har vi ej möjlighet att leverera mer än ett exemplar till varje kund. Din order kommer att lämna vårt huvudlager i slutet på denna vecka. Givetvis får du fortfarande Logitech G430 till samma pris som när du beställde, 200kr.

Hör gärna av er om ni har vidare funderingar. Vi beklagar förseningen.

* Rabatten berodde på en miss från vår sida. Meningen var att lägga in en rabatt på 200kr, istället blev priset detta.

Vänliga hälsningar
Kundtjänst"

Bra av dem att skicka ut lurarna trots fel prissättning!

Jag har inte fått något mail om det.

Det kan bero på att jag ej blev drabbad av förseningen. Jag blev inte upplyst om att endast en skulle levereras, så jag blev rätt snopen när jag öppnade paketet

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är ju kampanjer på SSD:er stup i ett, från alla håll och kanter...

Kan de inte rea ut lite processorer, moderkort eller chassin nån gång?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bag:

INTEL 520 180GB SATA SSD MLC BULK - 799:-
Ligger på 999:- på prisjakt som även det är dustin.

Dustins Facebook-erbjudande, men man behöver väl inte Facebook utan bara länken nedan
http://bit.ly/1dvcl74

Hur svårt är det att se att det absolut senaste inlägget innan du postar är precis samma tips som du postar? Visst är det så att posta dublett på ett tips en sida bakåt är illa nog, men om man inte ens kan ta sig tiden att läsa bara en post bakåt så är man tämligen lat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Du har inte fått något mail ifrån Kjell & Company då?
Jag fick åtminstone ett där de förklarar situiationen:

"Hej,

Efter helgens rabatt* på Logitech G430 (art 61007) fick vi in ett väldigt många beställningar på just denna produkt. Nu har tyvärr produkten tagit slut och din order blir således försenad med ett par dagar. Tyvärr har vi ej möjlighet att leverera mer än ett exemplar till varje kund. Din order kommer att lämna vårt huvudlager i slutet på denna vecka. Givetvis får du fortfarande Logitech G430 till samma pris som när du beställde, 200kr.

Hör gärna av er om ni har vidare funderingar. Vi beklagar förseningen.

* Rabatten berodde på en miss från vår sida. Meningen var att lägga in en rabatt på 200kr, istället blev priset detta.

Vänliga hälsningar
Kundtjänst"

Bra av dem att skicka ut lurarna trots fel prissättning!

Var nästan så att man ville ge dom en extra liten slant pågrund av detta, men trevligt att dom ändå skickar ut dom för 200kr (y)

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/5410026/sapphire-radeon-r9-290x-4g...
Inte köpt, men ett 290x för 3500 är sjukt billigt. Det har dock stockkylare men man får leva med det

Permalänk
Medlem

jag blev intresserad för en DIablo 3 cd key nyckel for 20$ det är nog det billigaste jag har sett hittils. Någon som har prövat om man kan handle det med kort ifrån sverige`?

Permalänk

Känner att en ny SSD vore på sin plats, och denna rabatt var ju passande! http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/175564-seagat... Är det värt det? någon som har nån invändning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Känner att en ny SSD vore på sin plats, och denna rabatt var ju passande! http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/175564-seagat... Är det värt det? någon som har nån invändning?

Några inlägg häromkring som diskuterar ssd:n jämfört med ex. Crucial M500

Men iaf. länk till recension av seagaten. Är nog en bra disk för pengarna.

Permalänk

Såg att Komplett säljer ett CoolerMaster G650M som är ett 650W modulärt nätagg för 545 kr. Skulle ni räkna in det som ett fynd?
här är länken: https://www.komplett.se/cooler-master-g650m-650w-psu/795138
Närmsta butik är NetOnNet med 649 kr om man räknar in frakten...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketigge:

Såg att Komplett säljer ett CoolerMaster G650M som är ett 650W modulärt nätagg för 545 kr. Skulle ni räkna in det som ett fynd?
här är länken: https://www.komplett.se/cooler-master-g650m-650w-psu/795138
Närmsta butik är NetOnNet med 649 kr om man räknar in frakten...

Med tanke på att komplett har sålt samma produkt för 495 kr ett par gånger under februari skulle jag själv inte räkna det som ett fynd. Ett bra pris på just det nätagget men inget fynd direkt.

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk

Dåligt med fynd på sistonde. Tråkigt!