Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB -Demo fynd lol?

Permalänk

Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB -Demo fynd lol?

https://www.komplett.se/gigabyte-geforce-gtx-580-1536mb-demo/... lol hur fan kan 3000 vara fyndvara för ett sketet 580 kort?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Vet inte lol

Edit: Kände nog nästan hur jag tappade några hjärnceller när jag skrev det där. Huga.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Skrivet av Vix:

Vet inte lol

Edit: Kände nog nästan hur jag tappade några hjärnceller när jag skrev det där. Huga.

haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inget konstigt med det egentligen.
GTX580 är svåra att få tag i affärerna... det finns säkert någon som behöver ett GTX580 och är beredd att betala för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

https://www.komplett.se/gigabyte-geforce-gtx-580-1536mb-demo/... lol hur fan kan 3000 vara fyndvara för ett sketet 580 kort?

kanske för att kortet är så gammalt att det har börjat få lite antikvärde. det är ganska svårt att få tag på gtx 580 kort nuförtiden.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Jag drar ett inlägg i kompletts tråd här på sweclockers och ser vad dom säger. Återkommer i tråden med svar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Jag drar ett inlägg i kompletts tråd här på sweclockers och ser vad dom säger. Återkommer i tråden med svar.

Dom svara inte va

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Påpekade ett överpris till deras kundtjänst i våras. Dom rättade rätt snabbt till det till en rimlig nivå och jag slog till. Men det är nog tyvärr ingen på kontoret som har i uppgift att gå igenom listan med demoprodukter så att prisutvecklingen följer ordinarie pris.

Men antagligen så hinner nog demoprodukterna oftast säljas innan prisbilden blir allt för skev.

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

Affektionsvärde. Säkert någon som kommer ihåg när dom döda Lich King med ett GTX 580 i datorn eller något

Skämt o sidå. Det är så att priset har autogenererats. Ibland läggs demo produkter ut med en fast reduktion. 25% av nypriset eller något
blir bisarra priser då. Har sett GTX 295 nyligen för 5000kr osv.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Dom svara inte va

Sorry, hade inte haft koll på citat och vilka trådar jag skrivit i riktigt. Såhär svarade dom:

Skrivet av Komplett:

Antingen är det förgyllt och beklätt med diamanter eller så har vår prissättningsrutin brustit. Jag gissar på det senare. Demopriset beräknas utefter en mall som b.la. bygger på % av ursprungspriset. Något som inte alltid funkar när det gäller ex: grafikkort. Vi ska genast rätta till det. tack för att du såg det.

//Erik

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.