sgminer: Upptäcker blocks, men skickar inga shares

Permalänk
Medlem

sgminer: Upptäcker blocks, men skickar inga shares

Hej!

Har precis startat upp en mining rigg med ett Asus R9 280X DC2T. Tempsen är bra och hash rate helt ok.

Mitt problem är att min miner upptäcker en massa blocks, men den delar inte med sig av några shares. Bild:

Ska ju komma upp något i stil med : Accepted d67s687f4 diff... osv, något det inte gör hos mig
Min konfiguration ser hur såhär:

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
sgminer.exe -o stratum+tcp://eu.wafflepool.com:3333 -u xxxx -p xxxx -w 256 -I 20 --thread-concurrency 8192

Någon som har någon aning om hur man kan lösa detta? Provat både wafflepool och clevermining.

Mvh

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem

Du har 100% hårdvarufel pga för hög intensity. Sänk intensity till 13 så ska du nog få fler accepterade shares.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockjet:

Du har 100% hårdvarufel pga för hög intensity. Sänk intensity till 13 så ska du nog få fler accepterade shares.

Lyckades få 2 st accepted shares när jag bytte till I=13, men mycket mer kommer det inte Borde jag inte få fler?

Självklart sjönk ju hash rate'en när jag sänkte intensity, något satt att få upp den men med samma intensity?

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem

Lyckades lösa det! Stort tack för hjälpen rockjet, alla HW-errors borta. Hade även missat att skriva -g 2 i min config. Det fick upp hastigheten, dessutom snabbare än innan!

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarade strula efter att ha suttit och stirrat på det lite mer.. just nu ser det ut såhär:

Ibland får jag kanske 3 st shares på 1 minut, sen kan det stå stilla i flera minuter innan det händer något igen. Om jag kollar min hashrate på wafflepool så ligger den på ynka 200kh/s..

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Skrivet av tunling:

Verkar fortfarade strula efter att ha suttit och stirrat på det lite mer.. just nu ser det ut såhär:
http://i.imgur.com/62DLHe0.jpg

Ibland får jag kanske 3 st shares på 1 minut, sen kan det stå stilla i flera minuter innan det händer något igen. Om jag kollar min hashrate på wafflepool så ligger den på ynka 200kh/s..

deras eu server verkar inte vilja vara med och leka, har varit så några dagar nu, jag bytte över till useast istället och efter det har det fungerat ypperligt!

Visa signatur

//Totte