Permalänk
Medlem
Skrivet av Revolie:

Har testat båda utgångar.
Fick bort klickljuden så ljudet i sig fungerar fint nu, bara mikrofonen som inte fungerar.

Har googlat om detta, ringt support o.s.v. Får nog bli att köpa ett billigt externt ljudkort att koppla in mikrofonen i även om det känns som jäkligt sura pengar.

Hur fick du bort klickljuden? har senaste Realtek drivers och min mic fungerar bra, men har klickljud vid varje nytt ljud som spelas upp.. sjukt störigt. En workaround är att spela upp WinAmp i bakgrund på lägsta volymen.. då kommer inga klickljud.. :/

Kan även notera att med "default Windows 7" drivers så är det inga klickljud alls men då är micen jättelåg istället

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av t0BBAN:

Införskaffade mig msi z87-g45 i förrgår och märker nu att mitt headset endast fungerar i 1 USB och när jag säger fungerar så menar jag ljudet micken är sjukligt krasslig. har testat med en rad olika åtgärder utan framgång. någon som förstår mitt problem och har en lösning?

USB-headset kommer oftast (alltid?) med eget ljudkort, vilket headset har du?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)